زندگی در مریخ

تا سال 2050 زندگی در مریخ برای یک میلیون نفر امکان‌پذیر خواهد شد

ایلان ماسک که به عنوان بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس شناخته می‌شود اعلام کرد تا سال 2050 زندگی در مریخ برای یک میلیون نفر امکان‌پذیر خواهد شد.

امروزه سفر به مریخ و زندگی در این سیاره سرخ بیش از پیش توسط شرکت‌های فعال در حوزه فضا به ویژه ناسا و اسپیس ایکس مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده شاهد تحقق این رویا باشیم. در همین رابطه ایلان ماسک، بنیان‌گذار و رئیس شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس اخیرا در صفحه شخصی توییتری خود اعلام کرد تا 30 سال آینده حدود 1 میلیون انسان می‌توانند در سیاره سرخ زندگی کنند.

تشریح جزئیات زندگی در مریخ توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک در پاسخ به این سوال که طی چند ماموریت انسان قادر خواهد بود در مریخ زندگی کند، عنوان کرد به احتمال زیاد برای این پروژه حدود 666 ماموریت به انجام خواهد رسید که حتی روزانه حدود 2 پرواز به سمت مریخ را پیش‌بینی می‌کنیم. وی تاکید کرد البته هدف ما این است که بتوانیم به صورت روزانه 3 پرواز را به انجام برسانیم تا در پایان هر سال حدود 1000 پرواز به مریخ انجام شود.

بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس تاکید کرد به واسطه هر پروازی که به سوی سیاره سرخ انجام می‌شود، 100 تن کالا و فضانورد جابه‌جا خواهند شد. ایلان ماسک در خصوص سوخت موشک‌هایی که به سمت مریخ پرواز خواهند کرد نیز عنوان کرد سوخت این موشک‌ها هیدروژن، اکسیژن و متان است و از کربن برای سوخت این موشک‌ها استفاده نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*