رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا بانک مسکن + راهنمای فعال سازی

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن از طریق اپلیکیشن رمزنما امکان‌پذیر است. در این مطلب بعد از دانلود نرم افزار رمزنما نحوه استفاده از آن به منظور گرفتن رمز دوم پویا بانک مسکن را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از رمز دوم، از بروز اتفاقات ناگواری همچون حملات فیشینگ تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل بانک مرکزی همه بانک‌های تحت پوشش خود را مجبور به پیاده‌سازی این سرویس کرد. هر بانک نرم افزار و راهکاری جداگانه به این منظور ارائه کرده است. برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن باید از اپلیکیشن اندروید یا آی او اس رمزنما استفاده کنید.

گفتنی است مسکن، از جمله بانک‌هایی است که امکان تولید رمز اول یکبار مصرف را نیز فراهم کرده که سبب افزایش حریم خصوصی می‌شود. به این ترتیب می‌توان در شرایط استثنایی، با خیال راحت کارت بانکی را با اعلام رمز آن در اختیار فروشندگان قرار داد. بانک مسکن ویژگی‌های رمزپویا و تفاوت آن با را رمز ایستا را بیان کرده است:

  • رمز اول پویا 4 رقمی است.
  • رمز دوم پویا 8 رقمی است.
  • در حال حاضر عمر رمزهای یکبار مصرف، اول یا دوم، 60 ثانیه است. ممکن است در آینده این زمان توسط بانک مرکزی تغییر کرده یا اجبار برای 60 ثانیه‌ای بودن آن برداشته و به کاربر، امکان مشخص کردن عمر رمز داده شود. با این حال رمز تولید شده در سامانه بانک مسکن 120 ثانیه اعتبار دارد.
  • یک رمز پویا، حتی طی 60 یا 120 ثانیه عمر خود، تنها یک مرتبه قابل استفاده است و نمی‌توان از آن در دو تراکنش استفاده کرد.
  • در صورتی که چندین کارت صادر شده از یک بانک در اختیار دارید، رمز پویای تولید شده برای هر یک، برای بقیه قابل استفاده نیست.
  • اگر رمز یکبار مصرف را طی یک بازه زمانی مشخص، برای 5 مرتبه اشتباه وارد کنید، سرویس به طور موقتی برایتان غیر فعال خواهد شد. در چنین شرایطی مشتری باید به وسیله مراجعه به یک خودپرداز، سرویس رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن را مجددا فعال‌سازی کند.

اپلیکیشن بانک مسکن امکان تولید رمز اول یکبار مصرف را نیز در اختیارتان قرار داده و از اسکنر اثر انگشت پشتیبانی می‌کند. امکان دریافت رمز دوم پویا بانک مسکن از طریق پیامک نیز میسر است. از طرفی برای فعال‌سازی هر دو روش استفاده از سرویس، یعنی نرم افزار رمزنما یا پیامک، نیازی به مراجعه حضوری به شعبه نبوده و کافی است یک مرتبه، پای یکی از خودپردازهای این بانک بروید.

در صورت عدم تمایل به استفاده از برنامه رمزنما به قسمت دوم، فعال‌سازی سرویس رمز پویا بانک مسکن با پیامک، بروید. برای روش اول، ابتدا باید بسته به سیستم عامل گجت خود، یکی از برنامه‌های زیر را دانلود و نصب کنید. لینک دریافت نسخه اندروید مستقیم است، اما برای آیفون و آیپد به فروشگاه سیب بانک منتقل خواهید شد.

دانلود اپلیکیشن رمزنما ؛ برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

دانلود اپلیکیشن رمزنما بانک مسکن برای اندروید

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : 28 آذر 98
  • حجم فایل : 2.5 مگابایت
دانلود اپلیکیشن رمزنما بانک مسکن برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : 28 آذر 98
  • حجم فایل : –

پیش از ورود به برنامه، ابتدا پای یکی از خودپردازهای بانک مسکن بروید. بعد از وارد کردن کارت و زدن رمز اول، وارد صفحه «خدمات رمز» شده و گزینه «خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در این مرحله باید گزینه «فعال‌سازی رمز پویا نسخه اپلیکیشن» را برگزینید. نحوه فعال‌سازی برای استفاده از سرویس دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن از طریق پیامک در قسمت دوم بیان می‌شود. پیشنهاد بانک مسکن، استفاده از اپلیکیشن به خاطر امنیت بالاتر و سهولت در استفاده است.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در صفحه بعد شماره موبایل خود را وارد کنید. گفتنی است شماره موبایل وارد شده، قبلا باید با مراجعه حضوری، در سیستم بانک مسکن به ثبت رسیده باشید. در صورت تطابق شماره وارد شده با شماره موبایل ثبت شده از شما در سیستم، عملیات موفقیت‌آمیز بوده و در کنار ارسال پیامکی حاوی یک کد، یک رسید حاوی کدی دیگر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای فعال‌سازی سرویس به هر دو کد نیاز دارید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

با فعال‌سازی سرویس رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن، رمز ایستا غیر فعال خواهد شد. برخلاف رمز پویا تولید شده توسط برنامه‌های موبایل دیگر بانک‌ها، این رمز 120 ثانیه عمر دارد. گفتنی است اگر در هر زمان تمایل داشتید این سرویس را غیر فعال کنید، باید مجددا در یک خودپرداز به منوی «تغییر رمز» وارد شده و گزینه «غیر فعال‌سازی رمز پویا» را برگزینید. فعال‌سازی مجدد، نیازمند مراجعه مجدد به یک خودپرداز خواهد بود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

