بهترین گوشی های سال 2020

بهترین گوشی های سال 2020 که منتظر آمدنشان هستیم

امسال، محصولات جذابی وارد بازار موبایل شدند. اما سال آینده چگونه خواهد بود؟ ما در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های سال 2020 که باید منتظر آن‌ها باشیم را معرفی کنیم.

چه گوشی‌های جدیدی در سال 2020 میلادی قرار است روانه‌ی بازار شوند و چه ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورند؟ با افشاگری‌هایی که در این میان انجام شده، ما اطلاعات دست و پا شکسته‌ای را در مورد پیش‌بینی شده‌ترین گوشی های سال 2020 به دست آورده‌ایم.

ما هم اکنون می‌دانیم که 5G ترند بزرگ سال 2020 است و همراه آن انتظار داریم باتری‌های بزرگ‌تر، سرعت بیشتر و دوربین‌هایی به مراتب بهتر که می‌توانند زوم بیشتر، عکس‌های عریض مناسب و خلق جزئیات بیشتر را در اختیار ما قرار دهند، در محصولات سال آینده ارائه شوند. البته که سال آینده، سال مهمی برای گوشی‌های منعطف که برای نخستین بار در سال 2019 معرفی شدند نیز هست. این محصولات باید پیشرفته‌تر از گذشته باشند و به تعداد مدل‌های منعطف بازار افزوده شود.

ما همچنین انتظار داریم سال آینده جنگ ناچ با نامرئی شدن دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش پایان بگیرد؛ بنابراین شما می‌توانید تجربه‌ی نمایشگر لبه به لبه را در گوشی‌های سال آینده به دست آورید. با تمام این شایعات هیجان انگیز که در اطراف ما می‌گذرد، وقت آن است که نگاهی به آن‌ها انداخته و به صورت مفصل در مورد بهترین گوشی های سال 2020 که انتظار آن‌ها را داریم جستجو کنیم.

مورد انتظارترین گوشی های سال 2020

گوشی‌های نیمه‌ی اول سال 2020

  • خانواده سامسونگ گلکسی اس 11
  • سامسونگ گلکسی فولد 2
  • اپل آیفون 9
  • هواوی پی 40 پرو
  • موتو ریزر
  • وان پلاس 8
  • ال جی جی 9 تینکیو
  • سونی اکسپریا 2
  • شیائومی می 10

گوشی‌های نیمه‌ی دوم سال 2020

  • خانواده اپل آیفون 12 پرو
  • خانواده سامسونگ گلکسی نوت 11
  • خانواده گوگل پیکسل 5
  • هواوی میت 40 پرو
  • وان پلاس 8 تی
  • ایسوس راگ فون 3

خانواده سامسونگ گلکسی اس 11

بهترین گوشی های سال 2020

گوشی های سری جدید گلکسی اس 11 نویدبخش یکی از به یادماندنی‌ترین به‌روزرسانی‌های خانواده سری گلکسی اس هستند. اول و مهم‌تر از آن، از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. در کنار آن باتری‌های بسیار بزرگ‌تر همراه با دوام باتری بیشتری خواهند داشت و از یک جزیره‌ی دوربین غول پیکر روی قاب پشتی خود میزبانی می‌کنند که می‌تواند یکی از توانمندترین دوربین‌هایی باشد که تاکنون در گوشی‌های هوشمند به کار رفته است.

دوربین، بدیهی‌ترین بخشی است که در این خانواده به‌روز خواهد شد. برای نخستین بار در چند سال اخیر شاهد تغییر در سنسور سنتی 12 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ خواهد بود. این سنسور جای خودش را به یک دوربین 108 مگاپیکسلی جدید خواهد داد. انتظار می‌رود این سنسور بسیار بزرگ‌تر همچنان عکس‌های خروجی 12 مگاپیکسلی داشته باشد، اما برای رسیدن به یک عکس باکیفیت‌تر همراه با جزئیات به مراتب بیشتر، هر 9 پیکسل در 1 پیکسل ادغام خواهد شد. این فهرست قابلیت‌های جدید به یک دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری نیز اشاره م‌کند که به شما گزینه‌ای برای عکس‌های زوم شده‌ی شفاف‌تر و حتی فیلمبرداری 8K را نیز می‌دهد.

