شیوع ویروس جدید در چین مقامات آمریکایی را نگران کرده است!

شیوع ویروس جدید در چین مقامات آمریکایی را نگران کرده است!

به تازگی خبر رسیده که شیوع یک ویروس جدید در چین باعث بروز مشکلاتی شده و در حالی که این ویروس به کشورهای دیگر سرایت می‌کند،‌ قرار است که در فرودگاه‌های آمریکا اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام شود.

با شیوع ویروس جدید در چین و سرایت این ویروس به مناطق مختلف این کشور و کشورهای اطراف،‌ مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که از 17 ژانویه در سه فرودگاه اصلی ایالات متحده مسافران چینی در رابطه با علائم ویروس مورد نظر کنترل خواهند شد تا از ورود ویروس چینی به خاک آمریکا جلوگیری شود.

شیوع ویروس جدید در چین

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) در آمریکا اعلام کرده که از تاریخ مورد نظر تمامی کسانی که از شهر ووهان (Wuhan)، محل شیوع این ویروس جدید در چین به آمریکا سفر می‌کنند، در سه فرودگاه سانفرانسیسکو (SFO)،‌ نیویورک (JFK) و لس آنجلس (LAX) از سوی مقامات فرودگاه‌ها مورد معاینه قرار می‌گیرند.

دکتر مارتین سرتون (Martin Cetron)،‌ سرپرست قسمت مهاجرت و قرنطینه جهانی CDC می‌گوید که سه فرودگاه مورد نظر به دلیل دریافت بیشترین مسافر از شهر ووهان برای مقابله با ویروس چینی در نظر گرفته شدند و در حالی‌ که فرودگاه‌های نیویورک و سانفرانسیسکو پروازهای مستقیمی از این شهر دارند،‌ بخش زیادی از مسافران چینی هم با پروازهای غیرمستقیم از طریق فرودگاه لس آنجلس وارد ایالات متحده می‌شوند.

شیوع ویروس جدید در چین مقامات آمریکایی را نگران کرده است!

یکی دیگر از کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها می‌گوید که در حال حاضر خطر این ویروس جدید برای مردم آمریکا کم بوده،‌ اما بهترین و ساده‌ترین راه برای کاهش خسارت‌های احتمالی در آینده پیشگیری و آماده بودن برای مقابله با ویروس چینی است. گفته شده که شیوع ویروس مشابهی به نام “SARS” در سال 2002 و ویروس دیگری به نام”MERS” در سال 2012 که هر دو مشکلات تنفسی جدی را در مبتلایان ایجاد می‌کردند، باعث شده تا اقدامات پیگیرانه برای مشکل اخیر جدی‌تر از گذشته باشند.

تا این لحظه شیوع ویروس جدید در چین 45 نفر را در شهر ووهان آلوده کرده که دو نفر از این افراد کشته شده‌اند. در خارج از این کشور هم سه مسافر چینی که دو نفر از آن‌ها به کشورهای تایلند و یکی به ژاپن سفر می‌کردند، ویروس مورد نظر را با خود به کشور مقصد برده‌اند.

ویروس مورد نظر با نام “2019-nCoV” شناخته می‌شود و در حالی که کشورهای دیگر همانند آمریکا مراقب شیوع آن در خاک خود هستند،‌ کارشناسان CDC می‌گویند که احتمال پیدا شدن نمونه‌ای از بیماری این ویروس در ایالات متحده وجود دارد و به همین دلیل باید زود وارد عمل شد. در سه فرودگاه آمریکایی مسئولان دمای بدن مسافران را به دنبال نشانه‌هایی چون تب اندازه می‌گیرند و سوالاتی هم در مورد علائم ویروس از افراد پرسیده خواهد شد. کسانی که چنین علائمی در آن‌ها دیده شود برای مراحل بعدی مورد درمان قرار می‌گیرند.

پزشکان و محققان گفته‌اند که 2019-nCoV از خانواده ویروس‌هایی است که در موارد جدی مشکلات شدید تنفسی ایجاد می‌کنند و نمونه‌های خفیف‌تر آن‌ها سرماخوردگی‌های معمولی است. به صورت معمول برخی از این ویروس‌ها در بین حیوانات شایع هستند و به ندرت پیش می‌آید که ویروس از حیوان به انسان منتقل شود. گفته شده که افراد مبتلا در شهر ووهان همگی با حیوانات سروکار داشته‌اند. از طرف دیگر موارد نادری هم پیش می‌آیند که این خانواده از ویروس‌ها از فردی به فرد دیگر انتقال یابند و مسری شوند.

سرتون می‌گوید که با نزدیک شدن به سال جدید چینی تعداد سفرها از ووهان به آمریکا بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود که کارشناسان مستقر در سه فرودگاه آمریکایی چندید هزار نفر را در هفته‌های آینده مورد معاینه قرار دهند.