گوشی آنر وی 30

آنر وی 30 پرو مقام دوم بهترین دوربین گوشی در DxoMark را کسب کرد

یکی از اصلی‌ترین معیار‌های انتخاب یک گوشی هوشمند، کیفیت دوربین آن است. هواوی اخیرا در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و گوشی آنر وی 30 پرو (Honor V30 Pro) در جایگاه دوم رده‌بندی DxoMark قرارگرفته است.

در سال‌های اخیر برند‌های مختلفی در زمینه‌‌ی گوشی‌های هوشمند فعالیت کرده‌اند اما هیچکدام آن‌ها به اندازه‌ی چینی‌ها پیشرفت نداشته‌اند. هواوی در چندسال اخیر موفق شده بهترین دوربین گوشی‌ها را تولید کند. پرچمدار این شرکت، گوشی آنر وی 30 پرو موفق شده به دومین گوشی باکیفیت از لحاظ دوربین تبدیل شود.

گوشی آنر وی 30با وجود موفقیت گوشی آنر وی 30 پرو، هواوی درحال حاضر 3 جایگاه اول لیست DxoMark مارک را تصاحب کرده است. عوامل وب سایت نمره کلی بسیار خوب 122 را به آنر وی 30 داده آند که تنها یک امتیاز با دیگر محصول شرکت مادر، یعنی هواوی میت 30 پرو فاصله دارد. البته دلیل نزدیک بودن امتیازات این گوشی‌ها، تشابه سنسور و لنز‌های به‌کار گفته شده است. آنر وی 30 پرو موفق شد امتیاز چشمگیر 133 در بخش عکاسی و امتیاز 100 را در بخش فیلمبرداری کسب کند.

وی 30 پرو از سنسور اصلی سونی IMX600 با رزولوشن 40 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که قادر است 4 پیکسل را با بکدیگر ترکیب کند (Quad-Bayer RYYB). دو سنسور لرزشگیر اپتیکال (Dual OIS) نیز در این گوشی به‌کار رفته است که با سنسور‌های موجود در پرجمداران سری P و Mate یکسان است. همچنین یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو f1.4 و زوم 3 برابری، درکنار سنسور اصلی قرارگرفته‌اند.

گوشی آنر وی 30

آنر وی 30 پرو با وجود چنین لنز‌هایی در تمامی شرایط نوری و محیطی، عکس‌های بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند. DxO اصلی‎‌ترین نقطه قوت آن را  توانایی عکس‌برداری در نور کم، با جزئیات بالا و بدون نویز اعلام کرده است. قابلیت زوم نیز یکی از دیگر از توانایی‌های خاص این گوشی عنوان شده است و با حفظ جزئیات، بزرگنمایی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. تنها نکته‌ی منفی در مورد دوربین وی 30 پرو این است که گاها دستگاه موفق به فوکوس خودکار نمی‌شود.

از سمت دیگر، محصول آنر، ویدیو‌های بسیار با کیفیت نیز ضبط می‌کند اما در برخی مواقع مشکلاتی در فوکوس خودکار و تیلت لنز ایجاد می‌شود که باعث شد نمره کلی این گوشی کاهش پیداکند. از نکات مثبت فیلم‌بردای این گوشی باید به ارائه رنگ‌های طبیعی، لزرشگیر بسیار عالی و نوردهی سوژه اشاره کرد که همه‌ی آن‌ها در سطح محصولات پرچمدار برتر بازار بودند.