سئوی سایت

معرفی ابزارهای حرفه‌ای برای آنالیز و تحلیل سئوی سایت

مدیران وب‌سایت‌ها و سئوکاران در حین کار روی سایت خود نیاز به ابزاری دارند که آن‌ها را از درستی راهی که در پیش گرفته‌اند مطمئن سازد. ابزارهای آنالیز برای تحلیل سئوی سایت به این منظور به وجود آمده‌اند تا به کمک شما مدیران و سئوکاران بیایند و شما را در بهینه‌سازی سایت و سئوی آن یاری دهند. پیش از هر چیز لازم است بدانید همه این کارها با هدف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین انجام می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نوعی از بازاریابی است که در محیط آنلاین انجام می‌شود. در این نوع بازاریابی، بازاریاب‌ها برای جذب مشتری از ابزارهای آنلاین مانند وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین و… کمک می‌گیرند.

برای اینکه بازاریاب‌ها بتوانند میزان موفقیت‌شان را در دیجیتال مارکتینگ اندازه بگیرند یا آن‌ها را بهبود ببخشند نیاز به ابزارهایی برای آنالیز سایت دارند.

معرفی ابزارهای آنالیز سایت

ابزارهای آنالیز و تحلیل سایت با هدف بهینه‌سازی سایت یا seo کم نیستند. برخی از آن‌ها به صورت کامل و جامع‌تر سایت را از نظر seo تحلیل می‌کنند و برخی دیگر نیز فقط به تحلیل بعضی از فاکتورهای seo می‌پردازند.

گوگل آنالتیکس

گوگل آنالتیکس یک ابزار کامل و جامع برای آنالیز سایت به حساب می‌آید. البته آموزش گوگل آنالتیکس کمی با دشواری روبه‌روست، اما اگر فردی پیگیر و علاقه‌مند باشید با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. این ابزار رایگان بخش‌های مختلفی دارد و گزارش‌های کاملی را در اختیار شما می‌گذارد.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول قابلیت‌های کمتری نسبت به گوگل آنالتیکس دارد، ولی کار با آن ساده‌تر است. به خصوص اگر قصد داشته باشید از نظر کلیدواژه‌های پر جستجو و علاقه مشتریان‌تان اقدام به بهینه ‌سازی سایت خود کنید، گوگل سرچ کنسول می‌تواند گزینه مناسبی به حساب بیاید.

جی تی متریکس

جی تی متریکس (gtmetrix) از آن دسته ابزارهایی است که فقط به تحلیل یکی از جنبه‌های seo سایت می‌پردازد. اگر قصد دارید سایتتان را از نظر سرعت بهینه کنید، بهترین ابزار برای آن سایت جی تی متریکس است.

لایت هاوس

لایت هاوس (light house) نیز افزونه‌ای است که روی کروم نصب می‌شود و دید جامعی در مورد عملکرد سایتتان از نظر seo ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات حاصل از لایت هاوس می‌توانید به بهینه‌سازی سایت خود بپردازید.

جت سئو

سایت جت سئو یک سرویس قدرتمند ایرانی است که از هوش مصنوعی برای تحلیل سایت و آنالیز آن استفاده کرده و در نهایت گزارشی را به صورت کاملا فارسی و حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. در این گزارش جنبه‌های مختلف سایت شما بررسی شده و در قالب یک گزارش دسته‌بندی شده می‌توانید از آن خروجی بگیرید تا به ترتیب مشکلات خود را برطرف کنید.

ابزارهای رایگان و قدرتمندی چون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل در سراسر جهان وجود دارند که کاربران زیادی از آنها بهره می‌گیرند. اما همیشه برای تحلیل بهتر سایت خود به یک ابزار ایرانی نیاز داریم که بدون مشکل بتوانیم گزارش فارسی دریافت کنیم. جت سئو این کار را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.