اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

8 راه اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو با اعضای خانواده

اگر به دنبال راهی برای اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو با اعضای خانواده یا دوستان خود هستید، ما در این مقاله با معرفی 8 روش به شما یاری خواهیم کرد.

اگر پوشه‌ای تماماً از عکس و ویدیو دارید که می‌خواهید آن را با دیگر اعضای خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما اگر بخواهیم به صورت خصوصی این کار را انجام دهیم تا از چشم عموم دور باشد چه باید کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم 8 راه اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو را در اختیار شما قرار دهیم.

1- فیسبوک

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

فیسبوک خطاهای زیادی دارد، اما همچنان یکی از بهترین راه‌های اشتراک‌گذاری عکس است. شاید مهم‌ترین نکته‌ی مثبت فیسبوک همه‌گیر بودن آن باشد. با 2.5 میلیارد کاربر، تقریباً اکثر اعضای خانواده‌ی شما حتی اگر خیلی هم درگیر شبکه‌های اجتماعی نباشند، می‌توانند صاحب یک حساب کاربری در این پلتفرم باشند. در همه جا حاضر بودن آن باعث اشتراک گذاری سریع و آسان تصاویر شده است. شما می‌توانید یک آلبوم خصوصی ایجاد کرده و در عرض چند ثانیه آن را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. آموزش دادن استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی حتی به کسانی که از فناوری فاصله دارند نیز کار سختی نیست.

شما می‌توانید هر تعداد عکس که می‌خواهید را بارگذاری کنید و با هر تعداد کاربر که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. البته چند وقت اخیر همواره پیکان انتقادات به سمت حریم خصوصی فیسبوک همواره بوده است. این روزها بسیاری از کاربران از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی امتناع می‌کنند. باید ببینید شما کدام سمت قضیه ایستاده‌اید.

2- سرویس‌های حافظه ابری

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

یکی دیگر از راه‌های اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو، استفاده از سرویس‌های حافظه ابری است. در حال حاضر سه حافظه ابری مطرح Google Drive، OneDrive و Dropbox فعالیت می‌کنند.

گوگل درایو به صورت رایگان 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیار تمام کاربرانش قرار می‌دهد. این حافظه در وان درایو 5 گیگابایت و دراپ باکس نیز 2 گیگابایت است. دسترسی ارزان در هر زمان و هر مکان، می‌تواند بهترین روش برای اشتراک گذاری تصاویر شما با سایر اعضای خانواده‌تان باشد.

هر یک از این سرویس‌ها به شما اجازه‌ی ساخت پوشه، آپلود تصاویری که می‌خواهید با خانواده به اشتراک بگذارید، سپس اشتراک گذاری کاربر به کاربر از طریق یک لینک اشتراکی است. فقط شما باید آدرس ایمیل کاربری که مد نظرتان است را بدانید.

3- گوگل فوتوز

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

گوگل فوتوز به یک سرویس منحصر به فرد تبدیل شده است. اگر به گوگل اجازه می‌دهید تمام تصاویر شما را به صورت 16 مگاپیکسلی فشرده کند و تمام فیلم‌هایتان با کیفیت 1080p باشد، می‌توانید هر تعداد تصویر که خواستید را بارگذاری کنید.

محدودیت‌های سخاوتمندانه در بارگذاری و الگوریتم‌های تشخیص تصویر گوگل، ابزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور مثال اگر می‌خواهید عکس‌های یک دید و بازدید خانوادگی یا یک عکس مشخص را به اشتراک بگذارید، ابزار جستجوی گوگل فوتوز به شما امکان جستجوی ساده را خواهد داد. فقط چیزی شبیه به “خانواده با سانتا در فنلاند» یا «جشن تولد فرانک را جستجو کنید تا تصاویر متناسب با جستجوی شما در اختیارتان قرار گیرد.

Google Photos همچنین به شما اجازه می‌دهد مجموعه‌های اشتراکی را تنظیم کنید و به پوشه‌های تصاویر خصوصی را با تعداد نامحدودی از کاربران به اشتراک بگذارد.

4- اپلیکیشن‌های پیام رسان

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

سه راه اشتراک گذاری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم برای اشتراک گذاری تعداد زیادی عکس به صورت همزمان استفاده می‌شوند. آن‌ها عمدتاً مناسب اشتراک گذاری ویدیوهای خانوادگی کوتاه یا به طور کلی راه سریعی برای اشتراک گذاری نیستند. در این موارد بهتر است از اپلیکیشن‌های پیام رسان استفاده کنید.

