جریان ترافیک در گوگل مپس

این فرد با گول زدن گوگل مپس ترافیک عظیمی را روی نقشه ایجاد می‌کند + ویدیو

ویدیویی منتشر شده که نشان می دهد گول زدن گوگل مپس (Google Maps) کار دشواری نیست و یک بیمار سایبری با تعدادی تلفن هوشمند می‌تواند باعث اخلال در نمایش ترافیک توسط این اپلیکیشن شود.

گوگل مپس نحوه مسیریابی را متحول کرده است. به لطف استفاده از این نرم افزار دیگر نیازی به آشنا بودن با خیابان‌ها و اتوبان‌های یک شهر به منظور رفتن از مبدا به مقصدی مشخص نیست. کافی است مقصد را به این برنامه اعلام کنید. بعد از تشخیص محل قرارگیری شما، بهترین مسیر که ممکن است رانندگان حرفه‌ای نیز از آن بی‌خبر باشند، نمایش داده خواهد شد. امروز تاثیرگذاری گوگل مپس فراتر از موقعیت‌یابی و مسیریابی رفته است. انتشار یک ویدیوی جدید نشان می‌دهد همانند دیگر تکنولوژی‌ها، پلتفرم مسیریابی و موقعیت‌یابی گوگل نیز بدون عیب نیست.

بسیاری عقیده دارند اپلیکیشن Waze، که از چند سال پیش در اختیار شرکت گوگل قرار دارد، در مسیریابی و نمایش اطلاعات درباره راه، بهتر عمل می‌کند. به همین دلیل استفاده از گوگل مپس را کنار گذاشتند. گوگل برای جلوگیری از ایجاد رقابت بین محصولات خود، در حال افزودن بسیاری از قابلیت‌های کاربردی Waze به Google Maps است. به این ترتیب نیاز به جابه‌جا شدن بین دو اپلیکیشن نام برده به منظور دستیابی به یک سری اطلاعات خاص از بین می‌رود.

برخلاف Waze که به ندرت روی اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران خود تکیه می‌کند، Google Maps برای نمایش اطلاعات زیادی روی اطلاعات دریافتی از کاربران استفاده‌کننده از اپلیکیشن موبایل آن متکی است. به عنوان نمونه برای نشان دادن جریان ترافیک در یک خیابان مشخص، تعداد کاربران آنلاینی که اکنون در حال عبور از آن جا هستند را در نظر می‌گیرد.

گول زدن گوگل مپس کار راحتی است!

سایمون وکرت (Simon Weckert)، یک هنرمند آلمانی اهل شهر برلین که علاقه زیادی به دنیای تکنولوژی دارد، از این روش کار گوگل مپس برای اختلال در نحوه نمایش جریان ترافیک در یک مسیر مشخص توسط اپلیکیشن نام برده، سواستفاده کرد! وی نیت بدی نداشت، به همین دلیل ویدیویی از این کار تهیه و منتشر کرد.

سایمون وکرت 99 دستگاه گوشی هوشمند را در یک چرخ دستی قرار داد و با پیاده‌روی در خیابان‌های شهر، به این سو و آن سو کشید. با توجه به نحوه کار گوگل مپس، سرورهای آن این تعداد گوشی را گجت‌های اندرویدی و آی او اسی در دست رانندگان حاضر در این مسیر تلقی کرده و ترافیک سنگینی در آن اعلام کردند. این در حالی است که طبق ویدیوی زیر، در خیابانی که سایمون وکرت آزمایش خود را انجام داد، به ندرت خودرویی ترد می‌کرد! نتیجه این اتفاق، ارائه گزارش اشتباه به رانندگان برای خودداری از انتخاب یک مسیر کاملا خلوت و بدون ترافیک بود!

درباره این اتفاق چند سوال پدید آمده و ضعف الگوریتم‌های پردازش سرویس گوگل مپس را نشان می‌دهد. به عنوان نمونه، همه گوشی‌های هوشمند به صورت فشرده در یک چرخ دستی جمع شده‌اند، در حالی که اگر این 99 دستگاه در دست 99 راننده که کنار یا پشت یکدیگر در حال حرکت هستند قرار داشت، پراکندگی متفاوتی حاصل می‌شد. به طور واضح اپلیکیشن گوگل مپس چنین چیزی را مد نظر نگرفته و اعلام ترافیک سنگین در مسیر کرده است.

slashgear[/sour

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*