ارتباط مصرف قارچ با سرطان پروستات

امکان کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف منظم قارچ

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، مصرف منظم قارچ به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌انجامد. اما چگونه؟ در ادامه بخوانید.

مطالعات جدید نشان می‌دهند که مصرف منظم قارچ‌ خوراکی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. سرطان پروستات نوعی سرطان شایع است که سالانه بیش از یک میلیون نفر از مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این یافته‌ها در دانشگاه Tohoku که به طور ویژه‌ای به بررسی اثرات پیشگیرانه مصرف منظم قارچ به عنوان بخشی از رژیم غذایی پرداخته، کشف شده ‌است.

ارتباط مصرف قارچ با سرطان پروستات

هزاران سال است که انسان‌ها از قارچ‌ به دلیل اثرات و خواص دارویی آن استفاده می‌کنند. هنوز هم بسیاری از انواع قارچ‌ها به دلیل داشتن فواید زیادی برای سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از قارچ به عنوان یک ماده غذایی کم کالری و درعین حال مغذی استفاده می‌شود.

در طی این سال‌ها، مطالعات زیادی درباره‌ی فواید بالقوه مصرف برخی از قارچ‌ها در شرایط فیزیکی مختلف از جمله ابتلا به سرطان، انجام شده‌ است. محققان دانشگاه Tohoku معتقدند که تحقیق آن‌ها اولین مطالعه بلند مدت است که به بررسی اثرات قارچ بر سرطان پروستات در بین افرادی که قارچ را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، پرداخته است.

این یافته‌ها بر اساس اطلاعات به دست آمده از چندین دهه تحقیق بر روی بیش از 36000 نفر از مردان ژاپنی، جمع آوری شده است. در این تحقیق سایر عوامل بالقوه تاثیر گذار مانند سبک زندگی، میزان کشیدن سیگار، سابقه پزشکی و سطح تحصیلات نیز در نظر گرفته شده است. صرف نظر از میزان مصرف گوشت، لبنیات، میوه یا سبزیجات، محققان دریافتند که شرکت کننده‌هایی که مرتبا قارچ می‌خورند، خطر ابتلا به سرطان پروستات درآن‌ها به خصوص مردان بالای 50 سال، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

شرکت کنندگانی که 1 الی 2 بار در هفته قارچ مصرف کرده بودند، 8 درصد و کسانی که 3 یا بیشتر از 3 بار در هفته قارچ استفاده می‌کنند 17 درصد کمتر احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات را داشتند. البته هر دوی این ارقام در مقایسه با شرکت کننده‌هایی است که کمتر از یک بار در هفته قارچ مصرف می‌کنند.