گلکسی اس 11 پلاس

  • بزرگ‌ترین عضو خانواده
  • باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین 5 آرایه

گلکسی اس 11

  • سایز متوسط
  • دوربین 5 آرایه

گلکسی اس 11 ای

  • اندازه‌ی جمع و جور، نمایشگر کوچک‌تر
  • دوربین‌های پشتی کمتر

سامسونگ گلکسی فولد 2

بهترین گوشی های سال 2020

پس از یک آغاز سخت، گوشی‌های هوشمند اولین آزمون جدی خود در بین کاربران عادی را در سال 2020 می‌گذرانند. رونمایی از نسخه‌ی اصلی گلکسی فولد به خاطر مشکل شکسته شدن نمایشگر در همان روزهای اولیه‌ لغو شد و سامسونگ پس از بازسازی‌هایی اساسی، نسخه‌ی جدید آن را در اواخر ماه سپتامبر معرفی کرد. اما قیمت این محصول 2 هزار دلار است و هر کسی از پس خرید آن برنمی‌آید.

انتظار می‌رود سامسونگ در سال 2020 حداقل یک گوشی منعطف جدید با سبک طراحی کاملاً متفاوت و با نام احتمالی گلکسی فولد 2 عرضه کند. مهم نیست طراحی نهایی آن چه باشد، شانس این که گوشی انعطاف پذیر جدید سامسونگ به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال تبدیل شود و با قیمت به مراتب کمتری در اختیار مشتریان قرار گیرد بسیار زیاد است.

هنوز جزئیات کمی از این گوشی در دست است. ولی ما شنیده‌ایم این دیوایس از طراحی تاشو، چیزی شبیه به آنچه در گوشی موتو ریزر جدید دیده‌ایم برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود این گوشی 18 فوریه (29 بهمن 98) با قیمتی در حدود هزار دلار عرضه شود.

اپل آیفون 9

بهترین گوشی های سال 2020

آیفون SE را به خاطر می‌آورید؟ آن برنگشته است، اما یک گوشی با برچسب قیمتی مشابه آن در راه است که ظاهراً نام آن آیفون 9 خواهد بود. ما تا به امروز این موارد را در موردش می‌دانیم:

  • آن ظاهری شبیه به آیفون 8 دارد.
  • به یک نمایشگر LCD مجهز است.
  • دارای یک کلید هوم فیزیکی با تاچ آیدی است.
  • اجرا کننده‌ی آخرین نسخه‌ی پلتفرم iOS است.
  • قیمتی در حدود 350 دلار دارد.

بله این آیفون جدید با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد تا ارزان‌ترین آیفون جذاب موجود در بازار لقب گیرد. انتظار می‌رود این گوشی در ماه مارس آینده معرفی و عرضه شود.

هواوی پی 40 پرو

بهترین گوشی های سال 2020

گوشی‌های سری P هواوی معمولا محصولات جذابی برای عکاسی هستند و گوشی هواوی پی 40 پرو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. دو سال قبل، همه با دیدن گوشی هواوی پی 20 پرو و حالت شب آن (که این روزها دیگر شرکت‌ها نیز چنین حالت عکاسی را به خدمت گرفته‌اند) سورپرایز شدند. سال گذشته گوشی پی 30 پرو بار دیگر با یک دوربین عالی که قادر به عکس در تاریکی محض بود و یک دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری برای زوم روی سوژه‌ها از راه دور را ارائه می‌کرد، توانست سر و صدای زیادی به پا کند.

ما انتظار داریم پی 40 پرو به بهبود در این بخش‌ها ادامه دهد؛ بخش‌هایی همچون زوم، عکاسی شبانه، جزئیات و شفافیت که می‌توانند تعیین کننده‌ی برنده‌ی مسابقه‌ی بزرگ دوربین‌های موبایلی را تعیین کنند. همراه با آن، ما انتظار داریم هواوی یک نسخه‌ی 5G از این گوشی را با عملکرد سریع‌تر، حافظه‌ی بیشتر و یک باتری بزرگ‌تر ارائه کند. انتظار می‌رود این گوشی 24 مارس آینده (5 فروردین 99) با قیمتی در حدود 1000 دلار معرفی شود.

