دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات ؛‌ رمز دوم پویا + آموزش فعال سازی – آخرین به روز رسانی در 15 آبان 99

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات به شما کمک می‌کند امنیت حساب بانکی خود را افزایش بدهید. این نرم افزار ریما نام داشته و کاربران بانک صادرات با آن رمز اول و دوم پویا دریافت می‌کنند.

افرادی که از کارت‌های بانک صادرات ایران استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود به وسیله دریافت رمز یکبار مصرف به واسطه نرم‌ افزار ریما، امنیت تراکنش‌های پولی خود را افزایش بدهند. به عبارتی بعد از دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات، با مراجعه به سایت بانک صادرات ایران یا اپلیکیشن صاپ، تراکنش خود را با استفاده از رمز پویا تولید شده انجام خواهید داد.

همانطور که از خبرها شنیده‌اید، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات و همه بانک‌های دیگر، طبق مصوبات بانک مرکزی از ابتدای دی ماه امسال اجباری است. هر بانک راهکاری متفاوت به این منظور ارائه کرده است. راهکار بانک صادرات، اپلیکیشن ریما بوده است. کافی است به وب سایت www.bsi.ir مراجعه کرده یا از طریق اپلیکیشن صاپ، اپلیکیشن ریما را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. در ادامه از طریق یک خودپرداز بانک صادرات، رمز یکبار مصرف را فعال‌سازی خواهید کرد. البته لینک دانلود برنامه‌ برای اندروید و آی او اس در این مطلب نیز قرار گرفته است.

دریافت دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

ابتدا رمز ورودی برای نرم افزار موبایل ریما تعریف می‌کنید. پسورد باید شامل حداقل شش کاراکتر (متشکل از یک حرف انگلیسی، یک عدد و یکی از کاراکترهای خاص) باشد. در اولین مرتبه ورود به نرم افزار ریما به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات باید شماره موبایل خود را وارد کرده و کدی که برایتان از طریق پیامک ارسال شده است را به منظور تکمیل ثبت نام وارد کنید. گفتنی است اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات از سیستم احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه به جای رمز عددی می‌توان از این روش استفاده کرد.

در ادامه می‌بایست به وسیله مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک صادرات، در بخش «سایر خدمات»، گزینه «فعال‌سازی رمز اول یا دوم» را انتخاب کرده و شماره موبایلتان را وارد کنید. اکنون یک رمز هشت کاراکتری در قالب رسید کاغذی در اختیارتان قرار می‌گیرد. علاوه بر آن پیامکی حاوی کد فعال‌سازی نیز برایتان ارسال خواهد شد. کاربر می‌بایست رمزهای دریافت شده از خودپرداز و پیامک را در نرم‌ افزار ریما وارد کند. از این پس امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات میسر خواهد بود.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، از طریق این برنامه امکان ایجاد رمز اول یکبار مصرف نیز وجود دارد. اگر در شرایطی، امکان استفاده از دستگاه POS به صورت مستقیم توسط شما میسر نبوده و باید کارت را همراه با اعلام رمز اول در اختیار فرد دیگری قرار بدهید، کافی است از طریق برنامه ریما، یک رمز اول پویا ایجاد کرده و به دیگری اعلام کنید. به این ترتیب امکان سو استفاده‌های بعدی از بین می‌رود. این رمز تنها برای 60 ثانیه اعتبار داشته و بعد از گذشت یک دقیقه، فاقد اعتبار خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن ریما ؛ برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

دانلود اپلیکیشن ریما بانک صادرات برای اندروید

  • نسخه برنامه : 1.3
  • تاریخ آپدیت : 22 خرداد 99
  • حجم فایل : 11.9 مگابایت
دانلود اپلیکیشن 60 بانک صادرات برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : –

استفاده از اپلیکیشن ریما برای دریافت رمز پویا بانک صادرات

بعد از نصب برنامه، وارد آن شوید. در صفحه زیر، در اولین قدم باید رمز عبوری برای خود تعیین کنید. محدودیت‌هایی برای تعیین پسورد وجود دارد. کد تعیین شده حداقل باید دارای شش کاراکتر بوده و یکی از حروف انگلیسی، یک عدد و یکی از کاراکترهای خاص را شامل شود. با توجه به دشوار بودن به یادسپاری این دسته پسوردها، می‌توانید برای ذخیره‌سازی و یادآوری در زمان‌های دیگر، از یک نرم افزار مدیریت پسورد استفاده کنید. فراموش نکنید در زمان ثبت نام باید به اینترنت متصل باشید.

برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

در صورت قبول شدن رمز عبور،‌ وارد مرحله بعد خواهید شد. بعد از وارد کردن شماره موبایل خود، دکمه «ارسال پیامک» را لمس کنید. در ادامه یک کد برایتان ارسال می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

کد تایید را در صفحه بعدی وارد کرده و سپس روی کلید «تایید» ضربه بزنید. اگر طی مدت زمانی مشخص این کد را دریافت نکرده و وارد نرم افزار نکنید، اعتبار آن از بین خواهد رفت و باید با بازگشت به مرحله قبل، مجددا برای دریافت یک کد تایید جدید اقدام کنید. با گذر از این مرحله، اجبار برای اتصال به اینترنت از بین رفته و می‌توانید باقی مراحل را به صورت آفلاین دنبال کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

اکنون مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشته‌اید. از این پس در هر مرتبه تلاش برای ورود به برنامه به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات با صفحه زیر رو به رو خواهید شد. اکنون می‌توانید نحوه احراز هویت را مشخص کنید. در صورتی که گوشی هوشمندتان دارای اسکنر اثر انگشت است، قادر به بهره بردن از این روش احراز هویت هستید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

اگر تمایلی به استفاده از روش پیشرفته‌تر ندارید، رمزی که در مرحله ثبت نام تعیین کرده‌اید را وارد کنید. در غیر این صورت گزینه «ورود با اثر انگشت» را لمس کنید. برای افزایش امنیت، به منظور صدور مجوز تعیین اثر انگشت برای ورود به برنامه، باید رمزی که در مرحله ثبت نام تعیین کرده‌اید را یک مرتبه وارد کنید. بعد از تعیین، امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت برای ورود به برنامه رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات میسر می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

نکته بسیار مهم اینجاست که اگر رمز عبور یا اثر انگشت را سه مرتبه اشتباه وارد کنید، به ابتدای مرحله ثبت نام ارسال شده و باید مراحل را از ابتدا دنبال کنید. البته می‌توان سقف تعداد اشتباه‌ها در ورود رمز عبور یا اثر انگشت را داخل نرم افزار مشخص کرد.

بعد از ورود موفقیت‌آمیز به برنامه، با صفحه تعریف رمز یکبار مصرف رو به رو خواهید شد. در اینجا باید رمزی که از طریق خودپردازی و همچنین پیامک دریافت کرده‌اید را وارد کنید. نحوه دریافت این دو، در ابتدای مطلب تشریح شد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

نمونه‌ای از رمزهای دریافت شده را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. به منظور اضافه کردن توکن جدید باید علامت + و برای تماشای رمزهای پویای تولید شده تا امروز علامت قفل را لمس کنید

بعد از این که توکن‌های دریافت شده برای رمز اول یا دوم یکبار مصرف را ثبت کردید، قادر خواهید بود کدهایی با اعتبار 60 ثانیه برای هر مرتبه استفاده دریافت کنید. برای دریافت روز اول یا دوم، باید به صورت جداگانه به خودپرداز مراجعه کرده و این مراحل را دنبال کنید.

نکاتی درباره استفاده از اپلیکیشن ریما بانک صادرات

  • تعیین ساعت و زمان گوشی هوشمند را حتما در حالت خودکار (Automatic date and time) قرار بدهید. به این منظور کافی است وارد اپلیکیشن تنظیمات (Settings) شده و به قسمت روز و ساعت (Date and time) بروید. در غیر این صورت رمزهای پویای تولید شده نامعتبر خواهند بود.
  • نسخه اندروید گوشی باید بالاتر از 4.2 باشد.
  • برای دریافت اپلیکیشن آی او اس مخصوص آیفون و آیپد، با مرورگر سافاری وارد این صفحه شده و روی لینک مربوط به دریافت برنامه آن‌ها ضربه بزنید.
  • گوشی هوشمند اندرویدی نباید ROOT شده باشد.
  • شماره موبایلی که حین مراجعه به خودپرداز وارد کرده‌اید، باید با شماره موبایلی که با آن در اپلیکیشن ریما ثبت نام کرده‌اید یکسان باشد.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها