گوشی هوشمند ایرانی

همراه اول از تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی حمایت می‌کند

همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور در راستای حمایت از زیست بوم و تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی با پست بانک ایران تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساند.

عصر روز سه شنبه 10 دی 98 در وزارت ارتباطات با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران عامل همراه اول، ایرانسل و پست بانک، مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح حمایتی ارتقای سهم بازار گوشی هوشمند تولید داخل برگزار شد. از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در شتاب‌دهی، توسعه سهم بازار و حمایت از تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی اشاره کرد. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌هایی برای ایجاد و توسعه شبکه فروش در کنار بستر واگذاری اقساطی گوشی هوشمند ایرانی به کاربران به اجرا خواهد رسید.

عرضه گوشی هوشمند ایرانی تا پایان سال

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد به دلیل افزایش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت گوشی های موبایل وارداتی بوده‌ایم که کاهش قدرت خرید مردم را به همراه داشت. وی همچنین عنوان کرد:

با وجود چنین شرایطی بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه گوشی نو بخرند، به دنبال خرید گوشی دست دوم باشند، اما همواره در زمان مواجه شدن با یک مشکل، فرصت‌هایی نیز در کنار آن به وجود می‌آیند که با استفاده از آنها می‌توان به سمت پیشرفت گام برداشت. از این رو سعی داریم چنین چالش‌هایی را به فرصت تبدیل کرده و با تولید گوشی های موبایل ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب و عرضه آنها به مردم، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی، به مردم نیز کمک کنیم.

آذری جهرمی در ادامه افزود طبق تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید، صندوقی با 100 میلیارد تومان اعتبار پست بانک و 100 میلیارد تومان اعتبار بانک مرکزی ایجاد خواهد شد که با تخصیص این اعتبارات به اپراتورهای تلفن همراه کشور، بستری را برای فروش اقساطی تلفن همراه هوشمند به مردم به واسطه درگاه‌های فروش اپراتورها ایجاد می‌کنیم. وی تاکید کرد پست بانک وظیفه ارزیابی قدرت بازپرداختی مشتریان دریافت‌کننده این گوشی های موبایل را بر عهده خواهد داشت و دولت نیز وظیفه دارد سکوهای این بستر را فراهم کند تا در آینده‌ای نزدیک به تولیداتی با کیفیت در سطح جهانی دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد:

در دهه فجر فراخوانی را اعلام خواهیم کرد که امیدواریم پس از رونمایی از تولیدات داخلی، شاهد اولین عرضه این محصولات تا پایان سال و پس از ثبت نام اپراتورهای تلفن همراه از مردم باشیم.

حمایت همراه اول از تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی

اپراتور اول کشور نیز با به امضا رساندن این تفاهم‌نامه قدم بزرگی برای توسعه سهم بازار گوشی هوشمند تولید داخل، افزایش قدرت رقابتی تولید داخل نسبت به نمونه مشابه خارجی، ارتقای توان تولید داخل در تامین و پشتیبانی از نیازمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری کاربران ایرانی برداشت.

همراه اول برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه تعهد کرده است تا اقداماتی چون پیش خرید گوشی هوشمند به تعداد مورد تایید شورای راهبری از تولیدکننده‌های مورد تایید معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه‌اندازی سامانه فروش به صورتی که تعاملات میان بانک و اپراتور از این بستر انجام گرفته و فعالیت‌ها و درخواست‌ها قابل پیگیری باشند، همکاری با تولیدکنندگان برای تشکیل کمپین و برنامه پیش فروش و ارائه بسته‌های افزایشی به صورت باندل شده با گوشی این طرح و تحویل محصول نهایی به مشتری پس از انجام فرآیندهای بانکی را به انجام برساند.