تراشه Dimensity 800 مدیاتک

تراشه Dimensity 800 مدیاتک معرفی شد؛ یک چیپست 5G برای موبایل‌های میان رده

تراشه Dimensity 800 مدیاتک که از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره می‌برد؛ اتصال 5G را برای گوشی‌های هوشمند رده بالا و میان رده به ارمغان خواهد آورد.

کمپانی تایوانی وعده‌ی رونمایی از یک محصول جدید را در CES 2020 داده بود و حالا با معرفی تراشه Dimensity 800 به قول خود عمل کرده است. به گفته‌‌ی نمایندگان مدیاتک در لاس‌وگاس، نخستین گوشی‌های قدرت گرفته از این چیپست تا پیش از نیمه دوم سال 2020 وارد بازار خواهند شد.

مشخصات تراشه Dimensity 800 مدیاتک

این چیپست 5G برای افزایش پهنای باند، از تکنولوژی 2CC CA استفاده می‌کند و طوری طراحی شده که قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های SA و NSA زیر 6 گیگاهرتز را داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های آن، باید به پشتیبانی چند-حالته از 2G تا 5G و DSS (اشتراک طیفی پویا) اشاره کنیم. همچنین در سرویس‌هایی مانند VoNR نیز برای انتقال صدا و دیتا از طریق 5G قابل به‌کارگیری است.

پردازنده مرکزی تراشه جدید، چهار هسته Cortex-A76 با فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز دارد. بخش گرافیکی آن، مشابه Dimensity 1000 است و از فناوری HyperEngine بهره می‌برد تا عملکرد سخت افزاری را برای گیمینگ، ارتقا دهد.

اما به پردازنده سیگنال تصویر  بپردازیم که از سنسورهای 64 مگاپیکسلی یا 16+32 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. مدیاتک از الگوریتم‌هایی برای فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، اکسپوژر خودکار، تراز سفیدی خودکار، کاهش نویز و HDR هم استفاده کرده است.

تراشه Dimensity 800 مدیاتک

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*