بازی واقعیت افزوده

معرفی 8 بازی واقعیت افزوده برای کودکان

اگر به دنبال راهکاری جالب و جذاب برای سرگرم کردن فرزندتان با گوشی هوشمند هستید، باید یک بازی واقعیت افزوده را امتحان کنید. در اینجا قصد داریم به معرفی 8 بازی واقعیت افزوده برای کودکان بپردازیم.

عناوین واقعیت افزوده (AR) یک روش مناسب برای سرگرم کردن و به هیجان آوردن کودکان هستند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از گوشی یا تبلت خودتان خیال و واقعیت را با هم ترکیب کنید. کافیست گوشی خود را به طرف یک سطح در دنیای واقعی بگیرید تا یک اژدهای سه بعدی، موجودات بیگانه یا ربات‌ها و غیره ظاهر شوند.

بازی‌های واقعیت افزوده طرفداران خاص خود را دارند و در اینجا قصد داریم چند مورد از این عناوین را برای کودکان معرفی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید تا بهترین بازی‌های AR دوست‌داشتنی برای کودکان را به شما معرفی کنیم که می‌توانید روی دستگاه اندرویدی یا آی او اس خود داشته باشید.

1. بازی Magical Park

بازی واقعیت افزوده Magical Park

آیا همراه خانواده به پارک می‌روید؟ اگر جوابتان مثبت است، در این صورت ایده خوبی است که نسخه‌ای از بازی واقعیت افزوده Magical Park را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. Magical Park عنوانی جذاب است که هر چیزی که در یک پارک معمولی وجود دارد را به زمین بازی فانتزی فرزندتان تبدیل می‌کند.

با بازی Magical Park می‌توانید مدل‌های واقعیت افزوده سه بعدی را در هر جایی که به نظرتان مناسب است، قرار دهید. در این بازی مأموریت‌هایی وجود دارد که برای بازی در فضای باز طراحی شده‌اند، مانند جمع‌آوری تخم‌ها، به دام انداختن موجودات کوچک و تعمیر کردن ربات‌ها. هیولاها، دایناسورها و موجودات بیگانه همگی در این تجربه AR عالی زنده و به واقعیت تبدیل می‌شوند. عنوان Magical Park به صورت رایگان برای اندروید و آی او اس در دسترس است.

2. بازی Thomas & Friends Minis

بازی واقعیت افزوده Thomas & Friends Minis

بازی واقعیت افزوده Thomas & Friends Minis به کودکان اجازه می‌دهد که مجموعه قطار بخار خود را طراحی کنند و بسازند. این شبیه‌ساز قطار بخار عالی یک اسباب‌بازی مجازی را در اتاق کودک شما قرار داده و به شما و فرزندتان اجازه می‌دهد هر جا که به نظرتان مناسب است خط آهن مجازی بسازید.

می‌توانید یک خط آهن بسازید یا رولر کوسترهای پر پیچ و خم ایجاد کنید. محدودیتی وجود ندارد که کودک شما چه چیزی می‌تواند بسازد. در این بازی می‌توانید با قطارهای اسباب‌بازی زیادی مثل توماس، جیمز، هیرو و غیره فرزندتان را سرگرم کنید. همچنین می‌توانید کاراکتر خود را در چندین جهان متنوع بازی تجربه کنید. اگرچه به صورت رایگان می‌توانید این بازی را شروع کنید، اما برای باز کردن بخش اعظم بازی باید از خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید.

با این حال، مبلغ زیادی لازم نیست هزینه کنید و برای چیزی که مطمئنا بچه‌ها را در تمام طول روز درگیر خود می‌کند، ارزش آن را دارد. همچنین شاید دیگر لازم نباشد به مغازه اسباب‌بازی فروشی بروید و حتی مقداری هم پول پس‌انداز کنید. عنوان Thomas & Friends Minis برای پلتفرم‌های آی او اس و اندروید در دسترس است.

3. بازی Angry Birds AR: Isle of Pigs

بازی واقعیت افزوده Angry Birds AR: Isle of Pigs

در بازی واقعیت افزوده Angry Birds AR: Isle of Pigs عنوان پرندگان خشمگین کلاسیک به یک ماجراجویی حماسی AR تبدیل می‌شود که برای سرگرم کردن بچه‌هایی که حوصله‌شان سر رفته مناسب است. درست مانند نسخه کلاسیک این عنوان، باید پرنده‌ها را به طرف ارتش شیطانی خوک‌ها پرتاب کنید تا بتوانید تخم‌های دزیده‌شده را به دست بیاورید. با این تفاوت که این بار می‌توانید اتاق نشیمن، پارک یا هر جای دیگری که به نظرتان مناسب است را به میدان نبرد واقعیت افزوده تبدیل کنید.

عنوان Angry Birds AR: Isle of Pigs به خاطر قهرمانان پرنده مانند Red، Bomb، Chuck و بسیاری دیگر برای کودکان مناسب است. همچنین گیم‌پلی بازی به نحوی است که علاوه بر سرگرم‌کننده بودن مهارت و استراتژی را نیز در بر می‌گیرد و به لطف عناصر واقعیت افزوده بسیار جذاب این بازی قطعا فرزندتان شگفت‌زده خواهد شد. عنوان Angry Birds AR: Isle of Pigs به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل دریافت است.

