ویندوز 10 موبایل

ویندوز 10 موبایل خدانگهدار؛ پایانی بر پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل موبایل خود

مایکروسافت در شکست خوردن در حوزه ویندوزهای مربوط به دستگاه‌های موبایلی ید طولایی دارد و این بار هم نوبت به ویندوز 10 موبایل رسیده تا با آن خداحافظی کند.

ویندوز موبایل دیگر به خاطره ها پیوست و این خلاصه چیزی است که حالا می دانیم. مایکروسافت این بار به پشتیبانی از تمام محصولات مبتنی بر ویندوز 10 موبایل خاتمه داده و این به آن معنی است که دیگر خبری از آپدیت‌های امنیتی، رفع باگ‌ها و پشتیبانی رایگان نیست. این شرکت حالا لباس‌ها را از تن ویندوز 10 موبایل درآورده و آن را در کمد خاطره‌ها آویزان می‌کند.

البته همه چیز به پایان خودش نرسیده و هنوز پشتیبانی از برنامه‌های مجموعه آفیس تا 23 دی‌ماه 1399 ادامه خواهد داشت. این یعنی برنامه‌هایی نظیر ورد، اکسل، پاورپوینت و OneNote تا زمان ذکر شده آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

با این حال اما مایکروسافت، پیشنهادش استفاده از یک دستگاه اندرویدی یا مبتنی بر آی او اس است، حتی اگر قرار است کارتان صرفا با برنامه‌های مجموعه آفیس باشد.

ویندوز 10 موبایل

قبل از آن که پرونده ویندوز 10 موبایل را ببندیم، بگذارید نگاهی گذرا به این سیستم عامل داشته باشیم.

ویندوز 10 موبایل در سال 2015 وارد صحنه شد و به عنوان سیستم عامل در گوشی های لومیا 950، لومیا 950XL و لومیا 550 ایفای نقش کرد و تحت یک به‌روزرسانی برای گستره وسیعی از دستگاه‌ها ارائه شد. این نسخه رسما ویندوز فون نام گرفت و تحت نسخه ARM ویندوز 10 ارائه گردید.

چند سال بعد مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 را قطع کرد و سپس در سال 2018 از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون آمد. همین سال گذشته بود که در 16 دسامبر، اپ استور ویندوز فون 8.1 بسته شد.
به نظر می‌رسد به منظور رسیدن آپدیت برنامه‌ها به دست مشتریان، اپ استور ویندوز 10 موبایل همچنان به کار خود ادامه دهد. البته این احتمال، بسیار زیاد است که بعد از پایان یافتن پشتیبانی از برنامه‌های آفیس، اپ استور این نسخه از ویندوز فون نیز بسته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هنوز دارم و استفاده میکنم، وحشتناکه محدودیتش 😢
    640 XL daul sim

  2. از همون اوایل پیدایش وینفون یعنی وینفون ۷ مشخص بود که ماکروسافت دلسوز و مصمم برای کار بر روی سیستم عامل گوشی همراه نیست و خیلی راحت با ارائه ویندوز موبایل ۸ بسیار غیرمنتظره به پشتیبانی از نسخه قبلی بی دلیل پایان داد و تقریبا همین رویه رو برای ویندوز موبایل ۸ بعد از آپدیت نسخه ۱۰ تکرار کرد و کاملا قابل پیش بینی بود که همین بلا رو سر ویندوز ۱۰ هم بیاره و این تعصب کاربران برای کیفیت نوکیا بود که بهشون امید میداد ولی متاسفانه ماکروسافت برای همیشه ثابت کرد که در زمینه سیستم عامل موبایل هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست و نخواهد بود

  3. اره امروز اخرین روز پشتیبانی مایکرو سافت بودش