سونی اکسپریا 1.1

سونی اکسپریا 1.1 در راه است؛ نخستین گوشی 5G سونی

ظاهرا سونی قصد دارد در کنگره جهانی موبایل، از اولین موبایل 5G خود رونمایی کند؛ دستگاهی که اکسپریا 1.1 (Sony Xperia 1.1) یا اکسپریا 5 پلاس نام خواهد داشت.

اخیرا کمپانی ژاپنی با ارسال دعوت‌نامه، از معرفی گوشی‌های جدید خود در MWC 2020 خبر داد. هنوز مشخص نیست در این رویداد، با چه دستگاه‌هایی روبه‌رو خواهیم شد؛ ولی به تازگی یک رسانه چینی، مدعی رونمایی از نخستین گوشی 5G کمپانی با نام سونی اکسپریا 1.1 شده است.

سونی اکسپریا 1.1

اگر چنین باشد، وجود تراشه اسنپدراگون 865 و مودم اسنپدراگون X55 5G در این دیوایس، تضمین شده به نظر می‌رسد. همین ترکیب سخت افزاری برای پرچمداران دیگری مانند خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ، وان پلاس 8 پرو و ال جی جی 9 هم قابل انتظار است.

از سایر مشخصات احتمالی اکسپریا 1.1 باید به سیستم عامل اندروید 10، صفحه نمایش 6.6 اینچی 4K HDR اولد با نسبت تصویر 21:9، حاشیه‌های متقارن و اسپیکرهای استریو در جلو اشاره کنیم. البته انتظار جک 3.5 میلی‌متری را نداشته باشید؛ چون با معرفی اکسپریا ایکس زد 2 در سال 2018، پرونده جک هدفون در گوشی‌های سونی بسته شد!

احتمال وجود یک دوربین چهارگانه ارتقایافته

سونی اکسپریا 1.1

ظاهرا سونی در حال آماده‌سازی یک مجموعه دوربین چهارگانه برای پرچمدار جدیدش است. این ماژول می‌تواند متشکل از یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی بزرگ‌نمایی 3 برابر و یک سنسور ToF باشد.

این‌ها را اضافه کنید به یک سنسور اصلی ارتقایافته که 48 یا 64 مگاپیکسلی خواهد بود. گفته می‌شود این سنسور از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کند؛ در این صورت، پرچمدار سونی یارای رقابت با سری گلکسی اس 20 را خواهد داشت.

تاریخ معرفی، عرضه و قیمت سونی اکسپریا 1.1

بر اساس دعوت‌نامه‌های ارسال شده، مراسم رونمایی از اکسپریا 1.1 یا اکسپریا 5 پلاس روز دوشنبه، پنجم اسفند ماه در بارسلونا برگزار خواهد شد. احتمال معرفی یکی دو گوشی میان رده، برای جایگزینی با اکسپریا 10 و 10 پلاس هم دور از ذهن نیست.

سونی سابقه‌‌ای طولانی در عرضه‌ی دیرهنگام محصولات خود دارد؛ اما احتمالا امسال، روند پیش فروش و عرضه با تاخیر چند ماهه آغاز نخواهد شد. درباره قیمت سونی اکسپریا 1.1 می‌توانیم انتظار مبلغی در حدود 1000 دلار را داشته باشیم که با توجه به پشتیبانی از شبکه 5G، توجیه‌پذیر است.

همچنین برخی گزارش‌ها، از عرضه‌ی یک پرچمدار کامپکت توسط سونی، در نیمه دوم سال 2020 حکایت دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*