انیمیشن فروزن 2 (Frozen 2) از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرد

سال فوق العاده دیزنی هنوز ادامه دارد و انیمیشن فروزن 2 (Frozen 2) به ششمین فیلم این شرکت در سال 2019 تبدیل شد که از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور می‌کند.

انیمیشن فروزن 2 (Frozen 2) که یکی از مورد انتظارترین آثار انیمیشنی سال هم محسوب می‌شد، به باشگاه یک میلیارد دلاری‌ها پیوست تا سیر موفقیت‌های چشمگیر شرکت دیزنی ادامه داشته باشد.

در فروزن 2 شاهد بازگشت آنا (با صداپیشگی کریستین بل) و السا (ایدینا منزل) هستیم که وارد یک سفر ماجراجویانه می‌شوند تا منبع قدرت السا را پیدا کنند و اتفاقاتی که برای والدین‌شان رخ داد را کشف کنند. این انیمیشن از 22 نوامبر (1 آذر) که بر روی پرده رفت، تا اینجا چندین رکورد را شکسته است، از جمله ثبت پرفروش‌ترین هفته افتتاحیه برای یک انیمیشن شرکت دیزنی.

فروش 1 میلیارد دلاری انیمیشن فروزن 2 – Frozen 2

انیمیشن فروزن 2

با تشکر از این انیمیشن، مجموع فروش آثار دیزنی در سال 2019 از مرز 10 میلیارد دلار عبور کرد که حیرت‌ انگیز به نظر می‌رسد. دیزنی اولین استودیوی سینمایی تاریخ است که به چنین رکوردی دست پیدا می‌کند و این مسئله چندان غافل گیر کننده نیست. آن‌ها امسال، فیلم‌های بلاک باستری عظیمی را بر روی پرده فرستادند، از جمله انتقام جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame)، علاءالدین (Aladdin)، شیرشاه (The Lion King)، کاپیتان مارول (Captain Marvel) و داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) که همگی آن‌ها بالای 1 میلیارد دلار فروختند و حالا فروزن 2 را هم باید به این لیست اضافه کنیم.

طبق اخبار منتشر شده از سوی ددلاین، این انیمیشن با فروش 366.5 میلیون دلار در بازار آمریکا و 666 میلیون دلار در بازار بین المللی، فروش کلی خود را به 1.033 میلیارد دلار رساند. قسمت اول این انیمیشن، در مدت زمان 15 هفته توانسته بود به مرز 1 میلیارد دلار برسد و قسمت دوم این کار را در تنها 4 هفته انجام داده است. فروزن 2 همچنین سومین اثر استودیوی «دیزنی انیمیشن»، پس از فروزن و زوتوپیا (Zootopia) است که 1 میلیاردی می‌شود و هفتمین انیمیشن تاریخ است که از این مرز عبور می‌کند. فروزن 2 همچنین به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ کشورهای مختلف تبدیل شد، از جمله کره جنوبی، اندونزی، فیلیپین، مالزی، تایلند، رومان، صربستان و اکراین (همچنین دومین انیمیشن پرفروش تاریخ کشور هندوستان).

انیمیشن فروزن 2

با این موفقیت‌های تجاری بزرگ، تصور می‌شد که ساخت قسمت سوم هر چه سریع‌تر تایید شود اما سازندگان اعلام کرده‌اند که فعلا برنامه‌ای برای ساخت قسمت بعدی ندارند. کارگردانان این انیمیشن، کریس باک و جنیفر لی گفته‌اند که فروزن 1 و 2 در کنار یکدیگر، یک داستان کامل دارند و این ماجراجویی به پایان رسیده است. البته دیزنی اگر بخواهد، این مجموعه را ادامه خواهد داد و یا نسخه‌های فرعی پیرامون شخصیت‌های مختلف آن تولید می‌کند.

سال 2019 هنوز هم برای دیزنی به پایان نرسیده و آن‌ها یک فیلم بزرگ دیگر در راه دارند: جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) که اکران‌اش به زودی آغاز می‌شود و شکی وجود ندارد که پرفروش ظاهر خواهد شد. عبور قسمت جدید جنگ ستارگان از مرز 1 میلیارد دلار، بدیهی به نظر می‌رسد و اگر به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشود، باز هم نمی‌توان انکار کار کرد که دیزنی یکی از درخشان‌ترین سال‌های سینمایی تاریخ را تجربه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. لطفا این محصولات ساخت غرب استکبار جهانی را تبلیغ نکنید . دختران بی حجاب .. با آرایش غلیظ .. صحنه های مستهجن غربی .. و .. ، حتی تحمل یک دقیقه از این فیلم هم مقدور نیست . دوستان لطفا انیمیشن سر زمین مقدس محصول کشور خودمان که یک انیمیشن ایرانی – اسلامی هست را ببینید .