پنل جلوی گلکسی اس 11 پلاس

تصویری از پنل جلوی گلکسی اس 11 پلاس به بیرون درز کرد

تصویر فاش شده از پنل جلوی گلکسی اس 11 پلاس (Samsung Galaxy S11 Plus)، گویای دو واقعیت هیجان‌انگیز درباره این پرچمدار سامسونگ است.

منبع انتشار تصویر، IceUniverse بوده که سابقه خوبی در چنین افشاگری‌هایی دارد. آن‌طور که پنل جلوی گلکسی اس 11 پلاس نشان می‌دهد، نمایشگر گوشی تقریبا بدون حاشیه و لبه‌ تا لبه خواهد بود. ویژگی دوم آن، داشتن یک حفره مرکزی کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی است؛ مشابه آنچه که در گلکسی نوت 10 پلاس دیده بودیم.

فقدان یک ناچ بزرگ، یعنی خبری از سیستم سه‌بعدی تشخیص چهره نیست و سامسونگ یکبار دیگر، روی استفاده از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای شرط‌بندی می‌کند. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هم چنین اسکنری داشتند که از نوع اولتراسونیک (فراصوتی) بود؛ ولی امروزه اکثر تولیدکنندگان از حسگر اپتیکال (نوری) استفاده می‌کنند. همین هم نقطه ضعفی برای پرچمداران 2019 سامسونگ است؛ چون سنسور اثر انگشت اولتراسونیک به اندازه کافی، سریع و دقیق نیست.

گوگل برای گوشی‌های پیکسل 4 به سیستم تشخیص چهره روی آورد و نتیجه هم خوب از کار درآمد. اما ظاهرا سامسونگ همچنان نسبت به این تکنولوژی، بی‌علاقه است. حداقل امید می‌رود حسگر اثر انگشت گلکسی اس 11 در قیاس با نسل قبلی، کارایی بهتری داشته باشد.

اما نقطه قوت گلکسی اس ۱۱ پلاس را باید در دوربین‌های ارتقا یافته‌اش جستجو کنیم. گزارش‌های موجود، از تجهیز آن به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی حکایت دارند. ظاهرا این سنسور می‌تواند برای خلق عکس‌هایی با رزولوشن بالا، اطلاعات تصویر را از 9 پیکسل مجاور هم جمع‌آوری کند. صحبت از یک دوربین فوق عریض هم هست که با زوم پریسکوپی 5x خود، امکان بزرگ‌نمایی تصاویر را بدون اُفت جزئیات فراهم می‌کند.

اتصال 5G را هم نباید از قلم بیندازیم که وجود باتری بزرگ‌تری را می‌طلبد؛ شاید مطابق برخی از شایعات، با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت!

در زیر قاب گلکسی اس 11 پلاس، تراشه اسنپدراگون 865 را خواهیم یافت. البته بسته به منطقه فروش، نسخه‌ای با چیپست اگزینوس سامسونگ نیز وجود خواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد مانند مدل‌های نوت 10، اعضای خانواده گلکسی اس 11 هم فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با توجه به این پنل جلویی که لو رفته … خبر قبلی که سامسونگ در اس11 از نمایشگر آبشاری صرف نظر کرده.. صحت میابد.

    با این حال پرچمدار امسال سامسونگ غیر اج است..