ربات Lovot با ظاهری بانمک، دوست ماشینی و کوچک شماست

ربات Lovot با ظاهری بانمک، دوست ماشینی و کوچک شماست

ربات Lovot با قد و اندازه‌ای کوچک و ظاهری بسیار بانمک، محصولی زیبا و دوست‌داشتنی از یک کمپانی ژاپنی بوده که توجه زیادی را در نمایشگاه CES 2020 به خود جلب کرده است.

کمپانی ژاپنی گروو ایکس (Groove X) در نمایشگاه CES سال گذشته محصولی به نام ربات Lovot عرضه کرد که دل علاقه‌مندان به گجت‌های کوچک و دوست‌داشتنی جا گرفت! این ربات چرخ‌دار امسال هم در CES 2020 بازگشته و همچنان به عنوان یک حیوان خانگی رباتیک، به دنبال شادتر خانه‌های علاقه‌مندان به این نوع گجت‌هاست.

معرفی ربات Lovot ‌

ربات Lovot با چشم‌هایی بزرگ،‌ یک دکمه به جای دماغ و دست‌هایی که شبیه به دست پنگوئن‌هاست،‌ مخصوصا طوری طراحی شده که دوست‌داشتنی به نظر برسد؛ این ماشین کوچک می‌تواند صدایی شبیه به کوکوی پرندگان تولید کند و دست‌های کوچک آن وقتی که Lovot می‌خواهد برقصد و یا صاحبش آن را بغل کند،‌ به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند!

ربات Lovot با ظاهری بانمک، دوست ماشینی و کوچک شماست

در نمایشگاه سال گذشته، این شرکت ژاپنی محصول خود را به عنوان یک پروتوتایپ یا همان نمونه اولیه عرضه کرده بود،‌ اما امسال گفته شده که نسخه تجاری Lovot در ژاپن قابل‌عرضه است. همانطور که انتظار می‌رود این محصول یک اپلیکیشن مخصوص دارد که به کاربر امکان تنظیم چشم‌ها، رفتار نسبی ربات و خصوصیاتی از این دست را می‌دهد و به علاوه ردیابی مسیرها و کارهای ربات با این اپ امکان‌پذیر است. گفته شده که پس از گذشت کمی زمان،‌ Lovot به اندازه کافی در محل زندگی خود جابه‌جا می‌شود که بتواند نقشه‌ای کلی از خانه کاربر را تهیه کرده و از این طریق به عنوان بانمک‌ترین و کوچک‌ترین ربات نگهبان جهان هم قابل‌استفاده باشد.

قسمت پایینی ربات Lovot محکم و دارای چرخ بوده و بدنه محصول هم نرم و لطیف ساخته شده است. این نوع طراحی بغل کردن ربات را برای کاربر ساده‌تر می‌کند و از طرف دیگر کمپانی ژاپنی محصول را به‌ گونه‌ای ساخته که همانند یک حیوان خانگی واقعی،‌ گرم باشد و از حرارت تجهیزات به‌ کار رفته در ربات برای بالا بردن دمای بدنه استفاده شده است.

ربات Lovot با ظاهری بانمک، دوست ماشینی و کوچک شماست

این موجود رباتیک در رنگ‌ها و با لباس‌های مختلف ساخته شده و قیمت آن در ژاپن 2,776 دلار است. به علاوه کاربران ربات Lovot باید مبلغی را به عنوان هزینه ماهانه آپدیت ربات و نگهداری از این محصول بپردازند که از 83 تا 185 دلار متغیر است. با پرداخت کمترین هزینه ماهانه، ربات قابلیت استفاده از تمامی امکانات کمپانی پشتیبان را دارد و با پرداخت بیشترین مبلغ هم به‌ روز رسانی‌های دوره‌ای در کنار امکانات کامل‌تر در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

با چنین قیمتی می‌توان گفت که ربات گروو ایکس یک محصول لاکچری به حساب می‌آید و از طرف دیگر کمبود سرمایه اولیه باعث شده تا این ربات در خارج از ژاپن عرضه نشود. به همین دلیل است که سازندگان این حیوان خانگی مکانیکی به دنبال پیدا کردن سرمایه گزار برای Lovot هستند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*