خودرو الکترونیکی

سونی مدل مفهومی خودرو الکترونیکی خود را به CES 2020 آورد

سونی با نمایش مدل مفهومی خودرو الکترونیکی خود در نمایشگاه CES 2020 همه را شگفت‌زده کرد. این مدل که Vision-S نام گرفته حاصل همکاری چشم‌بادامی‌ها با چند شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی و ماشین‌سازی است.

به هیچ‌وجه نمی‌توان نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی را که سونی برای دنیای فناوری و تکنولوژی به ارمغان آورده نادیده گرفت. این شرکت ژاپنی در CES 2020 از مدل اولیه و مفهومی خودرو الکترونیکی خود رونمایی کرد تا رسما وارد بازار ساخت خودرو و سرمایه‌گذاری بلند مدت برای تصاحب بخشی از این بازار پرسود شود.

بر اساس توضیحات تاتسویا کوئدا این مدل در حال حاضر قابل راندن است، اما تا تکمیل شدن و عرضه راه نسبتا طولانی در پیش دارد. کوئدا اعلام کرده سونی قصد دارد در قدم بعدی خود به سراغ ارزیابی و نهایی کردن سیستم رانندگی خودکار، مسائل ایمنی و مواردی که می‌تواند سرنشینان را سرگرم کنند برود.

نخستین تصاویر مدل مفهومی ماشین الکترونیکی سونی

داخل خودرو حس یک اتومبیل شیک و به‌روز را به آدم منتقل می‌کند. در بخش جلویی چندین مانیتور وجود دارد و حالت صندلی‌ها و فضای کابین بسیار مناسب است. از سوی دیگر بیرون Vision-S شبیه پورشه تایکان یا ماشینی از تسلا است. نکته مثبت نخستین طرح مفهومی سونی اینجاست که با طراحی عجیب یا غیرقابل توسعه‌ای مواجه نیستیم و می‌توان به تولید گسترده چنین ماشینی امیدوار بود.

این خودرو دارای 33 سنسور مختلف در داخل و خارج است که از میان آن‌ها می‌توان سنسورهای تصویر CMOS، سنسورهای Time Flight سه بعدی، سنسورهای رادار و حتی LiDAR (لیدار) را نام برد که امنیت اتومبیل را به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهند. همچنین سونی قرار است ماشین خود را با سیستم صوتی 360 درجه تجهیز کند و هر صندلی بلندگوهای اختصاصی خودش را داشته باشد.

این اتومبیل الکترونیکی قرار است از رانندگی خودکار سطح 2 بهره ببرد، یعنی اینکه کنترل فرمان، شتاب و توقف‌ها را خود اتومبیل می‌تواند برعهده بگیرد، اما یک راننده همواره باید پشت فرمان حضور داشته باشد تا برخی موارد را کنترل کند و در صورت لزوم به رانندگی بپردازد. البته کوئدا اعلام کرده آن‌ها به ساخت ماشینی کاملا خود مختار فکر می‌کنند، منتهی چالش‌ها و سختی‌های آن بسیار بیشتر است، ولی نباید از یاد برد که این تنها یک طرح مفهومی بوده و در نسخه نهایی ممکن است همه چیز تغییر کند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چه لذتی بده داخل این خودرو بشینی… ایول سونی

  2. بالاخره شاهد یک ماشین الکتریکی با طراحی قابل قبول امروزی هستیم

  3. ایول سونی هم زده تو کار تولید ماشین اونم الکتریکی امیدوارم توانایی لازم برای تولیدش داشته باشه