مقرون به صرفه ترین گوشی های چینی

مقرون به صرفه ترین گوشی های چینی سال 2019

گوشی‌های چینی زیادی در بازار وجود دارند که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت دارند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا مقرون به صرفه ترین گوشی های چینی سال 2019 را به شما معرفی کنیم.

سال 2019 سال خارق‌العاده‌ای برای گوشی‌های هوشمند بود. شرکت‌های مختلف امسال دستگاه‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری را وارد بازار کردند و به طور کلی، گوشی‌های زیادی از برندهای چینی مختلف در بازار موجود هستند که از ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت برخوردار هستند.

در این بین برندهایی مانند شیائومی و ریلمی تقریبا همیشه فراتر از انتظارات ما در بازار گوشی‌های مقرون به صرفه ظاهر شده‌اند. انتخاب بهترین گوشی‌ها در این بخش بسیار رقابتی به هیچ وجه کار راحتی نیست، اما گوشی‌هایی که سرانجام به این لیست راه یافته‌اند، ارزش خرید بسیار بالایی را به خریداران خود ارائه می‌دهند.

1. شیائومی ردمی نوت 8 (Xiaomi Redmi Note 8)

شیائومی ردمی نوت 8 - گوشی مقرون به صرفه چینی

شیائومی ردمی نوت 8 (Xiaomi Redmi Note 8) به عنوان اولین انتخاب ما در لیست مقرون به صرفه ترین گوشی‌ های چینی سال 2019 قرار می‌گیرد. شیائومی می‌داند که چگونه می‌تواند ارزش خرید بالایی را نسبت به قیمت محصولات خود برای خریداران به ارمغان بیاورد و رقبا برای عقب نیافتادن از شیائومی سخت تلاش می‌کنند. ردمی نوت 8 مجهز به تراشه اسنپ دراگون 665، باتری بزرگ 4،000 میلی‌آمپری به همراه شارژر سریع 18 وات و صفحه نمایش 6.3 اینچ محافظت‌شده با گوریلا گلس 5 و دارای وضوح فول اچ دی است.

ردمی نوت 8 همچنین از طراحی زیبایی برخوردار است که پیش گوشی‌های بالا رده کم نمی‌آورد. شیائومی همچنین این گوشی مقرون به صرفه خود را به دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، یک حسگر اولترا واید 8 مگاپیکسل و حسگرهای عمق و ماکرو مجهز کرده است که دست کاربران را در بخش دوربین با توجه به قیمت مقرون به صرفه دستگاه باز می‌گذارد.

2. ویوو یو 20 (Vivo U20)

ویوو یو 20 - گوشی مقرون به صرفه چینی

ویوو گوشی‌های هوشمند خوبی تولید می‌کند، اما هرگز محصولات این برند به دلیل ارزش خرید بالا مشهور نبوده‌اند. برندهای شیائومی و ریلمی بر این بازار مسلط بوده‌اند، اما ویوو با عرضه گوشی یو 20 به رقابت با شیائومی به پا خاسته است و حتی از بعضی جهات، ویوو یو 20 بهتر از شیائومی ردمی نوت 8 است!

ویوو یو 20 (Vivo U20) دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی ردمی نوت 8 قیمت بالاتری از یو 20 دارد. این گوشی مقرون به صرفه ویوو همچنین مجهز به رابط UFS 2.1 است که سرعت ذخیره‌سازی یو 20 را در مقایسه با ردمی نوت 8 بالاتر می‌برد. یو 20 همچنین از تراشه اسنپ دراگون 675 با باتری قدرتمند 5،000 میلی‌آمپری به همراه شارژر 18 وات بهره می‌برد.

در بخش دوربین ورق به نفع ردمی نوت 8 برمی‌گردد. ویوو یو 20 دارای دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی 16 مگاپیکسل، یک حسگر 8 مگاپیکسل و یک حسگر 2 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر پرتره است. شاید یکی از نقاط ضعف اصلی ویوو یو 20 استفاده از درگاه MicroUSB برای تأمین انرژی مورد نیاز دستگاه باشد. چنانچه مشکلی با پورت شارژ دستگاه و رابط کاربری فان تاچ او اس (FunTouch OS) ویوو ندارید، ویوو یو 20 یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های چینی 2019 با ارزش خرید بالا به حساب می‌آید.

