نگاهی به مورد انتظار ترین لپ تاپ های سال 2015

لپ تاپ ها محصولاتی هستند که افراد برای مدت زمان طولانی تری از آنان استفاده می کنند و به طور معمول ۳ یا ۴ سال از نرم افزارهای جدید پشتیبانی می کنند. قیمت آن ها به مراتب بیشتر از تلفن های هوشمند و تبلت ها است با این حال از بازاری با نرخ رشد کمتری برخوردارند.

CES 2015 برای لپ تاپ ها مراسم پر باری بود. رونمایی از نسل پنجم پردازنده های اینتل Broadwell-U و معرفی فناوری Maxwell از سوی Nvidia مهم ترین خبرهای این نمایشگاه در حوزه لپ تاپ ها بود. با این حال هر لپ تاپ خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارد و از این رو حق انتخاب زیادی برای کاربران در سال ۲۰۱۵ جود خواهد داشت. در ادامه ۵ محصولی را که عنوان مورد انتظار ترین لپ تاپ های ۲۰۱۵ را یدک می کشند را معرفی خواهیم کرد.

Retina MacBook Air

mba2013-6-970-80

لپ تاپ اپل به عنوان مورد انتظارترین محصول این لیست در ابتدا معرفی خواهد شد. کارشناسان عقیده دارند در نهایت اپل از صفحه نمایش Retina خود در محصولات MacBook Air استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است هم اکنون رقبای این شرکت به صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر از HD روی آورده اند. برای مثال نسخه ۲۰۱۴، Dell XPS 13 از صفحه نمایشی با وضوح ۲۱۶۰×۱۴۴۰ پیکسل استفاده می کند، Surface Pro 3 و Samsung Ativ Book 9 نیز از صفحه نمایشی با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل استفاده می کنند.

البته هم اکنون برخی محصولات اپل همچون iMac 5K از صفحه نمایشی با وضوح بالا استفاده می کنند. بر اساس گزارشاتی که پیش از این منتشر شده است، اپل نسخه ۱۱ اینچی Retina MacBook Air را در سه ماهه نخست ۲۰۱۵ معرفی خواهد کرد و فعلاً خبری از تاریخ عرضه نسخه ۱۳ اینچی آن در دست نیست. البته هر دو مدل از آخرین نسل پردازنده های اینتل بهره خواهند برد و trackpad بدون کلید نیز باعث باریک تر شدن این لپ تاپ خواهد شد.

Dell XPS 13 2015

DSC_0392-970-80

با کمک یک طراحی فوق العاده دل موفق شده است صفحه نمایش ۱۳ اینچی را در بدنه یک لپ تاپ ۱۱ اینچی قرار دهد. این طراحی فراتر از طراحی MacBook Air اپل به شمار می رود که تا مدت های زیادی به عنوان برترین طراح الترابوک ها به شمار می رفت. طراح ارشد این پروژه خوان مارتینز اعلام کرده است وجود آن که اندازه آن ۲۳ درصد کوچک تر از MacBook است، ۸۰ درصد بخش بالایی این لپ تاپ را صفحه نمایش پوشانده است که ۱۱ درصد بیشتر از محصول اپل است.

علاوه بر طراحی منحصر به فرد، سایر قسمت های این لپ تاپ نیز در نوع خود یکی از بهترین ها محسوب می شوند. استفاده از شیشه محافظ Gorilla Glass، بدنه آلومینیومی در کنار عناصر فیبرکربن و وضوح بسیار بالای صفحه نمایش آن ( ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل ) در کنار پردازنده های Broadwell-U مهم ترین ویژگی های Dell XPS 13 به شمار می روند. با توجه به اطلاعات فوق این محصول بر روی کاغذ از سایر رقبای خود قدرتمند و جذاب تر است با این حال بایستی برای یافتن پاسخ تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

Lenovo LaVie Z HZ750

lenovo-lavie-z-mejor-del-CES-2015

شرکت لنوو با کمک شرکت NEC توانسته است لپ تاپی معرفی کند که از برخی از تبلت ها نیز سبک تر است. این شرکت اعلام کرده است LaVie Z HZ750 با ۹۲۵ گرم وزن، سبک ترین لپ تاپ هیبریدی ۱۳ اینچی دنیا به شمار می رود. طراحی این لپ تاپ بسیار شبیه Yoga 3 Pro است و همانند آن می توان ۳۶۰ درجه صفحه نمایش آن را باز کرد.

البته این لپ تاپ علاوه بر باریک و سبک بودن ویژگی های جذاب دیگری را نیز ارائه می دهد. صفحه نمایش ۱۳ اینچی IGZO با وضوح Full HD در کنار نسل پنجم پردازنده های Core i5 اینتل سایر ویژگی های آن را تشکیل می دهند.

Acer Chromebook 15

acer-chromebook-15-hero-970-80

این لپ تاپ یکی دیگر از مورد انتظار ترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵ به شمار می رود زیرا نخستین کروم بوک ۱۵ اینچی بازار است. علاوه بر آن این محصول نخستین لپ تاپی است که از پردازنده های Core i3 ، Broadwell-U اینتل بهره خواهد برد. صفحه نمایش۱۰۸۰p در کنار قیمت بسیار مناسب، این لپ تاپ را به یک انتخاب ارزشمند برای دانش آموزان تبدیل کرده است. البته بایستی گفت برای افراد کم سن و سال تر انتخاب های بهتری همچون Acer Chromebook C740 نیز وجود دارد.

ایسر اعلام کرده است این محصول برای یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت. با این حال تا کنون کروم بوک های زیادی این مهم را عنوان کرده اند که در دست یابی به آن موفقیت چندانی کسب نکردند. از این رو بایستی پس از عرضه نهایی آن این اظهار نظر مورد سنجش قرار گیرد.

MSI GT80 Titan

MSI-GT80-Titan-970-80

لپ تاپ های مخصوص بازی زیادی وارد بازارها شده است. تصور می شد با عرضه Alienware 18 با وزن ۵.۴۷ کیلوگرم، با سنگین ترین لپ تاپ مخصوص بازی های رایانه ای روبرو شده ایم با این حال MSI این تصور را با معرفی لپ تاپ MSI GT80 Titan که از صفحه کلید مکانیکی کامل بهره می برد، رد کرد.

این لپ تاپ یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های مخصوص بازی به شمار می رود که برای بازیکنان حرفه ای انتخاب جذابی است. برای درک قدرت گرافیکی این لپ تاپ کافیست بدانید در آن از دو کارت گرافیک GTX 980M انویدیا در حالت SLI استفاده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*