محبوب ترین خودروهای چینی

با محبوب ترین خودروهای چینی در جهان آشنا شوید

صنعت خودروسازی چین طی سال‌های اخیرا رشد زیادی را تجربه کرده است. از این رو قصد داریم شما را با محبوب ترین خودروهای چینی در جهان آشنا کنیم.

بیشترین آمار تولید خودرو در جهان به خودروسازان چینی تعلق دارد که آنها فقط در سال 2018 موفق به تولید 23.5 میلیون خودرو سواری شدند که این تعداد از آمار تولید خودرو در آمریکا شمالی، حدود 6.5 میلیون دستگاه بیشتر است. جالب است بدانید در برخی از شهرهای کشور چین، یک فرد باید مبلغ بیشتری از قیمت خودرو را برای هزینه پلاک و بیمه بپردازد؛ چراکه دولت چین برای ترافیک و آلودگی هوا اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را در نظر گرفته است و به همین دلیل در برخی از شهرها فقط تعداد محدودی می‌توانند مجوز پلاک و بیمه خودرو دریافت کنند که این مجوزها به صورت قرعه‌کشی به افراد اهدا می‌شود.

طبق آمار در بازار خودرو کشور چین از خودروهای وارداتی استقبال خوبی می‌شود، هرچند مشتریان باید هزینه زیادی را برای خرید آنها متحمل شوند. در چین شاهد عرضه محصولات خودروسازانی چون تویوتا، هوندا و فولکس واگن هستیم که برای حضور در بازار چین می‌بایست به صورت دو جانبه با خودروسازان چینی همکاری کرده و محصولات خود را فقط در کشور چین تولید کنند. البته در این میان برخی از محصولات خودروسازان چینی نیز برای مردم محبوب بوده و به خوبی استقبال می‌شوند. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با محبوب ترین خودروهای چینی آشنا کنیم.

معرفی محبوب ترین خودروهای چینی

10. هاوال اچ 6 (Haval H6)

محبوب ترین خودروهای چینی

گروه خودروسازی گریت‌وال موتورز شاسی بلند کامپکت هاوال اچ 6 را تولید می‌کند که مشتریان می‌توانند آن را در سه مدل معمولی، لوکس و ویژه خریداری کنند. این خودرو همانند شاسی بلندهای لوکسی که در بازار آمریکا عرضه می‌شود دارای امکانات و تجهیزات مناسبی است. این خودرو توانست در بازار چین به محبوبیت خوبی دست پیدا کند و در سال 2015 با قیمت 28 هزار دلار در نسخه پایه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای کشور چین انتخاب شد. این خودرو فضای بار 808 لیتری را برای مالکان خود ارائه می‌دهد.

9. ولینگ هونگ گوانگ (Wuling Hong guang)

محبوب ترین خودروهای چینی

خودرو ولینگ هونگ گوانگ که یک محصول کامپکت محسوب می‌شود با همکاری مشترک گروه سایک، جنرال موتورز و ولینگ به تولید رسیده است و مشتریان چینی می‌توانند مدل‌های مختلف آن را خریداری کنند. نسل جدید این خودرو با نام ولینگ هونگ گوانگ پلاس شناخته می‌شود که از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در کنار گیربکس 6 سرعت دستی بهره می‌برد. این خودرو هیچ وقت به بازار آمریکا عرضه نشده است، اما این ون کوچک برای خانواده‌ها و فعالیت‌های تجاری گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در بازار آمریکا از مدل‌های شبیه به این خودرو می‌توان به مرسدس بنز کلاس سی (Mercedes C Class) اشاره کرد. این خودرو در بازار چین توانسته است به فروش 4.5 میلیون دستگاهی برسد. ولینگ هونگ گوانگ 7 نفره با قیمت 7 هزار و 200 دلار قابل خریداری است.

8. جیلی امگراند برقی (Geely Emgrand EV)

محبوب ترین خودروهای چینی

شرکت چینی جیلی مدل برقی امگراند را به تولید رسانده است. گفتنی است جیلی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی چین بوده و در شرکت‌های خودروسازی لوتوس و ولوو سهام‌دار است. این خودرو در دو نسخه به بازار عرضه شده و تفاوت این نسخه‌ها به حجم باتری آنها مربوط می‌شود. هر دو متل امگراند برقی می‌توانند ظرف مدت 9.9 و 9.3 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی کنند. از سال 2018 عرضه خودروهای برقی در بازار چین افزایش پیدا کرده و امگراند برقی در این حوزه یک مدعی محسوب می‌شود. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ شدن مسافت حدود 300 کیلومتر را بپیماید و به کمک قابلیت شارژ سریع باتری‌های آن ظرف مدت 48 دقیقه به صورت کامل شارژ خواهند شد. مشتریان برای خرید این خودرو می‌بایست حدود 18 هزار دلار پرداخت کنند.

7. ارک فاکس جی تی (ARCFOX GT)

محبوب ترین خودروهای چینی

ارک فاکس جی تی برای افراد ثروتمند چین طراحی شده است که می‌توان آن را رقیب چینی محصولات شرکت تسلا دانست. قیمت این خودرو 600 هزار دلار است و طراحان در ساخت آن از خودروهای فرمول E الگو گرفته‌اند. قدرت این خودرو 750 اسب بخار است و می‌تواند به سرعت حداکثری 255 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. این خودرو ظرف مدت 2.59 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شرکت خودروسازی چینی ارک فاکس مدت کوتاهی است که به بازار ورود پیدا کرده و با توجه به پیشرفت آن در آینده از نام این برند بیشتر خواهیم شنید.

