اتحاد نیسان و رنو

خبر فروپاشی اتحاد نیسان و رنو تکذیب شد

اخیرا در خصوص فروپاشی اتحاد نیسان و رنو خبرهای متعددی منتشر شده است، اما این دو خودروساز بزرگ در اطلاعیه‌ای خبرهای جدایی خود را تکذیب کردند.

طی روزهای گذشته خبرهای متعددی از احتمال جدایی نیسان از رنو منتشر شده بود که حواشی زیادی را به همراه داشت، اما این دو خودروساز بزرگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند اتحاد آنها همچنان پایدار است و خبرهای جدایی‌شان پایه و اساسی ندارد. در همین رابطه شرکت نیسان اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

شرکت نیسان به هیچ عنوان بر خلاف خبرهای منتشر شده خواهان جدایی از رنو نیست. اتحاد با رنو باعث افزایش رقابت‌پذیری نیسان می‌شود و به واسطه این اتحاد شاهد دست‌یابی به رشد و سودآوری زیادی بوده‌ایم. نیسان همانند تمامی شرکت‌های عضو این اتحاد خواهان ادامه اتحاد برد-برد است.

ادامه‌دار بودن اتحاد نیسان و رنو

علاوه بر بیانیه‌ای که شرکت نیسان منتشر کرده است، ژان دومینیک سنارد، رئیس رنو اعلام کرد این اتحاد که شرکت میتسوبیشی نیز جزوی از آن است، همچنان پایدار بوده و هیچ زمانی به سمت فروپاشی نخواهد رفت. گفتنی است پس از اینکه منابع معتبری چون روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بودند مدیران نیسان خواهان جدایی از رنو هستند و حداقل می‌خواهند بخش مهندسی و تولید خود را از رنو جدا سازند، چنین خبرهایی باعث شد تا ارزش سهام رنو به پایین‌ترین حد خود طی 6 سال گذشته برسد، چرا که سرمایه‌گذاران از انحلال اتحاد رنو و نیسان بسیار نگران شدند. علاوه بر این ارزش سهام نیسان نیز به کمترین مقدار خود طی 8.5 سال گذشته رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*