فضاپیمای دراگون

فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار در سه ماهه دوم 2020 به فضا پرتاب می‌شود

طی روزهای گذشته آخرین تست کپسول دراگون با موفقیت انجام شد و در همین راستا ایلان ماسک اعلام کرد نخستین پرتاب فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار در سه ماهه دوم 2020 انجام خواهد شد.

شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس اخیرا سامانه لغو پرتاب فضاپیمای دراگون را موفقیت آزمایش کرد. این درحالی است که اخیرا این شرکت فعال در حوزه فضا اعلام کرده بود اگر این تست با موفقیت انجام شود، فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار پس از آن در آینده‌ای نزدیک به فضا پرتاب خواهد شد.

زمان پرتاب فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد نخستین ماموریت فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به احتمال زیاد در سه ماهه دوم سال 2020 خواهد بود. وی پیش‌بینی کرد بین ماه‌های آوریل تا ژوئن 2020 شاهد پرتاب این کپسول به ایستگاه فضایی باشیم. گفتنی است مدتی قبل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده بود در سه ماهه اول سال 2020 این پرتاب انجام می‌شود که در موعد مقرر شاهد انجام این ماموریت نبوده‌ایم، هرچند باید توجه داشت که برنامه‌ریزی‌های زمانی پروازهای فضایی به دلیل اینکه به عوامل مختلفی بستگی دارند، همواره دستخوش تغییر خواهند شد.

جیم برایدنستاین، رئیس ناسا و ایلان ماسک اخیرا اعلام کردند این ماموریت سرنشین‌دار با نام دمو-2 (Demo-2) انجام خواهد شد که برای پروازهای فضایی و آمریکا لحظه‌ای به یادماندنی را به ثبت خواهد رساند. هم‌اکنون آمریکا و ناسا از سال 2011 برای انجام پروازهای فضایی با کمبود ناوگان مواجه هستند، چراکه قبل از سال 2011 پروازهای مداری به کمک شاتل فضایی صورت می‌گرفت، اما از آنجایی که شاتل فضایی در سال 2010 بازنشسته شد، ناسا با یک چالش جدی روبه‌رو گردید. البته تا به امروز ناسا به واسطه فضاپیمای روسی سایوز (Soyuz) و موشک‌های روسیه فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌کند.

در همین رابطه سازمان فضایی ناسا با تکیه بر شرکت‌های آمریکایی و خصوصی حوزه فضا نظیر اسپیس ایکس قصد دارد مشکلات خود را برطرف سازد و از شرکت‌های روسی بی‌نیاز شود. کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس و استارلاینر شرکت بوئینگ طی همکاری با سازمان ناسا در آینده‌ای نزدیک فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*