6. رووی ای آی 5 (Roewe Ei5)

محبوب ترین خودروهای چینی

این خودرو به عنوان یک استیشن واگن کامپکت محسوب می‌شود که گروه خودروسازی سایک آن را تولید و به بازار عرضه کرده است. قیمت پایه این خودرو 30 هزار و 700 دلار است و مشتریان می‌توانند آن را در 4 مدل مختلف خریداری کنند. رووی ای آی 5 برقی با هر بار شارژ حدود 300 کیلومتر را می‌پیماید. البته بهترین مدل این خودرو از پیمایش 570 کیلومتری بهره می‌برد. این خودرو از سیستم AliOS برخوردار است که در واقع یک سیستم رابط هوشمند بوده و با اتصال به اینترنت می‌تواند دستورهای صوتی راننده را به اجرا در آورد.

5. بائوجون 510 (Baojun 510)

محبوب ترین خودروهای چینی

در سال 2010 با همکاری جنرال‌موتورز، سایک و ولینگ شرکت خودروسازی بائوجون فعالیت خود را شروع کرد و در سال 2016 خودرو شاسی بلند کوچک 5 نفره خود را با نام بااوجون 510 به تولید رساند. این خودرو در دو مدل اتوماتیک و دستی قابل سفارش بوده که قیمت آن فقط 7 هزار و 800 دلار است. این خودرو دارای ظاهر عجیبی است، اما در مدت کوتاهی توانست نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

4. چانگان سی اس 75 (Changan CS75)

محبوب ترین خودروهای چینی

شرکت چانگان توانست با تولید کراس اوور سی اس 75 بار دیگر در چین خوش بدرخشد. این خودرو در سه مدل به بازار عرضه شده است که مدل پایه آن دارای قیمتی حدود 15 هزار و 500 دلار است. از امکانات این خودرو می‌توان به اتصال به سیستم صوتی پیام رسان وی چت (WeChat) اشاره کرد. گفتنی است وی چت یک پیام رسان چینی بوده که بیش از 1.1 میلیارد کاربر در آن فعالیت دارند و جزو پیام رسان‌های محبوب است، از این رو رانندگان می‌توانند در زمان رانندگی به آسانی پیام ارسال کنند یا با مخاطب خود تماس بگیرند.

3. بی وای دی یوان برقی (BYD Yuan EV)

محبوب ترین خودروهای چینی

بی وای دی یوان برقی توسط شرکت معروف BYD چین تولید شده است. این خودرو به دلیل ظاهر جذاب خود توانست در لیست شاسی بلندهای محبوب کشور چین قرار بگیرد. بر روی در صندوق عقب این خودرو یک لاستیک زاپاس همانند خودروهای جیپ تعبیه شده که جذابیت ظاهری آن را بیش از پیش افزایش داده است. بهترین مدل این خودرو می‌تواند ظرف مدت 3.9 ثانیه از سرعت صفر به 50 کیلومتر بر ساعت برسد. میزان پیمایش این خودرو نیز 360 کیلومتر اعلام شده است. قیمت مدل پایه و بنزینی این خودرو 8 هزار و 600 دلار است و مشتریان برای مدل برقی باید 17 هزار و 500 دلار پرداخت کنند.

2. زوتی اس آر 9 (Zotye SR9)

محبوب ترین خودروهای چینی

زوتی اس آر 9 به پورشه ماکان شباهت زیادی دارد اما بین این خودرو لوکس چینی و پورشه مالکان تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد. مشتریان چینی می‌توانند این خودرو را با قیمت 16 هزار دلار خریداری کنند. این خودرو از یک موتور با قدرت 190 اسب بخار بهره می‌برد که 4 سیلندر خطی است. گفتنی است در سال 2016 خبرهایی در خصوص شکایت شرکت پورشه از شرکت چینی زوتی به دلیل کپی‌برداری منتشر شد، اما این شکایت در حد شایعه باقی ماند و به صورت جدی پیگیری نشد. البته پس از این شایعه‌ها شرکت زوتی نیز به تولید محصولات دیگری پرداخت و آنچنان بر روی اس آر 9 مانور نداد.

چانتو کی 50 (Qiantu K50)

محبوب ترین خودروهای چینی

چانتو کی 50 را نیز باید مختص ثروتنمندان چینی دانست. البته این خودرو به محصولات لامبورگینی و مک لارن شباهت زیادی دارد. مشتریان برای خرید این خودرو می‌بایست 125 هزار دلار پرداخت کنند. البته این خودرو توسط طراحان چینی در کشور چین طراحی شده است، اما مدل 2020 این خودرو در کارخانه‌های واقع در کالیفرنیا آمریکا تولید خواهند شد. این خودرو از یک موتور با قدرت 430 اسب بخار بهره می‌برد. بدنه چانتو کی 50 از جنس فیبر کربن بوده و بر روی سقف آن نیز یک پانل خورشیدی قرار دارد. گفتنی است مشتریان آمریکایی نیز می‌توانند این خودرو را خریداری کنند.