هک آیفون جف بزوس

برای هک آیفون جف بزوس یک فایل ویدیویی ساده کافی بود!

هک آیفون جف بزوس برای عاملان آن به سادگی آب خوردن بود. آن‌ها ویدیویی شامل بدافزار از طریق واتس اپ برای مدیر عامل و موسس آمازون ارسال کرده و بعد از ایجاد بک‌دور، اطلاعاتش را به سرقت بردند.

در حالی که اف بی آی برای دستیابی به اطلاعات یک گوشی آیفون متعلق به فردی مجرم چند ماه زمان صرف کرد، گروهی دیگر این عمل را تنها به وسیله ارسال یک پیام ساده انجام داد! منظور ما، اتفاقی است که در سال 2018 برای موسس و مدیر عامل شرکت آمازون، آقای جف بزوس، رخ داد و گوشی آیفون ایکس وی هک شد. این اتفاق زمانی بسیار جالب و بحث برانگیز شد که انگشت اتهام به سوی بن سلمان، شاهزاده عربستان، رفت. با وجود عجیب به نظر رسیدن این موضوع به خاطر رابطه بسیار خوب عربستان و آمریکا، می‌توان توضیحی برای آن بیان کرد.

واشنگتن پست، که به جف بزوس تعلق دارد، تحقیقاتی را برای مشخص کردن جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه‌‌نگار این ژورنال، پیش می‌برد. افراد و سازمان‌های زیادی از ارتباط بن سلمان با این قتل صحبت می‌کنند. اکنون گفته می‌شود هدف از هک کردن آیفون جف بزوس وارد کردن فشار به وی برای متوقف کردن این تحقیقات بوده است! اما این اتفاق چطور رخ داد و گوشی ثروتمندترین فرد دنیا چگونه هک شد؟

هک آیفون جف بزوس با ارسال ویدیویی حاوی بدافزار

وب سایت 9to5mac شرح کامل ماجرا را در وب سایت خود آورد، اما به طور خلاصه، هک آیفون جف بزوس از طریق یک فایل ویدیویی صورت گرفته است. یک فایل از طریق حساب کاربری متعلق به شاهزاده عریستان، در واتس اپ، برای جف بزوس ارسال شد. این ویدیو یک سری کدهای اضافی برای ایجاد بک‌دور در گوشی قربانی را شامل می‌شد. از طریق این بک‌دور، هکر توانست همه اطلاعات گوشی جف بزوس را استخراج کند. ویدیوی یاد شده 4.4 مگابایت حجم داشت و کد نهفته شده در آن، حتی بدون اجرا شدن ویدیو، قادر به هک آیفون جف بزوس بود.

از طریق بک‌دور ایجاد شده، عکس‌های گالری و پیامک‌ها به همراه بی‌شمار فایل دیگر از گوشی موسس جف بزوس کپی شد. در ادامه از آن‌ها علیه وی، برای وارد کردن فشار تا رسیدن به یک سری خواسته، استفاده شد. جف بزوس بعد از این اتفاق از یک شرکت امنیتی درخواست کرد اطلاعات بیشتری درباره حادثه به دست بیاورد. در گزارش این شرکت اعلام شد بدافزار مورد استفاده، با بدافزاری که پیشتر توسط سازمان‌های امنیتی عربستان برای انجام خراب‌کاری‌های سایبری مورد استفاده قرار گرفته بود، یکسان است.

به طور واضح بن سلمان و دیگر مقامات این کشور، اتهام وارد شده را رد می‌کنند، اما با توجه به شواهدی که در دسترس قرار دارند، ممکن است کار به شکایتی در سازمان ملل رسیده و این سازمان برای بررسی جزئیات وارد عمل شود. به نظر می‌رسد با گذشت چند سال، هنوز پرونده جمال خاشقچی بسته نشده و روز به روز پیگیری آن با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا تو این زمانی که ما زندگی میکنیم هر کاری ممکنه به شرطی که ابزارش باشه

  2. اینم از امنیت آیفووووووون😂😂😂