3. شیائومی ردمی 8 (Xiaomi Redmi 8)

شیائومی ردمی 7 - گوشی مقرون به صرفه چینی

چنانچه بودجه زیادی ندارید و به دنبال یک گوشی با امکانات مناسب می‌گردید، شیائومی ردمی 8 گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. شیائومی ردمی 8 در دو نسخه با رم 4 + حافظه 64 گیگابایت و رم 3 گیگابایت + حافظه 32 گیگابایت در بازار موجود است. تراشه اسنپ دراگون 439 با پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A53 قلب تپنده این گوشی مقرون به صرفه شیائومی را تشکیل می‌دهد.

از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر 6.2 اینچی محافظت‌شده با گوریلا گلس 5 و حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی اشاره کرد. شیائومی از ترکیب یک حسگر 12 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسل در ردمی 8 استفاده کرده است. یک باتری قدرتمند 5،000 میلی‌آمپری انرژی مورد نیاز دستگاه را برای دو روز استفاده تأمین می‌کند.

شیائومی ردمی 8 (Xiaomi Redmi 8) از امکانات مناسبی برخودار است و تقریبا تمام رقبا را در این رده قیمتی شکست می‌دهد. همچنین با شیائومی ردمی 8 نگرانی از بابت دریافت منظم به‌روزرسانی‌های MIUI نخواهید داشت. پس جای تعجب نیست که شیائومی ردمی 8 را به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های چینی سال 2019 انتخاب کرده‌ایم.

4. شیائومی می ای 3 (Xiaomi Mi A3)

شیائومی می ای 3 - گوشی چینی مقرون به صرفه

وجه تمایز شیائومی می ای 3 با سایر رقبا، استفاده از اندروید وان و وجود حسگر زیر نمایشگر در این گوشی است. شیائومی می ای 3 به تراشه اسنپ دراگون 665 به همراه 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. شیائومی این محصول خود را به یک نمایشگر 6.09 اینچ از نوع امولد مجهز کرده است که دارای وضوح +HD بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است.

شیائومی می ای 3 (Xiaomi Mi A3) علی‌رغم رده قیمتی خود، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و تنها گوشی در این لیست است که دارای چنین قابلیتی می‌باشد. در بخش دوربین، این گوشی دارای یک حسگر 48 مگاپیکسل به همراه یک حسگر اولترا واید 8 مگاپیکسل و یک حسگر 2 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر پرتره است که می‌توانید روی قابلیت عکاسی شیائومی می ای 3 کاملا حساب کنید. به علاوه، شیائومی می ای 3 دارای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی است.

5. ریلمی 5 (Realme 5)

ریلمی 5 - مقرون به صرفه ترین گوشی چینی

ریلمی 5 (Realme 5) اولین گوشی بود که با دوربین چهارگانه در رده گوشی‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه وارد بازار شد. ریلمی 5 مجهز به حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی، یک حسگر 8 مگاپیکسل اولترا واید و دو حسگر 2 مگاپیکسل ماکر و عمق‌سنج است. قبل از ریلمی 5، کسی تصورش را نمی‌کرد که شاهد چنین ترکیبی در بخش دوربین گوشی‌‌های مقرون به صرفه باشیم.

از سایر مشخصات ریلمی 5 می‌توانیم به تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 665 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و باتری بزرگ 5،000 میلی‌آمپری اشاره کنیم. ریلمی 5 از ارزش خرید فوق‌العاده‌ای برخودار است. البته برای پایین نگه داشتن قیمت دستگاه، خبری از ویژگی‌هایی مثل نمایشگر با وضوح بسیار بالا و شارژ سریع نیست. اما اگر بتوانید این نقاط ضعف جزئی را نادیده بگیرید، ریلمی 5 نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده خود ارزش خرید بالایی دارد.

نظر شما در مورد گوشی‌های مقرون به صرفه چینی که امسال وارد بازار شده‌اند، چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مقرون به صرفه بود اش رو قبول دارم ولی امکانات و … اش واقعا خوب نیست

  2. عکس ردمی ۸رو اشتباه زدید..این مال ردمی۷ـه

  3. البته redmi note 8 که با پک گلوبال وارد ایران میشه شارژر ۱۰ واتی داره و تنها پک چینش شارژر ۱۸ واتی داره