موتو ریزر

بهترین گوشی های سال 2020

موتو ریزر مدرن سرانجام معرفی شد، اما عرضه‌ی آن از ژانویه‌ی 2020 آغاز می‌شد؛ پس به معنای واقعی باید آن را جزو اولین گوشی‌های منعطف دهه‌ی جدید بدانیم. ما طراحی جالب توجه این دیوایس را دیده ایم. آن با طراحی تاشو از وسط، یادآور گوشی‌های تاشو کلاسیک و البته موتورولا ریزر اصلی است. علاوه بر این، ما از اینکه چگونه این تلفن از وسط تا می‌شود، در حالی که هیچ چین و چروکی روی صفحه نمایش نمی‌افتد، هیجان زده هستیم.

البته که قیمت 1500 دلاری می‌تواند یک مانع بزرگ برای فروش هر چه بیشتر دیوایسی باشد که یک تراشه‌ی پرچمدار در زیر قاب آن نیست، اما این فناوری نمایشگر خود به قدری جذاب است که کاربران را در مورد یک گوشی با اندازه‌ی کوچک و جمع و جور ترغیب می‌کند.

وان پلاس 8

بهترین گوشی های سال 2020

انتظار می‌رود وان پلاس با آغاز سال جدید میلادی، از یک گوشی مقرون به صرفه‌ی جدید رونمایی کند که البته با قیمتی که خواهد داشت می‌تواند قطع کننده‌ی روند عرضه‌ی «قاتلین پرچمدار» از سوی این شرکت نیز باشد. احتمال می‌دهیم نام این دیوایس وان پلاس 8 باشد و شاید کمی متفاوت از گوشی‌های پرچمدار بازار باشد.

در حال حاضر صحبت کردن در مورد این گوشی زود است، اما ما می‌دانیم که وان پلاس به دنبال یک رابط کاربری سریع و روان برای گوشی‌های خودش است و همچنین ما امیدواریم این شرکت بتواند یک گوشی با دوربین‌های شگفت انگیز را ارائه کند. انتظار می‌رود این دیوایس 12 مه سال 2020 (12 اردیبهشت 98) با قیمتی در محدوده 700 دلار عرضه شود.

ال جی جی 9 تینکیو

بهترین گوشی های سال 2020

ال جی جی 9 تینکیو در حال حاضر یکی از گوشی‌های شرکت ال جی برای سال 2020 است که ما انتظارش را داریم. سال 2019، سال سختی برای گوشی‌ساز کره‌ای بود؛ چرا که استقبال خیلی خوبی از پرچمداران این شرکت انجام نشد. پرچمداران امسال این شرکت دارای فناوری‌های جذابی همچون تشخیص حرکت بودند، اما فقط تعداد کاربران کمی بودند که برای تجربه‌ی این قابلیت‌ها به سمت خرید گوشی ال جی جی 8 رفتند.

G9 ThinQ به مهارت‌های اولیه باز خواهد گشت. ال جی شاید بخواهد دوربین فوق عریض را به پرچمدار جدیدش بازگرداند، اما آن‌ها این روزها فاقد تطبیق‌پذیری یک لنز زوم اختصاصی هستند؛ بنابراین ال جی نیاز دارد به صورت جدید روی عمر باتری بهتر گوشی خود کار کند. این کمپانی هم اکنون جزو پیشگامان فناوری 5G است؛ بنابراین ما انتظار داریم گوشی G9 نیز به فناوری 5G‌با تمام باندهای ضروری آن مجهز باشد تا ارتباط روان و سریعی را در سال 2020 به کاربرانش ارائه کند.

سونی اکسپریا 2

بهترین گوشی های سال 2020

سونی اکسپریا 2 (‌که هنوز نام آن تایید نشده است)، بزرگ‌ترین گوشی هوشمند این کمپانی در سال 2020 خواهد بود. از آنجایی که آن یک پرچمدار واقعی است، باید به آخرین تراشه‌ی قدرتمند کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 مجهز باشد. و همچنین قطره‌هایی از جادوی دوربین سونی را به یک سیستم دوربین جدید بیاورد تا بتواند وارد رقابت با بزرگانی همچون اپل، سامسونگ و گوگل شود. سونی پیش از این روی برخی ویژگی‌های چشمگیر دوربین محصولاتش از جمله کنترل دستی برای فیلمبرداری متمرکز شده بود و ما انتظار داریم در آینده شاهد بهبود آن باشیم.

