اعلام خبری ناامیدکننده در مورد واکسن ایدز

آزمایش واکسن ایدز در کمال ناامیدی به بن‌بست خورد!

به تازگی موسسه ملی حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی (NIAID) آمریکا خبری ناامید کننده را در مورد واکسن ایدز (AIDS) اعلام کرده است؛ این‌طور که به نظر می‌رسد، مقابله کامل با ویروس ایچ آی وی هنوز امکان‌پذیر نیست.

واکسن ایدز که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های دستگاه ایمنی بدن به شمار می‌رود، هنوز ساخته نشده است. این بیماری با ویروس ایچ آی وی (HIV) به وجود می‌آید و اخیرا موسسه ملی حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی (NIAID) ایالات‌متحده اعلام کرده که آزمایش‌های یک واکسن ایچ آی وی را متوقف کرده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آزمایش‌های واکسن ایدز

گفته شده که NIAID این واکسن را به عنوان دارویی برای پیشگیری از ابتلا و مقابله با ویروس ایدز ساخته بود و آزمایش‌ها هم به دلیل ناکارآمدی واکسن متوقف شده‌اند. آزمایش‌های انجام شده بخشی از پروژه تحقیقاتی “Uhambo” بودند که از سال 2016 در آفریقای جنوبی شروع شده و تا مدتی پیش در جریان بودند. این رویه درمانی در ادامه تلاش‌ها برای تست واکسن ایدز در تایلند بود که برای تحقیقات در آفریقای جنوبی، به نسبت نوعی از ویروس ایچ آی وی که در این کشور شایع است، تنظیم شده بود.

در جریان تحقیقات تعداد 5407 نفر از افراد 18 تا 35 سال که ناقل ویروس HIV نبودند، به صورت داوطلبانه از واکسن ایدز استفاده کردند و یا به آن‌ها دارونما داده شد. واکس به صورت شش تزریق در طول مدت 18 ماه به فرد زده می‌شد و قصد دانشمندان مقایسه عملکرد روش درمانی واقعی با حالتی بود که دارونما به داوطلبان تزریق می‌شد.

در 23 ژانویه 2020 گروهی از دانشمندان که در این تحقیقات مشارکت نداشتند به عنوان بازرسان بی‌طرف نتایج آزمایش را بررسی کردند و نشان داده شد که از بین داوطلبان گروه دارونما، 123 نفر در طول مدت 18 ماه آزمایش به نوعی به ایچ آی وی مبتلا شده‌اند و در مابقی داوطلبان هم 129 نفر آلوده به ویروس ایدز وجود داشت.

متاسفانه این آمار نشان می‌دهند که واکسن ایچ آی وی مورد نظر کارایی لازم را ندارد و نیازی به ادامه آزمایش نیست. البته داوطلبان در آینده همچنان مورد بررسی قرار خواهند گرفت و وضعیت سلامتی آن‌ها برای هرگونه تغییر احتمالی زیر نظر گرفته خواهد شد.

گلندا گری (Glenda Gray)، یکی از دانشمندان تحقیقات انجام شده می‌گوید که مردمان آفریقای جنوبی جوابی ناامید کننده به سوالات ما در رابطه با واکسن ایدز دادند، اما در آینده تحقیقات مربوط به درمان و پیشگیری از ایچ آی وی ادامه خواهد داشت و روش‌های درمانی متفاوتی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. البته خبر خوب این است که واکسن مورد نظر در طول مدت آزمایش هیچ عوارض جانبی را به وجود نیاورد و داوطلبان از این بابت مشکلی نداشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اره
    چه بهتر درست نشه
    این ویروس ناخواسته 50 درصد جلوداره روابط نامشروعه …
    فوایدش بیشتر از زیانشه …

  2. ب نظر من ایدز واکسنش درست بشه روابط نا مشروع جنسی خیلی بالا میره