دوربین Nikon D780

دوربین Nikon D780 با قابلیت پیکسل خوانی کامل 4K معرفی شد

سرانجام دوربین Nikon D780 به عنوان جدیدترین دوربین DSLR این شرکت از راه رسید و فناوری‌های زیادی را از دوربین‌های بدون آینه Z6 و Z7 مانند قابلیت پیکسل خوانی کامل 4K با خود به ارمغان می‌آورد.

دوربین Nikon D780 دارای همان حسگر 24.5 مگاپیکسل از نوع BSI-CMOS است که به پردازشگر تصویر Expeed 6 نیز مجهز می‌باشد. شما همچنین سیستم فوکوس خودکار با 273 نقطه فوکوس از نوع تشخیص فاز و تشخیص کنتراست را در حالت نمایش زنده یا همان لایو ویو (Live View) مانند مدل Z6 در اختیار خواهید داشت.

به طور کلی، این حسگر جدید حساسیت به نور بسیار بهتری را برایتان فراهم می‌کند و محدوده ایزو استاندارد 100 الی 51,200 تا 204,000 قابل افزایش است. این مقدار چهار برابر بیشتر از محدوده قابل پشتیبانی دوربین D750 نیکون است. در حقیقت، اگرچه دوربین Nikon D780 دارای آینه می‌باشد، اما می‌توانید آن را تا حدی به عنوان همتای DSLR دوربین بدون آینه فول فریم Nikon Z6 در نظر بگیرید.

منصفانه است اگر بگوییم که بیشترین پیشرفت‌های D780 نسبت به مدل 2014 در قسمت لایو ویو صورت گرفته است. برای مثال، دوربین DSLR جدید نیکون اگرچه در حالت اپتیکال با 7 فریم در ثانیه نسبت به D750 مقداری سریع‌تر عمل می‌کند، ولی می‌توانید در حالت لایو ویو با 12 فریم در ثانیه به ثبت تصویر بپردازید. همچنین می‌توانید در حالت لایو ویو از فوکوس خودکار تشخیص فاز با اولویت ردیابی چهره، چشم و اشیا بهره بگیرید.

دوربین Nikon D780 مانند مدل D850 مجهز به نمایشگر 3.2 اینچی بوده که دارای عملکرد کاملا لمسی برای فوکوس خودکار، پیمایش در منوها و غیره است. این همچنین بدان معناست که این نمایشگر قابلیت چرخش به طرفین را ندارد. در بخش فیلم‌برداری نیز دوربین DSLR جدید نیکون عملکردی تقریبا یکسان با Z6 دارد و می‌توانید با کیفیت 4K به همراه قابلیت پیکسل‌خوانی کامل به ضبط ویدیو بپردازید.

همچنین می‌توانید از حالت F-Long برای بهبود دامنه پویا و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و ردیابی چهره بهره بگیرید. اگر به آپشن‌های بیشتری برای درجه‌بندی رنگ احتیاج دارید، می‌توانید ویدیوی 10 بیتی خود را با میلیاردها رنگ از طریق درگاه HDMI به Atomos یا سایر ویدیو رکوردرهای خارجی ارسال کنید.

البته آنچه گفته شد بدان معنا نیست که هیچ پیشرفتی در قسمت منظره‌یاب اپتیکال دوربین Nikon D780 صورت نگرفته است. حسگر D780 از 51 نقطه پشتیبانی کرده و از همان الگوریتم پیشرفته به کار رفته در مدل گران قیمت D5 استفاده می‌کند. تمام این‌‌ها باعث می‌شود که هنگام عکس‌برداری بتوانید تصاویری ثبت کنید که فوکوس بهتری دارند.

نماینده جدید دوربین‌های DSLR نیکون از درگاه کارت حافظه اس دی UHS II دوگانه و کانکتور USB-C بهره می‌برد و با یک بار شارژ کامل دستگاه می‌توانید در حالت اپتیکال 2,260 عدد عکس بگیرید. ویژگی‌های جدید دیگر شامل سرعت شاتر بالاتر یک هشت هزارم و افکت‌های ویژه مانند Toy Camera است که می‌توانید تصاویری با فرمت JPEG ثبت کنید و در عین حال فایل RAW بدون افکت را هم داشته باشید. با این حال، یک مورد که جای خالی آن در این دوربین حس می‌شود، عدم وجود فلش پاپ آپ است.

شاید بعضی افراد خواستار رزولوشن بیشتری باشند، اما به طور کلی D780 یک پیشرفت کامل نسبت به D750 به حساب می‌آید. مدل بدون لنز دوربین D780 نیکون از اواخر ژانویه 2020 با قیمت 2300 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فرمت raw اخه‌تکراری شده دیگه