این به کنار، باید انتظار داشته باشید که یک گوشی متفاوت را در دست بگیرید: یک اکسپریا جدید بلند و باریک با نسبت ابعاد 21:9 که در دست گیری و استفاده‌ی یک دستی از آن آسوده‌تر شده است؛ اما ضمن آن به سختی کاملاً در جیب جای می‌گیرد. انتظار می‌رود این گوشی در فوریه 2020 با قیمتی در حدود 1000 دلار عرضه شود.

شیائومی می 10

بهترین گوشی های سال 2020

شیائومی یک برند چینی شناخته شده است که می‌تواند تلفن‌های همراهی با نصف قیمت پرچمداران بزرگ بفروشد، در حالی که آن‌ها به همان تراشه و مشخصات عمومی مجهز هستند. و انتظار می‌رود این شرکت در سال 2020 با آغوشی باز پذیرای فناوری نوظهور 5G باشد و تقریبا تمام گوشی‌های این شرکت (حتی گوشی‌های بسیار ارزان‌ قیمت این برند) از قابلیت اتصال 5G برخوردار باشند.

پرچمدار سال آینده‌ی این شرکت که بی‌شک یکی از بهترین گوشی های سال 2020 نیز خواهد بود، شیائومی می 10 نام خواهد داشت. انتظار می‌رود شیائومی یک دوربین بهبود پیدا کرده را برای رقابت با گوشی‌های گلکسی و آیفون‌ها در این محصول به کار برده باشد و همچنین در رابط کاربری غنی MIUI نیز پیشرفت‌هایی حاصل شده باشد. ما بر این باوریم که این گوشی با قیمتی بین 500 تا 600 دلار در فوریه سال 2020 معرفی می‌شود.

خانواده اپل آیفون 12 پرو

بهترین گوشی های سال 2020

آیفون‌های سال 2020 می‌توانند میزبان بیشترین تغییرات در بین آیفون‌های یک نسل باشند. نه تنها انتظار می‌رود این خانواده دارای یک مدل 5G نیز باشد (که نخستین آیفون 5G تاریخ نیز لقب می‌گیرد)، بلکه آن‌ها با لبه‌هایی مسطح و تیز می‌توانند یادآور طراحی آیفون 4 افسانه‌ای نیز باشند.

پس از یک به‌روزرسانی بزرگ با حالت شب و یک دوربین فوق عریض در سال 2019، ما انتظار داریم آیفون های سال 2020 به چهارمین دوربین (که می‌تواند تجربه‌ی جدیدی از واقعیت افزوده و اپل گلس پیش رو را ارائه کند) سلام کنند. و اما افشاگران دنیای دیجیتال در مورد آیفون های سال 2020 اپل چه نظری دارند؟ در زیر ببینید:

ما تمام این اطلاعات به دست آمده توسط مینگ چی کو٬ JP Morgan و Rosenblatt Securities را در جدول‌هایی جداگانه در زیر قرار داده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

مینگ چی کو (TF Securities)JP MorganRosenblatt Securities
معرفی 4 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه
معرفی 4 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
معرفی 6 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی LCD
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دو نسخه 4G/5G
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دو نسخه 4G/5G
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و مدل 5G

خانواده سامسونگ گلکسی نوت 11

بهترین گوشی های سال 2020

سامسونگ با طراحی گلکسی نوت 10 از بقیه پیشی گرفته است: تلفنی که عملاً بدون حاشیه است، یک قاب پشتی شیشه‌ای و ظریف دارد که زیر تابش نور نمایانگر الگوهای مبهوت کننده‌ای است. اما نوت 10 صرفاً یک گوشی زیبا نیست، بلکه دیوایس قدرتمندی نیز هست.

گوشی‌های خانواده گلکسی نوت 11 می‌توانند یک گام جلوتر از نسل پیش خود نیز بروند. با انتقال به عصر 5G، انتظار داریم شاهد افزایش اندازه‌ی باتری این گوشی و همچنین آنتن‌های بزرگ‌تر در آن باشیم که نیازمند فضای بیشتری هستند. قلم آشنای G Pen نیز راه‌های بیشتری برای کنترل از راه دور گوشی را ارائه خواهد کرد و ما چند ایده‌ی هیجان انگیز دیگر نیز در مورد پرچمدار آینده‌ی سری نوت سامسونگ نیز داریم. ما ابتدا باید منتظر بمانیم ببینیم دوربین گلکسی اس 11 چه چیزهایی در چنته دارد و سپس منتظر بنشینیم و ببینیم که نوت 11 چگونه می‌تواند آن را به سطح بعدی برساند.

