کسب تجربه جنگ واقعی در فضای مجازی با هدست‌های Oculus Rift

 وزارت دفاع انگلیس در تلاش برای القای حس حیات یک سرباز واقعی به سربازان ذخیره، به واقعیت مجازی روی آورده است. سربازان جدید به هدست‌های Oculus Rift مجهز شده و در تمرینات مجازی قرار خواهند گرفت.این تمرینات شامل شرکت کردن در تمرینات تیراندازی در دشت سالیسبوری یا قرار گرفتن در ماموریتی در یک تانک چلنجر 2 است.این تجربیات توسط شرکت Visualise در لندن طراحی شده و زمانی که کاربر در یک خودروی رنج رور می‌نشیند، آغاز می‌شود.

هدست Rift توسط شرکت واقعیت مجازی Oculus ساخته شده که بودجه آن را از طریق سایت کیک‌استارتر بدست آورده بود.این شرکت در سال 2012 بیش از دو میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرد و سال گذشته شرکت فیس‌بوک آن را به قیمت دو میلیارد دلار خرید.مارک زوکربرگ، از موسسان فیس‌بوک در آن زمان اظهار کرده بود: Oculus در آینده به یکی از مهمترین پلت‌فرم‌های محاسباتی تبدیل خواهد شد.این هدست هنوز برای فروش در بازار ارائه نشده اما به عنوان یک کیت توسعه بصورت آنلاین و با قیمت حدود 350 دلار در دسترس است.

اولین تجربه نظامی که از این هدست استفاده می‌کند، کاربران را در یک تمرین زنده تیراندازی با اعضای مجازی تیم ذخیره منطقه تمرینی دشت سالیسبوری قرار می‌دهد.در تجربه دوم، کاربر به عنوان یکی از اعضای حاضر در تانک چلنجر 2 حاضر خواهد شد که در محاصره تانکهای دیگر که مواضع دشمن را با استفاده از چشم لیزری مشاهده می‌کنند، قرار دارد. آن‌ها همچنین می‌توانند با سربازان دیگر حاضر در تانک‌های کناری ارتباط برقرار کنند.

به گفته ارتش انگلیس، این کار می‌تواند در آینده به تجربیات سربازان بیفزاید.این برنامه طی پژوهشی در حال انجام است که بر اساس یافته‌های آن، یکی از هر چهار نفر از کمبود چالش و هیجان در کارشان شکایت دارند.

بر اساس این پژوهش، حدود هفت نفر از هر 10 نفر دوست دارند کار داوطلبانه یا نیمه‌وقت در کنار کار عادی خود داشته باشند. همچنین یکی از هر چهار نفر دوست دارند به گروه ذخیره ارتش برای جبران این هیجان و چالش از دست رفته بپیوندند.

منبع:reuters            ترجمه:gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*