وان پلاس کانسپت وان

وان پلاس کانسپت وان رونمایی شد؛ یک موبایل لوکس با دوربین‌های مخفی!

کمپانی OnePlus علاجی برای از بین بردن برآمدگی دوربین در گوشی‌های هوشمند یافته است. دوربین‌های پشتی وان پلاس کانسپت وان (Concept One) زیر لایه ‌شیشه‌ای نازکی قرار دارند که آن‌ها را مخفی می‌کند.

وان پلاس کانسپت وان گوشی قدرتمندی است و طراحی زیبایی دارد؛ آراسته به روکش چرمی نارنجی رنگی که مک لارن در ابرخودروهایش استفاده می‌کند. در واقع آن را باید نسخه جذاب‌تر وان پلاس 7 پرو توصیف کنیم؛ هرچند که قدرتش به پای پرچمداران سال 2020 بازار موبایل نمی‌رسد.

اما ویژگی خاص این دستگاه به یک لایه نازک شیشه‌ای موسوم به الکتروکرومیک گلس (electrochromic glass) مربوط می‌شود که دوربین‌های عقب را پوشانده است و با نیروی الکتریکی، از حالت مات به شفاف تغییر وضعیت می‌دهد. البته این تکنولوژی، کاملا جدید نیست و در پنجره‌های برخی از هواپیماها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی خب در گوشی‌های هوشمند تازگی دارد.

وان پلاس کانسپت وان

کمپانی چینی ادعا می‌کند که از نازک‌ترین‌ گلس ممکن استفاده کرده است. مهم‌تر اینکه هنگام استفاده از دوربین، تغییر حالت شیشه از مات به شفاف فقط 0.7 ثانیه طول می‌کشد تا از لحاظ سرعت هم یک رکورد به نام وان پلاس ثبت شود. این یعنی برای عکس گرفتن اصلا معطل نخواهید شد.

کسانی که در نمایشگاه CES حضور داشتند، استفاده از دوربین کانسپت وان را تجربه جذابی توصیف کرده‌اند. اصلا شاید به همین دلیل وان پلاس این فناوری را در یک اسمارت فون پیاده‌سازی کرده؛ چون بعید است برآمدگی دوربین گوشی‌ها برای کاربران پرشماری آزاردهنده باشد.

نگفته نماند که مزایای مخفی بودن ماژول دوربین، فقط یکدست شدن ظاهر دستگاه نیست و به بحث فنی هم مرتبط است. به طور خلاصه چون مقدار نور ورودی به دوربین‌ها کاهش می‌یابد، شما می‌توانید بدون نگرانی بابت نوردهی بالا (overexposure) با لنز دهانه باز عکس بگیرید و افکت بوکه زیادی هم داشته باشید. همچنین برای فیلم‌برداری در محیط‌های روشن نیز موقعیت بهتری خواهید داشت.

زمانی بود که وجود فقط یک دوربین در گوشی‌های موبایل، ویژگی استانداردی محسوب می‌شد؛ اما ببینید حالا تکنولوژی به کجا رسیده است. البته فعلا درباره هزینه تولید یا دوام‌پذیری این نوع دوربین ابهام وجود دارد و وان پلاس باید تست‌های بیشتری را انجام دهد.

گوشی وان پلاس کانسپت وان

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*