انتظار می‌رود این گوشی در 12 آگوست 2020 (22 مرداد 98) و با قیمتی فراتر از 1000 دلار معرفی شود.

خانواده گوگل پیکسل 5

بهترین گوشی های سال 2020

خانواده پیکسل 5 باید گوگل را به جایگاهی که با محصولات ناخوشایند پیکسل 4 از دست داد، بازگرداند. مشکل اصلی این گوشی‌ها عمر باتری بسیار ضعیف آن‌هاست. گوگل همچنین در این گوشی‌ها تمرکز اصلی خودش را روی رادارهای Project Soli گذاشته است که اتفاق جدیدی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران نیست.

دو راه پیش روی گوگل وجود دارد: یکی اعتراف به اشتباهات گذشته و طراحی مجدد پیکسل 5 از ابتدا است که می‌تواند رادار و دیگر ایده‌های ناموفق را حذف کند. دیگری تلاش برای تصحیح عملکرد ان حسگرها و معنا بخشیدن به آن‌ها است که در حال حاضر فاقد آن هستند. هر چه باشد ما در اواخر سال 2020 متوجه آن خواهیم شد. انتظار می‌رود این گوشی‌ها در 14 اکتبر 2020 (23 مهر 98) با قیمت پایه 800 دلاری عرضه شوند.

هواوی میت 40 پرو

بهترین گوشی های سال 2020

هواوی میت 40 پرو یکی از بهترین گوشی های سال 2020 است که انتظار می‌رود در ماه‌های انتهایی آن معرفی شود. این گوشی می‌تواند روی قابلیت‌های نوآورانه‌ای که معمولاً در دوربین تلفن‌های هوشمند دیده نمی‌شود، متمرکز باشد. انتظار فناوری 5G، عمر باتری و تشخیص چهره 3 بعدی پیشرفته‌تر از گذشته را در این گوشی داریم. در حالی که گوشی‌های سری P هواوی آخرین و بهترین پیشرفت‌های دوربین برند هواوی را به جهانیان معرفی می‌کنند، محصولات سری Mate روی تقویت عملکرد و سایر ویژگی‌ها متمرکز هستند.

انتظار می‌رود این گوشی در سپتامبر 2020 با قیمت پایه 1000 دلاری عرضه شود.

وان پلاس 8 تی

بهترین گوشی های سال 2020

وقتی در مورد گوشی وان پلاس 8 تی صحبت می‌شود، ما باید انتظار داشته باشیم که آن را در انتهای سال آینده‌ی میلادی به عنوان نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی پرچمدار وان پلاس ملاقات کنیم. وان پلاس به تازگی آغاز به عرضه‌ی بیش از 1 گوشی در سال کرده است و ما انتظار داریم مدل 8 تی، در کنار مدل 8 معمولی و 8 پرو عرضه شود. از نظر قیمتی نیز مدل پرو قیمتی بین 700 تا 750 دلار خواهد داشت، در حالی که نسخه‌های غیرپرو با قیمتی در حدود 600 دلار یا کمی بیشتر عرضه می‌شوند.

قیمت مناسب، مشخصات رده پرچمداران و تجربه کاربری فوق‌العاده سریع می‌تواند از گوشی‌های وان پلاس در سال 2020، محصولاتی جذاب بسازد.

ایسوس راگ فون 3

بهترین گوشی های سال 2020

و اما آخرین گزینه‌ی این فهرست، نسل جدید گوشی گیمینگ راگ فون کمپانی ایسوس است که انتظار می‌رود سال آینده با یک نمایشگر 120 هرتزی و لوازم جانبی جذاب که به شما کمک می‌کند با روش‌های بهتری به بازی با گوشی خود بپردازید، روانه‌ی بازار شود.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی راگ فون 3 ایسوس به یک باتری بزرگ‌تر از نسل پیشین خود و تراشه‌ی سریع‌تر با خنک کنندگی بهتر برای گیمینگ طولانی مدت مجهز شود و همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در بخش دوربین آن حاصل شده باشد. ما بر این باوریم که این گوشی در اواسط ماه جولای یا حتی ماه آگوست 2020 با قیمتی فراتر از 800 دلار عرضه می‌شود.