جدیدترین پردازنده‌ سری Core

اینتل از جدیدترین پردازنده‌ سری Core ویژه لپ تاپ‌ها رونمایی کرد

اینتل طی نمایشگاه Ces از جدیدترین پردازنده‌ سری Core رونمایی کرد. این پردازنده ویژه‌ی لپتاپ‌ها طراحی شده است. پردازنده‌های تایگر لیک (Tiger Lake) جدید، در مدل‌های مختلفی از لپتاپ‌ها از جمله محصولات تاشو استفاده خواهند شد.

اینتل از جدیدترین پردازنده‌ سری Core رونمایی کرد. این محصول از خانواده تایگر لیک است که براساس معماری 10 نانومتری پلاس تولید شده است. بیشترین بهبود این پردازنده‌ها در ارتقا کارایی گرافیکی و افزایش استفاده ار هوش مصنوعی به منظور پردازش بهتر است.

به گفته‌ی اینتل، تایگر لیک کارایی بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های گذشته دارد و کل مادربرد و پردازنده می‌توانند در فضای کوچکی به اندازه یک برد SSD از نوع M2 جا بگیرند. با وجود دست پیدا کردن به چنین ابعاد کوجکی، می‌توان امیدوار بود که در آینده لپتاپ‌ها می‌توانند کارایی بیشتری نسبت به اولترابوک‌های فعلی داشته باشند و با این وجود، ابعاد باریک‌تر و وزن سبک‌تری نیز داشته باشند.

جدیدترین پردازنده‌ سری Core

انتظار می‌رود در برخی از لپتاپ‌ها در کتار پردازشگر‌های تایگر لیک از کارت گرافیک‌های مستقل اینتل DG1 استفاده کنند. سال گذشته بود که اینتل برای نخستین بار پرده از این کارت گرافیک مستقل برداشت و در حالی که جزئیات زیادی از آن اعلام نکرد تنها تصاویری از اجرای بازی Destiny 2 توسط این چیپ را به نمایش در آورد. سایر لپتاپ‌های مجهز به پردازنده‌های تایگر لیک به نسل‌ آینده کارت‌های گرافیک یکپارچه، یعنی Xe مجهز خواهند بود. اینتل ادعا می‌کند که سری Xe کارایی در حد کارت‌های گرافیک مستقل را ارائه خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های سری تایگر لیک پشتیبانی از درگاه تاندربولت 4 است. از طرفی، به دلیل اینکه تاندربولت دیگر به صورت انحصاری در اختیار شرکت اینتل نیست، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک کامپیوتر‌های بیش‌تری همراه این درگاه سریع، با نام‌هایی متفاوت از جمله تاندربولت 4 یا USB 4 معرفی شوند. سرعت تاندربولت 4 تقریبا 4 برابر سرعت USB 3 است و سرعتی مشابه USB 4 دارد.

طبق گفته‌های اینتل، پردازنده‌های تایگر لیک در کامپیتور‌های دارای دو نمایشگر و مدل‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو به‌کار گرفته خواهد شد.

جدیدترین پردازنده‌ سری Core

اینتل همچنین در حال کار روی یک پلتفرم موبایل است که به نام لیک فیلد در حال انجام است. پردازنده‌های این سری در محصولاتی با نمایشگر‌های تاشو و نیز دو نمایشگر استفاده خواهند شد. از محصولاتی که در حال حاضر با این پردازنده ارائه شده است می‌توان به لنوو تینکپد X1 فولد اشاره کرد که چند روز پیش در نمایشگاه CES معرفی شد.

از دیگر محصولات جدید اینتل باید به فناوری پایش ورزشکاران اشاره کرد که قرار است در المپیک 2020 مورد استفاده قرار بگیرد. این سیستم دو چیپ نسل دو Xeon Scalable را در خود جای داده است. این فناوری در تمرینات به کمک ورزشکاران خواهد آمد و چگونگی استفاده از بخش‌های مختلف بدن در هنگام انجام تمرین را تحلیل خواهد کرد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اووووف عجب چیز خفنیه