کارت سوخت

برای سوخت‌گیری صحیح با کارت سوخت به این روش عمل کنید

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت هوشمند شخصی را به مالکان وسایل نقلیه اعلام کرد.

اخیرا با انتشار اطلاعیه شرکت نفت درباره علت کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت حواشی زیادی به وجود آمد؛ چراکه در این اطلاعیه به مالکان وسایل نقلیه گفته شده بود برای سوخت‌گیری با کارت سوخت مضربی از 3.99 را در نظر بگیرند، به همین دلیل بسیاری از مالکان وسایل نقلیه نسبت به انجام محاسبات عددی واکنش نشان دادند، اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در همین راستا اطلاعیه جدیدی را منتشر و اعلام کرد در زمان سوخت‌گیری به انجام محاسبات عددی نیازی نخواهد بود و مالکان می‌بایست فقط طبق گنجایش باک خودرو و مقدار سوخت مورد نیاز خود تا سقف 60 لیتر، سوخت‌گیری کنند.

روش صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت

در ادامه اطلاعیه شرکت نفت در خصوص روش صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت دستورالعملی به شرح زیر اعلام شد. از این رو مالکان وسایل نقلیه می‌بایست این موارد را به ترتیب انجام دهند:

  1. کارت هوشمند سوخت شخصی خود را در کارت‌خوان جایگاه سوخت قرار دهید.
  2. رمز 4 رقمی کارت را وارد نمایید.
  3. نازل سوخت را برداشته و به میزان مورد نیاز سوخت‌گیری را شروع کنید.
  4. پس از اینکه سوخت‌گیری به پایان رسید، نازل را به شکل صحیح در جایگاه آن قرار دهید.
  5. با مشاهده پیام «کارت خود را بردارید»، کارت سوخت خود را خارج کنید.

نکته: اگر کارت را قبل از قرار دادن نازل خارج کردید، مجددا کارت را در کارت‌خوان وارد کنید، نازل را به صورت صحیح در محل آن قرار دهید و با مشاهده پیام «کارت خود را بردارید»، کارت خود را خارج سازید.

مالکان وسایل نقلیه اگر موارد عنوان شده را به درستی انجام دهند، از سهمیه سوخت آنها کسر نخواهد شد. در پایان اطلاعیه شرکت نفت تاکید شده است کلیه صاحبان کارت هوشمند شخصی می‌بایست فقط موارد بالا را انجام دهند و به هیچ اقدام دیگری نیاز نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب خدارو شکر اعلام کردند چون الان چند هفتس باک ماشینمون خالیه، از بس که یاد نگرفتیم چگونه کارت رو به روش صحیح بکنیم توش.