بورگوارد BX3

معرفی بورگوارد BX3 ؛‌ با جدیدترین کراس اوور Borgward آشنا شوید

بورگوارد BX3 ، جدیدترین کراس اوور برند Borgward برای بازار چین است. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو بورگوارد بی ایکس 3 آشنا خواهیم شد.

با نگاهی به تاریخچه برند بورگوارد متوجه خواهیم شد که این برند آلمانی به دلیل ورشکستگی چند سالی از صنعت خودرو دور ماند، اما پس از اینکه چندین سرمایه‌گذار آن را خریداری کرده و پس از مدتی فروخته‌اند، سرانجام شرکت‌های فوتون و شنژو به عنوان سهام‌داران اصلی آن توانستند این شرکت را مجددا احیا کنند. گفتنی است شرکت فوتون در صنعت خودروسازی فعالیت داشته و شرکت شنژو نیز یک شرکت اجاره آنلاین خودرو به شمار می‌رود. شرکت بورگوارد پس از اینکه توسط این دو شرکت چینی احیا شد، تاکنون توانست چند کراس اوور را به تولید برساند و اکنون نیز جدیدترین کرس اوور خود را با نام بورگوارد BX3 آماده عرضه کرده است. کوچک‌ترین کراس اوور بورگوارد در آینده‌ای نزدیک به بازار چین عرضه خواهد شد، از این رو قصد داریم در ادامه شما را با این کراس اوور آشنا کنیم.

مشخصات بورگوارد BX3

بورگوارد BX3

این کراس اوور کوچک دارای همان طراحی خانوادگی شرکت بورگوارد است و در نمای جلویی آن شاهد همان چراغ‌های جلوی تیز معروف این برند هستیم که به جلوپنجره چند ضلعی با خطوط عمودی اتصال داده شده است. در بخش عقب نیز چراغ‌های مدل بزرگ‌تر این کراس اوور یعنی بورگوارد BX5 دیده می‌شود که دارای طرح ساده‌ای است.

بورگوارد BX3

شرکت بورگوارد برای این خودرو از طرح‌های دو رنگ نارنجی و سفید، نارنجی و مشکی و مشکی و قرمز استفاده کرده که باعث شده خودرو بیش از پیش جوان‌پسند شود. این خودرو از رینگ‌های 5 پره دوبل مشکی رنگ استفاده می‌کند که جذابیت ظاهری آن را افزایش داده‌‌اند. طول بورگوارد BX3 معادل 4410 میلی‌متر، عرض آن 1828 میلی‌متر و ارتفاعش 1670 میلی‌متر است. همچنین این خودرو دارای فاصله محوری 2560 میلی‌متری است.

بورگوارد BX3

در کابین این خودرو شاهد نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با طرح شناور هستیم که در زیر آن دریچه‌های تهویه افقی به چشم می‌خورند. بر روی کنسول مرکزی نیز کنترل‌کننده سیستم اطلاعاتی سرگرمی، دکمه ترمزی دستی الکترونیکی و دو نگه‌دارنده لیوان قرار داده شده است و روی داشبورد نیز شاهد دکمه استارت هستیم.

این کراس اوور از یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که قادر به تولید قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر است. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 6 سرعت دستی یا 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شرکت بورگوارد این کراس اوور خود را در 4 تیپ مختلف با قیمت 96 هزار و 800 یوان (برابر با 13 هزار و 800 دلار) تا 130 هزار و 800 دلار ( برابر با 18 هزار و 700 دلار) در بازار چین به فروش خواهد رساند.