ویندوز 10

پایان پشتیبانی از ویندوز 7 نزدیک است؛ به ویندوز 10 کوچ کنید!

شرکت مایکروسافت تا یک ماه آینده به پشتیبانی از ویندوز 7 (Windows 7) پایان خواهد داد؛ سیستم عاملی که یک دهه از عمر آن می‌گذرد.

کمپانی ردموندی نمی‌خواهد کاربران به استفاده از این نسخه ویندوز که در سال 2009 عرضه شده بود ادامه دهند؛ به همین دلیل با یک هشدار تمام صفحه، کاربران را به استفاده از ویندوز 10 دعوت می‌کند. متن این پیام هشدار به پایان پشتیبانی از ویندوز 7 اشاره دارد:

ویندوز 7 از تاریخ 14 ژانویه 2020 (بیست و چهارم دی ماه) پشتیبانی نمی‌شود. کامپیوتر شخصی شما در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها آسیب‌پذیر خواهد بود؛ چون خبری از آپدیت‌های امنیتی، آپدیت‌های نرم افزاری و پشتیبانی فنی نیست. مایکروسافت اکیدا توصیه می‌کند از ویندوز 10 استفاده نمایید تا به قابلیت‌های امنیتی و حفاظتی در برابر بدافزارها دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی از ویندوز 7

در این نوتیفیکیشن تمام صفحه، آپشنی هم برای عدم نمایش مجدد پیغام به چشم می‌خورد (گوشه پایین سمت چپ). همچنین گزینه دیگری برای یادآوری در آینده وجود دارد. مایکروسافت این هشدار را هر روز ساعت 12 ظهر روی دسکتاپ ظاهر می‌سازد. البته همان‌طور که گفته شد با کلیک روی “Don’t remind again” می‌توانید نمایش آن را متوقف کنید.

کاربران بسیاری در سطح جهان، همچنان به ویندوز ۷ وفادار مانده‌اند. مثلا در چین سهم کاربری این نسخه، 58.5 درصد است و ویندوز ۱۰ با سهم 21.68 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. رتبه سوم هم  با 6.73 درصد متعلق به ویندوز XP است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تا وقتی ایرادات اصلی ویندوز 10 برطرف نشود، بعید میدانم از 7 را کلّاً رها کنم

  2. از ویندوز 10 استفاده کنید

    ویندوز سبکی هست

    حتما هم 64 بیتی نصب کنید

    یکی دو گیگ هم رم اضافه کنید

    با سپاس

  3. پس کی ویندوز ۱۱میادش؟

    • هیچوقت یعنی در واقع همین ویندوز 10 با آپدیت هر ساله پیشرفته تر و بهتر میشه و چ بسا که کاملا ظاهرش عوض بشه ولی بعید میدونم نسخه دیگه ای با نام مجزا در کار باشه