گوشی ZTE Axon 10s Pro از سوی غول مخابراتی چینی رونمایی شد

کمپانی چینی ZTE از جدیدترین گوشی پرچمدار خود موسوم به ZTE Axon 10s Pro رونمایی کرد که از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است.

زد تی ئی با ایجاد صفحه‌ای برای گوشی ZTE Axon 10s Pro در وبسایت خود، رسما از آن رونمایی کرد. در این صفحه به جزئیات و مشخصات گوشی اشاره شده، اما جای قیمت و البته برخی مشخات آن همچنان خالی است و باید تا زمان عرضه این گوشی صبر کنیم.

ZTE Axon 10s Pro

زد تی ای اکسون 10 اس پرو از چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 نیرو می‌گیرد و موتور گرافیکی آن نیز Adreno 650 است. این گوشی در دو نسخه با 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتری می‌رسد.

تراشه حافظه این گوشی از نوع پرسرعت UFS 3.0 و رم آن نیز از نسل LPDDR5 است. رم‌های LPDDR5 در کنار سرعت بالاتر، مصرف پایین‌تری نیز دارند. در صورتی که ZTE Axon 10s Pro پیش از Xiaomi Mi 10 عرضه شود، می‌تواند عنوان اولین گوشی با رم LPDDR5 را از آن خود کند.

این گوشی از رابط کاربری MiFavor 10 استفاده می‌کند که بر اساس اندروید 10 ساخته شده است. زد تی ئی همچنین با بهبود RAM-Booster و FS-Booster سعی دارد تا عملکرد خواندن/نوشتن رم و فایل‌های سیستمی را ارتقا دهد.

ZTE Axon 10s Pro

قابلیت‌های مخابراتی و ارتباطی پرچمدار 2020 این کمپانی چینی نیز شامل پشتیبانی از بستر 5G، بلوتوث 5 و وای فای 6 (با پشتیبانی از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز) است. قابلیت Link-Booster نیز می‌تواند ضمن ترکیب شبکه محلی و سلولار، موجب پایداری بیشتر ارتباط شده و سرعت را تا 50 درصد افزایش دهد.

این گوشی یک نمایشگر 6.47 اینچی از نوع AMOLED با نسبت تصویر 19.5:9 و وضوح 1080×2340 پیکسل یا اصطلاحا +FHD دارد که از HDR10 پشتیبانی می‌کند. سنسور اثرانگشت اپتیکال گوشی زیر نمایشگر تعبیه شده است و برای امنیت بیشتر، گوشی از شناسایی چهره نیز پشتیبانی می‌کند.

ZTE Axon 10s Pro

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی زد تی ای اکسون 10 اس پرو در یک ناچ قطره‌ای جا خوش کرده است. دوربین پشتی آن نیز پیکربندی سه گانه داشته و شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی با زاویه 125 درجه‌ای است.

این گوشی دارای صدای استریو باکیفیتی است و اسپیکرهای فوق خطی با پشتیبانی از DTS: X Ultra دارد. به رسم دیگر گوشی‌هایی بالا رده امروزی نیز در ZTE Axon 10s Pro خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیست.

باتری اکسون 10 اس پرو چهار هزار میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که برای یک گوشی با این ابعاد و پشتیبانی از 5G قدری کم به نظر می‌رسد. این گوشی از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 (و البته USB Power Delivery) پشتیبانی می‌کند، ولی مشخص نیست قابلیت شارژ بی‌سیم داشته باشد یا خیر.

همانطور که در ابتدا گفته شد، همچنان از قیمت و زمان عرضه این گوشی اطلاعاتی در دست نیست. نسل پیشین پرچمدار ZTE با قیمت 460 دلار به بازار عرضه شد و باید صبر کرد و دید گوشی جدید با چه برچسب قیمتی به دست خریدار می‌رسد.