هواوی پی 40 پرو پریمیوم

اطلاعات جدیدی از هواوی پی 40 پرو پریمیوم منتشر شد؛ دوربین پنج‌گانه و بدنه سرامیکی

رندرهای جدیدی که از هواوی پی 40 پرو پریمیوم (Huawei P40 Pro Premium) منتشر شده‌اند، مشخصات بیش‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهند. طبق گزارشات اخیر، این گوشی با دوربین پنجگانه و بدنه سرامیکی عرضه خواهد شد.

براساس آخرین رندر‌هایی که توسط ایوان بلاس منJشر شده، پرچمدار جدید شرکت هواوی بدنه سرامیکی و مجموعه دوربین پنجگانه در نسخه‌ یریمیوم خواهد داشت. نسخه‌ی عادی هواوی پی 40 پرو ، با دوربین چهارگانه همراه خواهد بود.

هواوی از زمان عرضه اولین سری گوشی پی 10 در سال 2017، هر ساله دو مدل این پرچمداران تولید می‌کند. انتظار می‌رفت امسال نیز این استراتژی بر قوت خود باقی بماند اما به‌نظرمی‌رسد که شرکت چینی درحال طراحی مدل سومی است که مشخصات بالاتری نسبت به خانواده خود خواهد داشت.

هواوی پی 40 پرو پریمیوم رقیبی سرسخت برای گلکسی S20 اولترا

اسامی احتمالی گوشی‌های جدید هواوی احتمال پی 40 پرو سرامیک،  پی 40 پرو پریمیوم ادیشن و پی 40 پرو 5G خواهد بود. صرف نظر از آنچه که غول گوشی‌سازی چینی دستگاه‌های جدیدیش را می‌نامد، رندرهای درز کرده مشخص می‌کنند که این گوشی رقیب بی‌نظیری برای سامسونگ گلکسی S20 اولترا خواهد بود.

پرچمدار جدید چینی‌ها، در پنل جویی شباهت زیادی با پی 40 پرو استاندارد دارد و به همین منظور، پیش‌بینی می‌شود یک نمایشگر بزرگ اولد 6.7 اینچی با لبه‌های کاملا خمیده در آن به‌کار رفته باشد. هواوی برای ایجاد یک زبان طراحی منحصر به‌فرد در نمایشگر‌های خمیده، لبه‌های منحنی به بالا و پایین دستگاه اضافه کرده است. اگرچه نمایشگر آنطور که پیش از این در شایعات دیده بودیم، خمیدگی ندارد.

هواوی پی 40 پرو پریمیومنمایشگر هول پانچ بسیار بزرگی را در خود جای داده که حداقل میزبان دو سنسور خواهد بود. فضای زیادی بین دولنز سلفی، احتمالا نشان دهنده وجود یک سنسور سوم است. شاید هواوی سنسور ToF در دوربین جلو این گوشی به کاربرده باشد و یا اینکه مقایس یکی از لنز‌ها آنقدر بزرگ است که منجر به ایجاد چنین فضایی شده.

قاب آلومینیومی این  اسمارت فون در تمام گوشه‌ها حالت خمیدگی دارد و فضای کوچکی در پین پنل‌های جلو و عقب ایجاد کرده است. بلندگو دستگاه و درگاه USB-C در پایین قرارگرفته است که احتمالا ورودی شارژر سریع 40 وات نیز خواهد بود بود. کلید پاور و جایگاه سیم‌کارت نیز سایر قطعات خارجی این گوشی هستند.

دوربین پنج‌گانه به جای چهارگانه و بزرگنمایی 10 برابری به جای 5 برابر

اکثر تلفن‌های هوشمند این روزا از پنل شیشه‌ای در پشت برخورداراند. اما ظاهرا هواوی تغییر رویه داده و سری هواوی پی 40 پرو را با پنل پشتی سرامیکی طراحی کرده است.

این متریال جدید، میزبانی برای بزرگ‌تر شدن ماژول دوربین هواوی پی 40 پرو شده است. اگر چه چندین تغییر مهم در تنظیمات نرم‌افزاری ایجاد شده اما می‌توان مهم ترین ارتقا این گوشی را تغییر زوم اپتیکال 5 برابری به زوم اپتیکال 10 برابری دانست.

هواوی پی 40 پرو پریمیوماین سیستم دوربین شامل لنز اولترا واید و سنسور اصلی جدید 52 مگاپیکسلی می‌شود. سنسور مدت پرواز نیز همانطور که گفته شده بود، در این گوشی موجود است اما ظاهرا یک لنز پنجم نیز به این گوشی اضافه خواهد شد.

اطلاعاتی در مورد دوربین پنجم موجود نیست اما با توجه به اینکه درمحصولات جدید بازار گوشی‌های هوشمند حضور لنز ماکرو رایج شده است، احتمالا هواوی نیز این لنز را در ماژول دوربین خود قرار داده.

بنابرگفته‌ی منابع، ارزان‌ترین مدل هواوی پی 40 با سه دوربین عقب در دسترس خواهد بود. دوربین این مدل، لنز‌های تله فوتو، سنسور اصلی و لنز اولترا واید را شامل می‌شود.

تاریخ معرفی و زمان عرضه

هواوی به‌تازگی برنامه معرفی رسمی سری پی 40 طی رویدادی در ماه مارس در شهر پاریس تایید کرد. تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده، اما به‌گفته‌ی ایوان بلیس زمان رونمایی، پنجشنبه 26 مارس خواهد بود.

هر سه مدل از این گوشی‌ها بلافاصله پس از معرفی در چین عرضه خواهند شد اما ممکن است ارائه آن‌ها در سایر کشورها محدودتر باشد. دلیل این امر مشکلات تجاری ایالات متحده و هواوی است که این شرکت چینی را از استفاده سرویس‌های گوگل پلی منع می‌کند.

اگر تا آن زمان تحریم‌ها برداشته شوند، هواوی می‌تواند اسمارت فون‌های جدید خود را در بازارهای جهانی مانند اروپا ارسال کند. درست مانند روند تجاری طبیعی که سال گذشته برای هواوی پی 30 انجام شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*