تیک تاک

تیک تاک لقب دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان را از آن خود کرد؛ واتس اپ در مقام اول

اپلیکیشن تیک تاک (TikTok) پس از واتس اپ با ثبت آمار دانلود 740 میلیون بار در سال 2019 با شکست فیس بوک و مسنجر لقب دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان را از آن خود کرد.

بر اساس گزارشی که توسط موسسه Sensor Tower منتشر شده است، اپلیکیشن تیک تاک و نسخه چینی آن با نام (Douyin) توانستند با عملکرد بهتری از فیس بوک و مسنجر به آمار دانلود 740 میلیون بار در سال 2019 دست پیدا کنند و جایگاه دوم پردانلودترین اپلیکیشن سال 2019 را به خود اختصاص دهند. گفتنی است موسسه تحقیقاتی Sensor Tower در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل فعال بوده و آمارهای هر یک از آن را بررسی و منتشر می‌کند.

جزئیات میزان دانلود اپلیکیشن تیک تاک

اپلیکیشن تیک تاک و نسخه چینی آن که جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری ویدیو محسوب می‌شوند، در مجموع در سال 2019 توسط کاربران سراسر جهان 740 میلیون بار دانلود شدند. این در حالی است که استفاده از این اپلیکیشن چینی برای نیروهای ارتش و نیروی دریایی آمریکا به دلیل خطرات افشای اطلاعات ممنوع است. اپلیکیشن واتس اپ نیز توانست با آمار دانلود 850 میلیون بار دانلود در صدر لیست اپلیکیشن‌های پردانلود سال 2019 قرار بگیرد.

این آمار حاکی از آن است که تیک تاک توانست جایگاه فیس بوک و مسنجر را به خود اختصاص دهد. البته گزارش موسسه Sensor Tower نشان می‌دهد واتس اپ و تیک تاک به دلیل استقبال جمعیت جوان هند توانستند به چنین آمار خیره‌کننده‌ای دست پیدا کنند. در واقع رشد دانلود واتس اپ در سه ماهه چهارم سال 2019 میلادی حدود 39 درصد بوده است که بیشترین آمار دانلود در این بازه زمانی به کاربران هندی اختصاص دارد. همچنین اپلیکیشن Likee که متعلق به شرکت سنگاپوری Bigo است نیز در سال 2019 به آمار دانلود 330 میلیون بار دست پیدا کرد که بیش از 50 درصد از این میزان دانلود توسط کاربران هندی انجام شده است.

لازم به ذکر است موسسه تحقیقاتی Sensor Tower برای انجام این بررسی از اطلاعات گوگل پلی استور و اپ استور استفاده کرده است که به همین دلیل میزان دانلود این اپلیکیشن‌ها بیشتر از آمار اعلام شده است، چراکه اپلکیشن گوگل پلی در چین مسدود است و کاربران چینی برای دانلود این اپلیکیشن‌ها از مارکت‌های دیگری استفاده کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسان حوزه تکنولوژی نشان می‌دهد اپلیکیشن تیک تاک در بین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو توانسته است به رشد بسیار خوبی دست پیدا کند و این اپلیکیشن به رقیب جدی فیس بوک و اینستاگرام تبدیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*