گوشی منعطف تاشو شیائومی

گوشی منعطف تاشو شیائومی با ماژول پاپ آپ در پتنت تازه‌ای به نمایش درآمد

در تصاویر مربوط به این پتنت می‌بینیم که گوشی منعطف تاشو شیائومی (Xiaomi)، از وجود یک ماژول پاپ آپ با کارکرد چند منظوره بهره می‌برد.

جنگ گوشی‌های هوشمند منعطف در راه است و بسیاری از کمپانی‌ها در تدارک ورود به این جنگ هستند. فعلا فقط سامسونگ گوشی گلکسی فولد را در سطح جهانی عرضه کرده؛ در حالی که هواوی میت ایکس تنها در چین قابل دسترس است و موتورولا ریزر تاشو هم به زودی وارد بازار می‌شود. اما از گوشی منعطف شیائومی چه خبر؟

با وجود رونمایی از یک نمونه اولیه، هنوز خبری از معرفی رسمی نیست. البته به لطف وجود چند پتنت، می‌توانیم روند پیشرفت کمپانی را در زمینه تحقیق و توسعه ببینیم. تازه‌ترین اختراعی که «سازمان مالکیت فکری جهانی» به نام شیائومی ثبت کرده، یک گوشی منعطف تاشو را نشان می‌دهد.

طراحی دستگاه، یادآور موتورولا ریزر 2019 است؛ اما یک ماژول دوربین پاپ آپ هم دارد. همچنین نمایشگر کوچکی روی این بخش جهنده سوار است که تماس‌های دریافتی و اعلان‌ها را در حالت تاشده نشان می‌دهد. در حالت باز شده، این سنسورها به عنوان دوربین عقب انجام وظیفه می‌کنند و برای گرفتن عکس‌های سلفی، ماژول پاپ آپ بالا می‌آید.

با این طراحی، گوشی انعطاف پذیر شیائومی دارای نمایشگری تمام صفحه شده؛ اما فراموش نکنیم که این فقط یک پتنت است و تضمینی برای تولید تجاری آن وجود ندارد. باید دید با این همه پتنت، سرانجام کمپانی چینی کی تصمیم به عرضه‌ی یک موبایل منعطف می‌گیرد.