اپلیکیشن Messages گوگل

اپلیکیشن Messages گوگل قابلیت‌های امنیتی تازه‌ای به خود گرفت

گوگل دو قابلیت Verified SMS و Spam Protection را برای اپلیکیشن Messages خود معرفی کرد تا از کاربران در برابر پیامک‌های مخرب و مزاحم، محافظت کند.

معمولا برای ورود به حساب کاربری خود در یک سایت یا اپلیکیشن، پیامکی را از یک شماره ناشناس دریافت می‌کنیم که حاوی کد تایید است. اما گاهی اوقات با پیامک‌هایی از سوی افراد سودجو مواجه می‌شویم که از ما می‌خواهند روی یک لینک مخرب کلیک کنیم. حالا با قابلیت Verified SMS (اس ام اس تایید شده) در اپلیکیشن Messages گوگل، کاربران می‌توانند اصالت فرستنده‌ی پیامک را راحت‌تر تشخیص دهند؛ زیرا گوگل در پنجره‌ی چت، نام و لوگوی آن کمپانی را نمایش می‌دهد.

شرکت‌هایی مانند Kayak و SoFi جزو نخستین برندهایی هستند که در قالب این پلتفرم جدید برای مشتریان خود پیامک ارسال می‌کنند. گوگل فعلا اس ام اس تایید شده را در کشورهای آمریکا، هند، مکزیک، برزیل، بریتانیا، فرانسه، فیلیپین، اسپانیا و کانادا ارائه کرده است؛ اما فهرست به تدریج بلندتر خواهد شد.

اپلیکیشن Messages گوگل

قابلیت دیگر، برای محافظت در برابر پیامک‌های هرز یا اسپم کاربرد دارد که ویژگی کاملا تازه‌ای نیست؛ اما حالا کاربران بیشتری به آن دسترسی دارند. گوگل از این طریق درباره پیامک‌های مشکوک به اسپم هشدار می‌دهد و وجود لینک ناامن در آن‌‌ها را بررسی می‌کند. کاربران نیز می‌توانند این هرزنامه‌ها را گزارش دهند و فرستنده را بلاک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*