باتری گلکسی نوت 10 لایت

باتری گلکسی نوت 10 لایت بزرگ‌تر از باتری نوت 10 پلاس خواهد بود!

در تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده٬ ما متوجه ظرفیت باتری گلکسی نوت 10 لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) و حضور یک باتری بزرگ‌تر در زیر قاب این گوشی نسبت به گوشی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ شده‌ایم!

این موقع از سال٬ زمانیست که اغلب شاهد درز اطلاعات و گمانه‌زنی‌هایی از گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ هستیم؛ اما در حالی که سه گوشی گلکسی اس ٬11 اس 11 پلاس و اس 11 ای در مرکز این اخبار قرار دارند٬ ما خبرهایی در مورد دو دیوایس دیگر که انتظار می‌رود در ژانویه‌ی سال 2020 میلادی معرفی شوند را نیز می‌شنویم.

صرف نظرف از نام گلکسی اس 10 لایت و نوت 10 لایت٬ این دو گوشی ارائه کننده‌ی مشخصات فنی بالارده‌ای هستند که از برادران غیر لایت خود به ارث برده‌اند. در واقع ما گیج شده‌ایم که اصلا چرا سازنده از پسوند «لایت» برای آن‌ها استفاده کرده است. علاوه بر این٬ همانطور که در لیست ثبت شده در پایگاه داده صدور گواهینامه ایمنی کره جنوبی دیده می‌شود٬ هیچ چیز فروتنانه‌ای در مورد ظرفیت باتری گلکسی نوت 10 لایت وجود نخواهد داشت و این دیوایس به یک باتری غول پیکر تجهیز می‌شود.

باتری گلکسی نوت 10 لایت

عکسی از باتری گلکسی نوت ۱۰ لایت

ما خیلی در مورد این صحبت کرده‌ایم که چگونه سامسونگ طی چند سال اخیر تغییرات چشمگیری را در طراحی پرچمداران خودش ایجاد کرده است یا چگونه دوربین‌های پرقدرت‌تر٬‌ متنوع‌تر با استفاده‌ای آسان‌تر از همیشه را در محصولاتش گنجانده است. این درحالیست که وبلاگ‌نویسان و خبرنگاران از سامسونگ به خاطر افزایش مداوم اندازه باتری گوشی‌های بالارده٬ بدون اضافه کردن به حجم کلی دیوایس به قدر کافی قدردانی نمی‌کنند.

شما احتمالا به خاطر نمی‌آورید٬ ولی گلکسی نوت 8 که دو سال پیش عرضه شد٬ در حالی که از یک باتری 3,300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کرد٬ 195 گرم وزن داشت. گلکسی نوت 9 سال گذشته‌ی سامسونگ از یک باتری بزرگ‌تر 4,000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کرد٬ در حالی که وزن کلی دیوایس تغییری نکرده بود. گلکسی نوت 10 پلاس امسال نیز در حالی از یک باتری بسیار بزرگ‌تر 4,300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که فقط 1 گرم از نوت 8 سنگین‌تر است!

باتری گلکسی نوت 10 لایت

باور کنید یا نه٬ گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ به یک باتری بزرگ‌تر 4,500 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب خود مجهز خواهد شد و در حالی که ما هیچ اطلاعاتی از ابعاد و وزن کلی این دیوایس را در اختیار نداریم٬ اما شنیده می‌شود آن‌ها کاملا استاندارد هستند. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این گوشی کاملا باریک باشد٬ اما نمی‌تواند ضخامت و وزن آن از مقادیر قابل قبول 8.5 میلی‌متر و 205 گرم نیز بالاتر باشد. باتری گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ با ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر ساعتی خود مشابه باتری زیر قاب گلکسی ای 90 5G است. به همین خاطر است که ما بر این باوریم نسخه لایت نوت 10 می‌تواند با نام گلکسی ای 91 نیز عرضه شود. گرچه شاید سامسونگ بخواهد نوت 10 لایت و اس 10 لایت را به عنوان دو دیوایس مستقل پرفروش در بازار داشته باشد.

هیچ چیزی را تا زمانی که سامسونگ ماه آینده از این گوشی رسما رونمایی کند٬ نمی‌توان تایید کرد؛ اما حداقل می‌دانیم که این باتری درست مانند باتری گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس (و احتمالا اس ۱۰ لایت) از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی خواهد کرد. حضور یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی با حفره‌ای در مرکز آن شبیه به دو عضو دیگر خانواده نوت 10 نیز دیگر موردیست که می‌توان به راحتی آن را تایید کرد.