ویروس کرونا

اگر به ویروس کرونا مبتلا شوید، چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟

ویروس کرونا (CoronaVirus) تاکنون در چندین کشور جهان شیوع پیدا کرده و جان نزدیک به 260 نفر را گرفته است. اما آیا کروناویروس به اندازه‌ای که گفته می‌شود ترسناک و کشنده است؟ در ادامه با یک ویدیو به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

کرونا (CoronaVirus) ویروس جدیدی است که از اواخر سال 2019 میلادی در ووهان چین شیوع پیدا کرد و به برخی کشورهای دیگر جهان از جمله کره جنوبی، تایلند، آمریکا، کانادا، استرالیا، امارات و عربستان نیز رسید. شرایط به گونه‌ای شد که سازمان جهانی بهداشت، وضعیت اضطرار بین‌المللی اعلام کرد. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت آنچه بیشتر از هر چیزی ما را نگران می‌کند، احتمال گسترش ویروس به کشورهایی است که از نظام بهداشتی ضعیف‌تری رنج می‌برند. وزارت بهداشت ایران نیز از ورود قریب‌الوقوع ویروس کرونا به کشورمان هشدار داده و سازمان‌های بهداشتی و پزشکی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

نگرانی‌ها از شیوع ویروس Corona به اندازه‌ای شد که برخی رسانه‌ها درباره آن بزرگ‌نمایی کردند و کرونا را یک ویروس بسیار کشنده و خطرناک دانستند. اما طبق آمارهای منتشر شده، درصد کمی از جمعیت کشور چین به این ویروس مبتلا شدند و از بین مبتلا شدگان نیز درصد کمی جان خود را از دست داده‌اند. آخرین آمار حاکی از آن است که تاکنون بیش از 11 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این تعداد، فقط نزدیک به 260 نفر جان باختند.

بنابراین این طور نیست که به راحتی به کرونا مبتلا شوید و اگر هم خدای ناکرده مبتلا شدید، احتمال درمانتان بیشتر از درمان نشدن است. به همین دلیل شاید بهتر باشد با این ویروس جدید بیشتر آشنا شوید و بدانید که در صورت ابتلا به کرونا، چه اتفاقی برای شما می‌افتد. اکنون ویدیویی را در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم تا به این سوال پاسخ بدهیم و شما را بیشتر با رفتار و علائم ویروس کرونا آشنا کنیم.

ویدیوی آشنایی با رفتار و علائم ویروس کرونا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. مثل همیشه عالی❤

  2. وای ممنون از این ویدئو. من با اجازه اینو با نام و لوگی شما و گجت نیوز تو کانال یوتوب م قرار میدم 🙏🏻

  3. ba ejaze man video ro dar kanalam ba name shoma garar midam

  4. به به
    ۲۲ بهمن روزه ازادی، با حمت کرونا و چین 😁

  5. ممنون توضیحات خوبی بود.

  6. اصلا کلا مثل سرما خوردگیه

    کاشکی میگفتید چطور ایجاد میشه

  7. و اینکه توضیح هاتتون درباره چرخه تکثیر باکتری ها خیلی ساده و قابل فهم بود

    خیلی عالی بود

  8. یک ویدیو در سطح بسیار بالا ساخته بودین خیلی ممنون

  9. من با اینکه مطمئن هستم تو ایران رسیده تقریبا بیخیال بودم ولی با تماشای ویدئو و آخرشم گفتی جای ترسو نگرانی نداره ، از عملکرد ویروس دقیقا ترس و نگرانی وجودمو گرفت LOL

  10. یا خدا 260نفر کشته در عرض 3هفته !پس لابد هفته بعد به 350نفر میرسه!

  11. درسته توی شیراز و تهران و تبریز تلفات مشکوک به کرونا داشتیم!!!
    یه ۲۲ بهمن از جون مردم مهم تره

  12. دلمون برا صدا شما تنگ شده بود. ممنون بابت توضیحات تکمیلی ..