مبدا ویروس کرونا چین پس از قرنطینه به شهر ارواح تبدیل شده است! + ویدیو

مبدا ویروس کرونا چین به شهر ارواح تبدیل شده است! + ویدیو

مبدا ویروس کرونا چین، یعنی شهر ووهان (Wuhan)، از دو هفته پیش در قرنطینه است و ویدیو شگفت‌انگیزی که به تازگی، به کمک یک پهپاد از این شهر تهیه شده، نشان می‌دهد که ووهان به شهر ارواح تبدیل شده است!

شهر ووهان چین که به عنوان مبدا ویروس کرونا شناخته می‌شود، از تاریخ 23 ژانویه در قرنطینه به سر می‌برد و به تازگی خبرگزاری‌ ای بی سی نیوز (ABC News) ویدیویی حیرت‌انگیز را از آسمان این شهر منتشر کرده که نشان می‌دهد، خالی شدن خیابان‌ها از مردم و توقف تمامی اشکال حمل و نقل، به راستی ووهان را به شهر ارواح تبدیل کرده است.

گفته شده قرنطینه مبدا ویروس کرونا چین بزرگ‌ترین قرنطینه تاریخ به شمار می‌رود؛ از دو هفته پیش دولت این کشور در تلاش برای جلوگیری از شیوع کروناویروس شهر ووهان را قرنطینه کرد و به صورت رسمی اعلام شد که تمامی عبور و مرورها با وسایل حمل و نقل عمومی، قطارها و جابه‌جایی‌های هوایی در این شهر به حالت تعلیق درآمده‌اند.

دانشمندان معتقدند که این ویروس که با نام “2019-nCov” هم شناخته می‌شود، برای اولین بار در بازار غذاهای دریایی ووهان از حیوان به انسان منتقل شده است. تاکنون بیش از 20 هزار مورد ابتلا به کروناویروس چین تایید شده و حدودا 420 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ویدیویی از مبدا ویروس کرونا چین

 

همانطور که در ویدیو بالا می‌بینیم، تنها تعداد بسیار محدودی وسایل نقلیه در خیابان‌ها دیده می‌شوند. از روز 26 ژانویه عبور و مرور تمامی خودروهای شخصی در مرکز ووهان ممنوع اعلام شد و گفته شده که تنها خودروهای دارای مجوز برای حمل مواد غذایی و تاکسی‌ها می‌توانند به صورت محدود در شهر جابه‌جا شوند. مبدا ویروس کرونا چین 11 میلیون جمعیت دارد و آنچه در بالا دیدیم در مقایسه با شلوغی این شهر در حالت عادی، بیشتر بیننده را به یاد شهر ارواح فیلم‌های ترسناک می‌اندازد.

مبدا ویروس کرونا چین پس از قرنطینه به شهر ارواح تبدیل شده است! + ویدیو

شستشوی خیابان‌های ووهان با تفنگ‌های آب‌پاش فشار قوی

45 میلیون نفر در قرنطینه!

پس از اعلام منع عبور و مرور در ووهان، مقامات از قرنطینه شدن 15 شهر دیگری در اطراف مبدا کروناویروس چین خبر دادند و گفته شده که این اقدام حدودا 45 میلیون نفر را در قرنطینه قرار می‌دهد. فی چن (Fei Chen)، یکی از اساتید دانشگاه لیورپول می‌گوید که وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جایی افراد در شهرها را کنترل می‌کنند؛ ووهان هم یک شهر با فرودگاهی بین‌المللی، ریل‌های قطار و اتوبان است و اگر استفاده از این امکانات برای افراد ساکن شهر غدغن شود، جابه‌جایی مردم و شیوع هرچه بیشتر ویروس محدود می‌شود.

منع رفت و آمد ووهان در وسط جشن‌های سال نو خورشیدی در چین رخ داد و تخمین زده می‌شود که این وقت از سال تعداد مسافرت‌های ساکنان چین و به صورت کلی جهان، به حداکثر می‌رسد. گزارش‌ها از ووهان نشان می‌دهد که ساکنان شهر اکثرا در منازل خود هستند و گاها برای خرید مواد غذایی و ماسک صورت، بیرون می‌آیند. از آنجایی هم که مدت زمان قرنطینه مبدا ویروس کرونا چین مشخص نیست، مردم شهر مواد غذایی را در خانه‌های خود انبار می‌کنند.

مبدا ویروس کرونا چین پس از قرنطینه به شهر ارواح تبدیل شده است! + ویدیو

عکسی از مردم ووهان در 23 ژانویه در حال خرید مواد غذایی

مقامات چینی از کشاورزان خواسته‌اند که تولید محصولات گیاهی را افزایش دهند و راه‌های حمل ‌و نقل جاده‌ای برای انتقال مواد غذایی تازه به شهرهای آلوده به ویروس کرونا تقویت ‌شده‌اند. دولت چین تهدید کرده که مجازات‌های سختی در انتظار مغازه‌دارانی است که قیمت مواد غذایی و ماسک صورت را افزایش دهند و در حال حاضر پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی، در ووهان و شهرهای اطراف اجباری شده است.

از آنجایی که بیمارستان‌های شهرهای آلوده به ویروس کاملا پر شده‌اند، دولت چین به سرعت در حال ساخت بیمارستان‌های جدید و تبدیل ساختمان‌ها و استادیوم‌های بزرگ به بیمارستان‌های موقت است. مقامات هنوز نگفته‌اند که قرنطینه ووهان و شهرهای اطراف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. امیدوارم هرچه زود تر این مورد برطرف بشه تا این اقتصاد بزرگ جهانی بتونه بتونه دوباره کار و بارش رو شروع کنه

  2. امیدوارم تو ایران نیاد.

  3. یا خدا چقدر ترسناک تو چین همه پشماشون ریخته بعد رییس سازمان بهداشت ایران میگه همه چی خوبه تو ایران هیچ اتفاقی نیوفتاده همه با آسوده خاطر باشن بعد از اونور فرتو فرت تبلیغ میکنن ک دستاتونو بشورین،دست ب کسی ندین و….(فک کنم همه ب گاج رفتیم)