هشدار هسته ای اضطراری میلیون‌ها نفر در کانادا را وحشت‌زده کرد!

هشدار هسته ای اضطراری میلیون‌ها نفر در کانادا را وحشت‌زده کرد!

در صبح یکشنبه این هفته ساکنان منطقه‌ای در کانادا یک هشدار هسته ای اضطراری را دریافت کردند که در مورد خطر مواد رادیواکتیو موجود در منطقه بود؛ در حالی که پیام مورد نظر میلیون‌ها نفر را وحشت‌زده کرد، خبر رسید که این اتفاق ناشی از یک اشتباه بوده است.

هشدار هسته ای اضطراری به تازگی در استان انتاریو کانادا ارسال شد و ساکنان این استان را از اتفاقی در نیروگاه هسته‌ای شهر پیکرینگ (Pickering) که با تورنتو 30 دقیقه فاصله دارد،‌ خبردار کرد. این هشدار که برای میلیون‌ها نفر ارسال شده بود، صبح یکشنبه، 12 ژانویه به دست کاربران تلفن‌های همراه رسید و در حالی که بسیاری از ساکنان منطقه در رابطه با این ماجرا وحشت‌زده شدند، اعلام شد که ارسال این هشدار هسته ای اضطراری یک اشتباه بوده است.

هشدار هسته ای اضطراری نیروگاه پیکرینگ

در متن پیام ارسال شده آمده است که ساکنان مناطق اطراف نیروگاه پیکرینگ تا فاصله 10 کیلومتری، مخاطب پیام هستند و در عین حال گفته شده بود که در این نیروگاه هیچ مواد رادیواکتیوی به بیرون نشت نکرده است. با این وجود نگرانی ساکنان منطقه باعث شد تا حدودا یک ساعت پس از پیام اولیه، پیام دیگری مبنی بر اشتباه رخ داده در اعلام وضعیت اضطراری به دست مخاطبان برسد.

 هشدار هسته ای اضطراری میلیون‌ها نفر در کانادا را وحشت‌زده کرد!

در بخشی از این پیام که ساعت 7:30 دقیقه صبح توسط تلفن مخاطبان دریافت شد، نوشته شده که مسئولان مقابله با وضعیت اضطراری در ابتدای وقوع اتفاق شروع به مقابله با حادثه کرده‌اند و ساکنان مناطق اطراف فعلا نیازی به انجام اقدامات پیشگیرانه در این رابطه ندارند. با این وجود تذکر داده شد که مردم در مورد پیام‌های آینده گوش به زنگ باشند.

با این حال مقامات در ساعت 8:30 دقیقه تایید کردند که پیام هشدار هسته ای اضطراری به اشتباه ارسال شده و در ساعت 9:00 هم پیامی برای برخی افراد ارسال شد که به اشتباه رخ داده در هشدار پیشین اشاره داشت. البته بخشی از افرادی که پیام اول را دریافت کرده بودند، از پیام دوم بی‌اطلاع بودند.

مدتی بعد در حساب رسمی توییتر شهرداری پیکرینگ توییتی منتشر شد که اعلام کرد هیچ خطری از طرف نیروگاه هسته‌ای شهر مردم منطقه را تهدید نمی‌کند و پیام مربوط به این مسئله به اشتباه ارسال شده است. این اتفاق بسیاری را به یاد حادثه‌ای مشابه در ایالت هاوایی آمریکا انداخت که دو سال پیش ساکنان آن هشداری را به اشتباه در مورد خطر موشک‌های بالستیک دریافت کردند.

هشدار هسته ای اضطراری میلیون‌ها نفر در کانادا را وحشت‌زده کرد!

سازمان ناظر بر نیروگاه هسته‌ای پیکرینگ هم در مورد اشتباه رخ داده پیامی منتشر کرد و چند مقام محلی از جمله شهردار در مورد پیدا کردن دلیل اصلی رخ دادن این اتفاق توضیحاتی خواستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*