هدست VR سامسونگ ادیسه

نسخه‌ی جدیدی از هدست VR سامسونگ ادیسه در راه است

طراحی تازه‌ی هدست VR سامسونگ ادیسه (Odyssey VR headset) در پتنتی جدید نشان داده شده است. این گجت تغییرات زیادی داشته و ظاهری همانند فیلم‌های علمی تخیلی دارد.

هدست VR سامسونگ ادیسه در پتنتی جدید دیده شده است که خبر از طراحی جدید این محصول دارد. سامسونگ ادیسه از برترین هدست‌های واقعیت ترکیبی با سیستم عامل ویندوز است که امکانات مناسبی نظیر نمایشگر اولد و میدان دید 110 درجه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ در پی توسعه نسل جدیدی از این هدست قدرتمند است و به تازگی پتنتی از این محصول دیده شده است. پتنت منتشر شده، تغییرات ظاهری را به جزئیات بالا نشان داده است. نمایشگر مسطحی که سابقا در این محصول وجود داشت، به طور کلی برچیده شده و جای خود را به قطعه‌ای برآمده داده است که خبر از نمایشگری با طراحی جدید برای هر چشم می‌دهد. یکی از دلایل استفاده از این روش طراحی می‌تواند افزایش رزولوشن و میدان دید نمایشگر باشد.

هدست VR سامسونگ ادیسهاین دو بخش شفاف گنبدی شکل، در جلوی دستگاه قرار گرفته و در وسط شکافی دارد. چنین طراحی باعث شده شکل کلی هدست به چشم یک مگس شبیه باشد. امیدواریم این طراحی به منظور ایجاد قابلیتی جدید باشد و کاربردی بیش‌تر در محصول ایجاد کند، چرا که طراحی یک هدست VR هیبرید مگس-انسان ایده چندان جذابی نخواهد بود.

در اکثر تصاویر پتنت‌ها، شاهد نقش‌هایی سیاه و سفید و ارائه برخی اطلاعات در مورد محصولات هستیم. اما در پتنت جدید سامسونگ، به طرز عجیبی همه چیز دقیق است و این باعث شده تا تصاویر رندری از این دستگاه طراحی شود.

هدست VR سامسونگ ادیسهدر ظاهر دستگاه، اثری از اهرم تنظیم IPD دیده نمی‌شود، با این وجود این ویژگی احتمالا از حالت فیزیکی خود خارح شده و به صورت الکترونیکی در دستگاه طراحی شده است. علاوه بر این، تغییری در تعداد سنسور‌های ردیابی صورت گرفته و به چهار دوربین افزایش یافته است. این امر توانایی سیستم ردیابی را افزایش خواهد داد و در صورت کشش بازوهای کاربر به طرفین، سیستم توانایی تشخیص دارد.

هدست VR سامسونگ ادیسهبه‌طور‌کلی، طراحی مجددی در تمامی المان‌های این هدست دیده می‌شود و به نظر می‌رسد ثبات بیشتری نسبت به سری قبلی خود دارد. با این حال، آنچه که در تصاویر دیده می‌شود، به هیچ وجه احساس راحتی را منتقل نمی‌کند. در حقیقت باید گفت که ظاهر جدید بیشتر آن را به یک گجت ترسناک علمی-تخیلی شبیه کرده است.

پتنت مورد بحث، اوایل سال 2019 در چین به ثبت رسیده و اداره مالکیت چین آن را در تاریخ 17 ژانویه 2020 رسما تایید کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه