دوربین زیر نمایشگر گوشی اوپو

نگاه نزدیک به دوربین زیر نمایشگر گوشی اوپو

برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، در حال کار روی تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر و ارائه آن به مشتریان هستند. به تازگی، کمپانی اوپو (Oppo) چنین دستگاهی را به نمایش گذاشت.

این گوشی اوپو یک نمونه اولیه است؛ اما با تغییرات اندکی می‌تواند برای تولید انبوه آماده شود. نوآوری‌های آن تنها به داشتن دوربین زیر نمایشگر محدود نیست؛ چرا که طراحی یکپارچه و بدون دکمه‌ای دارد، تا جایی که هیچ اثری از برآمدگی دوربین یا حتی پورت روی دستگاه پیدا نمی‌کنید.

در عوض، اوپو از دکمه‌های حساس به فشار در کناره‌های گوشی استفاده کرده؛ با کارکردی بهتر از آنچه که در ویوو نکس 3 دیده بودیم (هرچند که اختلاف آن‌چنان فاحش نیست). این گوشی هوشمند به علت نداشتن درگاه، برای شارژ شدن هم متکی به شارژر بی‌سیم است. البته باتری آن با پشتیبانی از شارژ وایرلس 30 وات، به سرعت تغذیه می‌شود.

دوربین زیر نمایشگر گوشی اوپو

به نظر می‌رسد این دوربین سلفی هنوز جای کار دارد. اگر صفحه گوشی دارای رنگ‌های روشن‌تر‌ مانند سفید یا خاکستری باشد، قسمت مربع‌شکل مربوط به آن کاملا به چشم می‌آید. ولی با پس‌زمینه تیره‌تر، به سختی می‌توانید محل دقیق برش را پیدا کنید.

میزان نوررسانی به سنسور دوربین در ورژن قبلی این تکنولوژی، 50 درصد کمتر از حالت استاندارد بود. اما حالا به طور قابل توجهی بهتر شده و تیم تحقیقات اوپو، هنوز روی طراحی پنل OLED کار می‌کند تا عملکرد دوربین را بهبود ببخشد. در اینجا دو نمونه عکس را مشاهده می‌کنید که با دوربین سلفی این گوشی گرفته شده‌اند. تصاویر کیفیت بدی ندارند؛ به ویژه وقتی که بدانیم با یک نسخه آزمایشی و در حال تکامل به ثبت رسیده‌اند.

با وجود دوربین سلفی زیر صفحه نمایش و تمام نوآوری‌ها در طراحی، باز هم امضای اوپو را روی دستگاه می‌توان دید؛ چرا که مانند سایر گوشی‌های کمپانی، این یکی هم بدنه شیشه‌ای و گوشه‌های گرد شده دارد. البته طی روند تکامل از یک پروتوتایپ به محصول تجاری، بروز تغییرات زیادی در آن قابل تصور است.

اوپو هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه‌‌ی یک گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر اعلام نکرده؛ اما بعید نیست که در سال آینده، چنین دستگاهی وارد بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هنوز این تکنولوژی به تکامل و تجاری سازی نرسیده و احتمالا تا 2یا3سال اینده شاید تجاری سازی بشه البته اوپو نباید به خاطر اول شدن در عرضه عجله کند چون به جای منفعت ممکن هست ضرر بکنه پس بهتره که بیشتر کارکنه و هنوز جای کار داره