اگر به طور کامل در پی مسدودسازی رمز دوم به منظور غیر قابل استفاده کردن یک کارت برای تراکنش‌های غیر حضوری و اینترنتی هستید، در منوی «خدمات رمز/مسدودی رمز» دوم، این امکان فراهم شده است. در صورت انجام این کار، به منظور استفاده مجدد از کارت در تراکنش‌های غیر حضوری از طریق رمز دوم، باید حضوری به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در صورت تغییر شماره موبایل خود، موضوع را به بانک اطلاع بدهید. در این شرایط، توکن‌های صادر شده با استفاده از شماره همراه قبلی، برای هر تعداد کارت بانکی، بدون اعتبار شده و باید مجددا از طریق خودپرداز، نسبت به فعال‌سازی سیستم تولید رمز اول و رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن اقدام کنید. در صورت وارد کردن اشتباه رمز دوم پویا برای 5 مرتبه، باید عملیات فعال‌سازی را با مراجعه به خودپرداز، از ابتدا دنبال کنید.

اکنون اپلیکیشن رمزنما را نصب کرده و بعد از ورود، پسوردی شامل حداقل 8 کاراکتر، متشکل از حروف و اعداد، برایش تعیین کنید. در این مرحله اتصال به اینترنت ضروری است، اما بعد از ورود و سپس ثبت کارت، گرفتن رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن نیازی به اینترنت نخواهد داشت.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در صورتی که گوشی هوشمند شما دارای اسکنر اثر انگشت است، پنجره‌ای به منظور پیشنهاد برای استفاده از آن به جای پسورد کاراکتری نمایش داده خواهد شد. با لمس گزینه «بله» به صفحه معرفی اثر انگشت خود به برنامه وارد می‌شوید. در صورت عدم فعال‌سازی احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت در اینجا، بعدها می‌توانید از طریق منوی کشویی، نسبت به این کار اقدام کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

با ورود به برنامه برای اولین مرتبه، صفحه زیر نمایش داده خواهد شد. با لمس آیکون به علاوه، اولین کارت مسکن خود را اضافه خواهید کرد. بعدها، برای اضافه کردن کارت‌های بیشتر، باید از منوی کشویی سمت راست و گزینه «تعریف توکن جدید» استفاده کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در صفحه بعد، در ادامه وارد کردن شماره کارت، کدهای دریافت شده از طریق خودپرداز و پیامک را به ترتیب در کادر اول و دوم قرار بدهید. در مرحله افزودن کارت اتصال به اینترنت ضروری است.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن گزینه «دریافت رمز کارت» را لمس کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

در ادامه وارد صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر خواهید شد. رمز نمایش داده شده فقط دو دقیقه اعتبار دارد. نوار نارنجی رنگ اطراف کد، زمان باقی مانده برای استفاده از آن را نمایش می‌دهد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

نکاتی را باید در استفاده از اپلیکیشن رمزنما رعایت کنید. نسخه اندروید آن، فقط روی دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید 5 به بالا قابل نصب است. در زمانی که با اتصال به اینترنت، در پی اضافه کردن یا حذف کردن کارت جدید (توکن) هستید، به VPN یا هر برنامه تغییر آدرس آی پی متصل نباشید. نکته مهم دیگر، اجبار به خودکار بودن حالت تنظیم ساعت و زمان گجت است، در غیر این صورت عملکرد اپلکیشن تولید رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن با خطا رو به رو خواهد شد.

فعال‌سازی سرویس رمز پویا بانک مسکن با پیامک

این مرتبه با رفتن پای یک خودپرداز بانک مسکن، بعد از ورود به منوی «خدمات رمز» و سپس «خدمات رمز پویا»، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا نسخه پیامکی» را انتخاب کنید. همانند زمان استفاده از اپلیکیشتن موبایل، شماره تلفن همراهی که در مرحله بعدی داخل خودپرداز وارد می‌کنید، باید پیشتر در سیستم بانک ثبت شده باشد.

در صورت تایید عملیات و تطابق شماره موبایل، یک رسید در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این رسید شامل توضیح نحوه استفاده از سرویس و قسمت ثابت رمز است.

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

برای استفاده از روش پیامکی در دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن باید 4 رقم آخر شماره کارتی که سرویس نام برده را برای آن فعال‌سازی کرده‌اید، با پیامک به شماره 10002516 ارسال کنید. در ادامه قسمت متغیر رمز پویا در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید بخش اول رمز، عدد دریافت شده از طریق خودپرداز و رقم پیامک شده، قسمت دوم را تشکیل می‌دهد.

به عنوان نمونه اگر در رسید، بخش ثابت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن 1234 اعلام شده و در پیامک، کد 5678 را دریافت کرده‌اید، عددی که باید در تراکنش کنونی مورد استفاده قرار بدهید، 12345678 خواهد بود. نکته مهم دیگر، نیاز به ارسال پیامک به سامانه 10002516 از طریق شماره تلفن ثبت شده از شما در بانک است.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*