4. بازی Avo

بازی واقعیت افزوده Avo

Avo یک بازی دوست‌داشتنی و مبتکرانه است که در آن کنترل یک آووکادو را به عهده دارید که عاشق رمز و رازها و حل معما است. با به دست داشتن کنترل Avo می‌توانید پرش کنید، به بازی کردن مشغول باشید و معماها را در کنار Billie (شخصیت دیگر بازی که یک دانشمند جوان است) حل کنید.

کودک شما مطمئنا این بازی ماجراجویی را دوست خواهد داشت که مرکب از هشت اپیزود است. در هر اپیزود باید علیه جرم مبارزه کنید و معماها را حل کنید. همچنین یک حالت عکاسی واقعیت افزوده وجود دارد که می‌توانید عکس‌های جالبی از Avo در دنیای واقعی بگیرید. در اصل، Avo یک شوی تلویزیونی بچه‌گانه است که کودک شما می‌تواند بازی کند! بازی Avo به صورت رایگان برای پلتفرم آی او اس در دسترس است و امکان خریدهای درون برنامه‌ای نیز وجود دارد.

5. بازی Color Quest AR

بازی واقعیت افزوده Color Quest AR

بازی Color Quest AR به فرزندان شما اجازه می‌دهد یاد بگیرند که کاراکترهای سرم‌گننده را رنگ‌آمیزی کرده و آن‌ها را زنده کنند. آن‌ها می‌توانند در طول مسیر هزاران هزار واقعیت سرگرم‌کننده در مورد سلامتی پیدا کنند.

هنگامی که کودک شما رنگ‌آمیزی کاراکتر خود را به پایان رساند، می‌تواند ببیند که چگونه کاراکتر او زنده می‌شود و حرکات رقص را ماهرانه جلوی کل خانواده‌تان انجام دهد. به رنگ کردن و آنلاک کردن کاراکترها ادامه دهید تا تروفی‌های مختلفی را برنده شوید و بتوانید مینی گیم‌های بیشتری را بازی کنید. عنوان Color Quest AR برای اندروید و آی او اس رایگان است.

6. بازی Pokemon Go

بازی واقعیت افزوده Pokemon Go

بازی Pokemon Go علی‌رغم اینکه چندی پیش منتشر شده است، هنوز هم طرفداران زیادی دارد. هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی‌هایی برای این عنوان منتشر می‌شود و در یکی از این به‌روزرسانی‌ها حالت AR به بازی افزوده شده است. اضافه شدن حالت واقعیت افزوده باعث شده است که این بازی با موجودات بامزه خود حتی برای بچه‌ها بهتر از قبل باشد.

Pokemon Go نه تنها یک بازی بامزه است، بلکه همچنین گزینه‌ای عالی برای فعال نگه داشتن فرزندتان می‌باشد. به منظور جمع کردن پوکمن، شما باید در دنیای واقعی به دنبال آن‌ها بگردید. این مانند نسخه پوکمن قایم موشک بازی کردن است و فکر می‌کنیم که بچه‌های شما حتما آن را دوست خواهند داشت. عنوان Pokemon Go برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس به صورت رایگان موجود است و امکان خریدهای درون برنامه‌ای نیز محیا شده است.

7. بازی AR Sports Basketball

بازی واقعیت افزوده AR Sports Basketball

راه حلی دیگر برای فعال نگه داشتن کودکان شما این است که کمی بسکتبال بازی کنند. اما هوای بیرون آلوده باشد چطور؟ نگران نباشید، بازی AR Sports Basketball اینجاست تا مشکل شما را حل کند. فقط کافیست دوربین گوشی یا تبلت خود را باز کنید و به طرف یک سطح صاف بگیرید تا حلقه بسکتبال مجازی ظاهر شود.

عنوان AR Sports Basketball واقعا یک بازی واقعیت افزوده زیبا و عالی برای سرگرم کردن فرزندان شما است. این بازی تجربه مجازی خوبی را برای کل خانواده به ارمغان می‌آورد و یک روش عالی برای فعال نگه داشتن فیزیکی کودکان حتی در روزهایی است که نمی‌توانید بیرون بروید. بازی AR Sports Basketball برای اندروید و آی او اس به صورت رایگان عرضه شده است.

8. بازی AR Dragon

بازی واقعیت افزوده AR Dragon

به اژدهای بسیار بامزه در بازی AR Dragon سلام کنید. مانند بازی Pokemon Go، این بازی نیز توسط شرکت Playside عرضه شده است و در آن بازی با موجودات اسطوره‌ای را در دنیای واقعی به واسطه دوربین گوشی تجربه خواهید کرد. فقط دوربین گوشی را به طرف کف زمین بگیرید تا یک اژدهای بامزه ظاهر شود.

بازی واقعیت افزوده AR Dragon به شما امکان می‌دهد که به طریق مختلف با اژدهای مجازی خودتان در تعامل باشید. می‌توانید با اژدهای خودتان بازی کنید، لباس‌های جدید و بامزه برای او بخرید و حتی به صورت مجازی به او غذا بدهید. به عبارت ساده، AR Dragon یک راه حل جذاب برای زمانی است که حوصله فرزندتان سر رفته است. این عنوان برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس رایگان است و می‌توانید خریدهای درون برنامه‌ای نیز داشته باشید.