بسیاری از کاربران به طور غریزی واتس اپ را انتخاب می‌کنند، ولی آن بهترین سرویس پیام‌رسان برای اشتراک گذاری تصاویر نیست. آن فقط به شما اجازه‌ی ارسال 30 عکس را می‌دهد که حجم هر عکس/ویدیو 16 مگاپیکسل است. متقابلاً تلگرام به شما اجازه‌ی اشتراک‌گذاری فایل‌هایی با حداکثر حجم 1.5 گیگابایت را می‌دهد. شما می‌توانید از این سرویس برای اشتراک‌گذاری تصاویر خود با حداکثر وضوح 4K استفاده کنید.

5- Flickr

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

طی سالیان اخیر، Flickr به طور فزاینده‌ای به مکانی برای عکاسان حرفه‌ای تبدیل شده است. کاربران اشتراکی رایگان می‌توانند فقط 1000 عکس را آپلود کنند. اگر تعداد بیشتری نیاز دارید، باید پلن اشتراکی Pro را با هزینه‌ی ماهیانه 6.99 دلار انتخاب کنید. با این حال اگر شما مکانی برای اشتراک گذاری عکس‌های خانوادگی حرفه‌ای خود نداشته‌اید، فلیکر شایسته‌ی این است که بتواند از نسخه‌ی کپی تصاویر دیجیتالی شما میزبانی کند.

این سرویس برخی قابلیت‌های ویرایش تصویر و سازماندهی آن‌ها را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر این پلن Pro آن ارائه کننده‌ی بکاپ‌های خودکار، مشاهده‌ی وضعیت و تجربه‌ی استفاده بدون تبلیغات است.

6- Airdrop

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

اگر در خانواده‌ای زندگی می‌کنید که همگی صاحب یکی از محصولات اپل هستند، سخت است بخواهید برای ابزار اشتراک‌گذاری Airdrop رقیب پیدا کند. درست مانند اپلیکیشن‌های پیام رسان، این ابزار گزینه‌ی ایده آلی برای ارسال یک یا چند عکس محدود به جای اشتراک‌گذاری تعداد انبوهی تصویر است.

شما می‌توانید از Airdrop برای ارسال تصاویر، آلبوم‌ها، رویدادها، ژورنال‌ها و اسلایدشوها به دوستان و آشنایان خود استفاده کنید. آن نه تنها یکی از بهترین گزینه‌ها برای اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو است، بلکه می‌تواند خاطره‌های شما را نیز با اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارد.

به خاطر داشته باشید که برای بهترین عملکرد و سرعت در انتقال، باید دو دستگاه به خوبی در نزدیکی هم قرار گرفته باشند.

7- WeTransfer

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

برخی برنامه‌های تحت وب تخصصی نیز وجود دارد که به شما این امکان را می دهد ویدیوها و عکس‌های زیادی را برای خانواده خود ارسال کنید. یکی از سرویس‌های پیشرو، WeTransfer نام دارد که به شما اجازه‌ی اشتراک گذاری تا سقف 2 گیگابایت به صورت رایگان را می‌دهد. برای استفاده از آن حتی به ثبت نام نیز نیازی نخواهید داشت.

البته که محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. به طور مثال محتوایی که شما با اعضای خانواده‌تان به اشتراک می‌گذارید فقط تا 7 روز در دسترس هستند. علاوه بر این شما فقط مجاز به انتخاب 3 آدرس ایمیل برای اشتراک هستید. اگر می‌خواهید این محدودیت‌ها را از سر راه خود بردارید، شما باید در WeTransfer Plus ثبت نام کنید. در این صورت قادر به اشتراک گذاری 20 گیگابایت اطلاعات هستید و باید برای دسترسی به آن ماهانه 12 دلار بپردازید.

8- کارت حافظه USB

اشتراک گذاری خصوصی عکس و ویدیو

در نهایت می‌توانید از یک کارت حافظه USB استفاده کنید. اگر شما و خانواده‌تان در یک منزل زندگی می‌کنید و دارای دستگاه‌های مناسبی هستید، این سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های اشتراک گذاری خصوصی تصاویر است. در اینجا دیگر نیازی به آپلود تصاویر به یک سرور تحت وب نیست. برای این کار شما می‌توانید یک حافظه USB‌ ارزان با حجم 16 گیگابایت را خریداری کنید.

کدام روش مناسب شماست؟

هر یک از روش‌های فوق دارای مزایا و معایبی هستند. فیسبوک در همه جا حاضر است، گوگل فوتوز بهترین قابلیت‌های اشتراک گذاری و بکاپ‌گیری را ارائه می‌کند و WeTransfer نیز مناسب اشتراک گذاری حجم انبوهی از تصاویر است. اما کدام روش مناسب شما بوده است؟ آن را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*