قابلیت های جدید ویندوز 10

دریافت قابلیت های جدید ویندوز 10 بدون نصب به‌روزرسانی‌های اصلی ممکن می‌شود

مایکروسافت در حال کار روی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب به‌روزرسانی‌های اصلی٬ قابلیت های جدید ویندوز 10 (Windows 10) را روی کامپیوتر خود نصب کنند.

مایکروسافت در حال آماده‌سازی تغییراتی اساسی در نحوه‌ی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 است. ظاهرا عملکردهای جدید قرار است از به‌روزرسانی‌های سالانه جدا شوند. این شرکت در واقع یک ابزار جدید را برای نصب قابلیت های جدید ویندوز 10 ایجاد کرده است تا کاربران هر ساله منتظر به‌روزرسانی‌های مهم بهار و پاییز نباشند.

سبک جدید دریافت قابلیت های جدید ویندوز 10

هر ساله کاربران ویندوز ۱۰ برای دو به‌روزرسانی اصلی پلتفرم خود انتظار می‌کشند که هر کدام دارای ویژگی‌هایی جدید و تغییراتی در رابط کاربری هستند. علاوه بر این٬ شاهد پیشرفت‌هایی در هسته‌ی سیستم نیز هستیم. مایکروسافت طی ماه‌های اخیر با ساخت به‌روزرسانی‌هایی انعطاف‌پذیر٬ روش ارسال آن‌ها را بهبود بخشیده است. به طور مثال٬ قابلیت‌های آپدیت ماه نوامبر سال 2019 به عنوان یک به‌روزرسانی اختیاری در دسترس هستند. به عبارتی دیگر٬ مایکروسافت این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های اساسی سیستم را با گزینه‌های دلخواه خود روی کامپیوترشان نصب کنند.

این شرکت با ایجاد ابزار جدید٬ این حرکت را در سال 2020 ادامه خواهد داد. مایکروسافت نام آن را اپلیکیشن Windows Feature Experience Pack نامیده است. این اپلیکیشن که از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس است٬ تقسیم‌بندی به‌روزرسانی های ویندوز ۱۰ را تایید می‌کند. مشابه همین رویه توسط مایکروسافت برای به‌روزرسانی‌های موجود برای اعضای برنامه‌ی Windows Insider در قالب گروه Fast Ring نیز وجود دارد. در سال ٬2020 قابلیت های جدید ویندوز 10 دیگر جزوی از آپدیت‌های سالانه ویندوز نخواهند بود. کاربران Insiders به محض آماده شدن می‌توانند بدون انتظار آن‌ها را آزمایش کنند. سپس مایکروسافت می‌تواند از طریق برنامه Windows Feature Experience Pack آن‌ها را در اختیار تمام کاربران قرار دهد. این برنامه هم اکنون در فروشگاه مایکروسافت قرار گرفته است (که می‌توانید از اینجا به آن دسترسی پیدا کنید)٬ اما فعلا کاربردی نیست.

ما همچنان منتظر دریافت اطلاعات جدیدتری از سوی خود شرکت مایکروسافت هستیم.