هلی شات

3 توصیه کاربردی برای شروع فیلم برداری با هلی شات

عکس برداری با هلی شات هر چقدر هم لذت‌بخش باشد، در قدم‌های اول کمی سخت و طاقت فرسا است. معمولا افراد ترجیح می‌دهند در کلاس‌های مختلف شرکت کنند و تکنیک و ترفندهای متفاوت برای عکس برداری با هلی شات را آموزش ببینند اما گاهی اوقات اصول اولیه برای فیلم برداری با هلی شات یا عکس برداری فراموش می‌شود.

در هر صورت حتی اگر قصد ندارید در هیچ کلاس یا دوره‌ای برای آموزش فیلم برداری با هلی شات شرکت کنید می‌توانید با مطالعه این مقاله، سه توصیه اساسی را مطالعه کنید و پس از آن در مسیر مناسبی قرار بگیرید.

1- برای زمان پرواز و تصویربرداری با هلی شات در شرایط مختلف، برنامه‌ریزی کنید

یکی از مسائلی که معمولا زمان فیلم برداری با هلی شات، مسئله‌ساز می‌شود تمام شدن باتری دستگاه در وضعیت نامناسب است. معمولا افرادی که به تازگی عکس برداری با هلی شات را شروع کرده‌اند این نکته را فراموش می‌کنند که مدت زمان عمر باتری و همچنین حداکثر توانایی هلی شات برای پرواز را در نظر بگیرند.

به طور مثال شرایطی را در نظر بگیرید که کوادکوپتر در حال پرواز است و شارژ آن به زیر 20 درصد رسیده اما به هر دلیلی (به طور مثال کامل نشدن مراحل ترکیب‌بندی عکس یا مراحل فیلم برداری)، فرود کوادکوپتر را به لحظات آخر موکول کرده‌اید. در همین زمان، پرنده‌های مهاجر و حتی تعداد کمی پرنده معمولی تمام برنامه‌ریزی‌های شما را به هم می‌ریزد.

اکثرا عکاسان تازه کار، برای فرار از تیر برق‌ها و تصویربرداری از مکان‌های زیبا به طبیعت پناه می‌برند اما مسائلی مانند حضور بی وقفه پرندگان از مسائلی است که روی مدت زمان پرواز و تمام شدن شارژ در وقت نامناسب تاثیر مستقیم می‌گذارد. به همین دلیل سعی کنید در برنامه‌ریزی زمان پرواز کمی شرایط متغیر را در نظر داشته باشید.

هلی شات

2- کوادکوپتر را هر جایی به پرواز درنیاورید اما هر تهدید را به فرصت تبدیل کنید!

قبل از این که مراحل پرواز و تصویر برداری شروع کنید باید در مورد منطقه اطلاعات کامل را به دست آورید. موارد متفاوتی است که در کار شما اختلال ایجاد می‌کند. البته گاهی اوقات هم خودتان با دست خودتان مشکلات را می‌سازید. پرواز در مناطق پرواز ممنوع و پادگان نظامی از مثال‌هایی‌ست که می‌توان برای این موضوع مطرح کرد. شناخت یک منطقه تنها به کسب اطلاعات در مورد مکان‌های اطراف آن لوکیشن محدود نمی‌شود بلکه باید در مورد شرایط جوی و آب و هوای منطقه‌ی مد نظر اطلاعات کافی داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های عکس برداری با هلی شات در زمان‌های حساس و شرایط خاص این است که از محدودیت‌ها، فرصت بسازید. به طور مثال زمانی که شرایط به شکل ناخواسته‌ای عوض می‌شود و برنامه‌ریزی‌هایتان تغییر می‌کند شما به دنبال استفاده درست از وضعیت خراب باشید! مثلا زمانی که تعداد زیادی پرنده‌های مهاجر در حال حرکت به سمت شما هستند یا یک گردباد عجیب و غریب شکل گرفته است، می‌توانید با افزایش ارتفاع، منظره‌هایی را کشف کنید که تماشای آنها از ارتفاع پایین قابل مشاهده نیست. به طور مثال خطوط و الگوها از ایده‌هایی هستند که عکس‌هایی با زمینه هندسه را ایجاد می‌کنند.

البته انجام چنین تکنیک‌هایی ریسک بسیار بالایی دارد و توصیه می‌شود تنها زمانی برای انجام آنها اقدام کنید که مرحله اول این لیست را به خوبی گذرانده‌اید و اعتماد کامل نسب به پروازتان را پیدا کرده‌اید.

بهترین عکس برداری در ارتفاع را با کوادکوپتر با برد رادیویی بالا، می‌توان تجربه کرد. به دلیل اینکه کوادکوپترهایی که برد رادیویی بالایی دارند، امکان پرواز در مسافت‌های 2 کیلومتری را هم فراهم می‌کنند، اما برد مسافت کوادکوپترهای معمولی تا این حد زیاد نیست!

هلی شات

3- قبل از آماده کردن کوادکوپتر، خودتان را برای تصویربرداری هوایی آماده کنید

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد عکس برداری با هلی شات این است که باور داشته باشید کنترل اوضاع را به دست خواهید داشت. البته پیشنهاد می‌کنیم تا جای امکان سعی کنید این باور واقعی باشد و تنها دچار اعتماد به نفس کاذب نباشید زیرا به سادگی به کوادکوپترتان آسیب وارد می‌کنید.

عکاسان حرفه‌ای به تازه‌کاران پیشنهاد می‌کنند که به جای هزینه‌های عجیب و غریب برای خرید کوادکوپترهای مختلف، مهارت خلبانی خود را افزایش دهند تا فرآیند افزایش توانایی لازم برای تصویربرداری با هلی شات خیلی طول نکشد.

بهترین راه حل برای افزایش توانایی در زمینه خلبانی این است که یک کوادکوپتر بدون دوربین با هزینه‌ی کم تهیه کنید و خلبانی را با آن تمرین کنید. بعد از مدتی که مهارت خلبانی و کنترل پرنده را تکمیل کردید برای خرید کوادکوپتر دوربین دار هزینه کنید. زیرا اتفاق های متفاوتی که ممکن است زمان تمرین پیش بیاید، آسیب‌های متفاوتی را برای دستگاه شما به دنبال خواهد داشت.

هلی شات

سخن نهایی

توصیه می‌کنیم اگر کوادکوپتر بسیار خوبی خریده‌اید و آماده‌ی شروع یا حتی در مراحل اولیه هستید، دست نگه دارید! حتی اگر هزینه‌ی کوادکوپتر برایتان اهمیت ندارد باز هم توصیه می‌شود مهارت خلبانی را با کوادکوپترهای معمولی و بدون دوربین افزایش دهید. چون زمانی که خلبانی و عکس برداری با هم در یک مرحله شروع شوند تمرکز بر روی هر یک از کارها نصف می‌شود.

اگر در نهایت تصمیم گرفتید مهارت خلبانی خود را افزایش دهید می‌توانید به سایت پیرماتوی مراجعه کنید و انواع محصولات مانند هلی شات، کوادکوپتر با برد رادیویی بالا و مدل‌های دیگر کوادکوپتر را در رنج قیمتی متفاوت را مشاهده کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*