رنو مگان 2020

رنو مگان 2020 فیس لیفت معرفی شد؛ بررسی مشخصات و امکانات

رنو مگان 2020 فیس لیفت رونمایی شد. این خودرو فرانسوی نسبت به گذشته از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی را تجربه کرده و این بار نسخه هیبریدی آن نیز به بازار عرضه می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات مگان جدید آشنا می‌شویم.

شرکت فرانسوی رنو مدل 2020 محصول مگان را در قالب فیس لیفت معرفی کرده است و برای نخستین بار برای آن نسخه پلاگین هیبریدی را در نظر گرفته است، البته رنو مدل هیبریدی را فقط در نسخه استیشن به بازار عرضه خواهد کرد. هرچند رنو مگان جدید با تغییرات ظاهری متعددی همراه بوده است، اما برای درک بهتر این تغییرات می‌بایست به جزئیات آن به خوبی دقت داشت. از تغییرات ظاهری این نسل نسبت به نسل گذشته می‌توان به رینگ‌های 16 و 18 اینچی جدید، به‌روزرسانی گرافیک داخلی چراغ‌های عقب، اصلاحاتی در جلوپنجره و سپر جلوی جدید اشاره کرد.

مشخصات رنو مگان 2020 فیس لیفت

رنو مگان 2020

رنو مگان 2020 در کابین خود برای نخستین بار به صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینی مجهز شده است تا کابین نسبت به گذشته مدرن‌تر باشد. در وسط داشبورد شاهد یک نمایشگر 9.3 اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هستیم که از ناوبری و ویژگی ادغام با گوشی های موبایل نیز بهره می‌برد. همچنین کنسول مرکزی از ظاهر جدیدی برخوردار شده و مشتریان بر اساس نوع تیپ خودرو قادر خواهند بود تودوزی‌های جدیدی را سفارش دهند. رنو مگان 2020 از سیستم‌های کمک راننده جدیدی نظیر سیستم همراه ترافیک و بزرگراه بهره می‌برد که در واقع باید آن را یک سیستم رانندگی خودکار سطح 2 دانست. این سیستم بین سرعت‌های 0 تا 160 کیلومتر بر ساعت فعال خواهد شد و رفت و آمدهای روزانه را آسان‌تر خواهد کرد.

رنو مگان 2020

رنو مگان در مدل قبلی خود از یک موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر توربو با 3 واحد قدرتی 115، 140 و 160 اسب بخار قابل سفارش بود، اما در مدل 2020 مشتریان می‌توانند نسخه 100 اسب بخاری این موتور را نیز سفارش دهند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت دستی یا 7 سرعت اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین تا پایان سال 2020 برای رنو مگان یک موتور 1 لیتری جدید با قدرت 120 اسب بخار نیز ارائه خواهد شد. مشتریانی که خواهان موتورهای دیزلی هستند، می‌توانند موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل را در دو سطح قدرتی 95 و 115 اسب بخار سفارش دهند. قدرت تولید شده در مدل‌های ضعیف‌تر این موتور به کمک گیربکس 6 سرعت دستی انجام می‌شود و برای مدل‌های قدرتمندتر از گیربکس 7 سرعت اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌شود.

رنو مگان 2020

شرکت رنو فرانسه برای نخستین بار برای رنو مگان 2020 مدل پلاگین هیبریدی را نیز در نظر گرفته که آن را با نام  E-Tech معرفی کرده است. این نسخه از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی در کنار دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 160 اسب بخار را ارائه می‌دهند. قدرت تولید شده از این موتورها نیز توسط گیربکس چند حالته بدون کلاچ به چرخ‌ها منتقل می‌شود. برای این نسخه هیبریدی یک پکیج باتری 9.8 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که می‌تواند به صورت ترکیبی تا 50 کیلومتر و به صورت تمام الکتریکی تا 65 کیلومتر را در شهر با سرعت حداکثر 135 کیلومتر بر ساعت طی کند. طبق پیش‌بینی شرکت رنو، مگان نسخه E-Tech به ازای هر کیلومتر کمتر از 40 گرم دی اکسید کربن تولید خواهد کرد.

رنو مگان 2020

برای رنو مگان 2020 مدل پلاگین هیبریدی سه حالت رانندگی Pure، MySense و Sport در نظر گرفته شده است که حالت اول تمام الکتریکی بوده و برای این حالت باید باتری‌ها شارژ کافی داشته باشند. با تنظیم حالت دوم، سیستم هیبریدی برای کاهش هزینه‌ها بهینه خواهد شد و در این حالت قابلیت E-Save وجود دارد که باعث می‌شود حداقل 40 درصد نیروی باتری‌ها ذخیره شود. حالت سوم نیز حالت اسپرت است که راننده در این حالت از ترکیب قدرت هر 3 موتور به صورت کامل بهره‌مند می‌شود.

رنو مگان 2020

علاوه بر مدل هیبریدی، شرکت رنو برای مگان 2020 نسخه جدید RS Line را به عنوان جایگزین نسخه GT Line در نظر گرفته است. در این نسخه شاهد یک تیغه جلویی به سبک فرمول یک، دو سر اگزوز، جلوپنجره لانه‌زنبوری و رینگ‌های 17 یا 18 اینچی هستیم که نسبت به سایر مدل‌ها از ظاهر متفاوتی بهره می‌برد. در کابین نیز قابلیت‌هایی چون پدال‌های آلومینیومی، روکش چرم سوراخ‌دار غربیلک فرمان با لوگوی RS و صندلی‌های جلوی اسپرت به چشم می‌خورد.

رنو مگان 2020

مدل RS رنو مگان 2020 که به عنوان نسخه پرچمدار محسوب می‌شود از یک موتور 1.8 لیتری بهره می‌برد که اگر برای آن گیربکس اتوماتیک دو کلاچه را سفارش دهید می‌تواند قدرتی برابر با 300 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را ارائه دهد که نسبت به گذشته قدرت آن 20 واحد اسب بخار و گشتاور آن نیز 30 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. اما اگر مشتریان گیربکس دستی را برای این مدل سفارش دهند، گشتاور 400 نیوتن‌متری را برای آنها به همراه خواهد داشت. این خودرو از یک سوپاپ مکانیکی نیز برای تنظیم صدای اگزوز بهره می‌برد. مدل RS تروفی نیز از لحاظ قدرت با RS معمولی یکسان است و از قابلیت‌های ویژه آن می‌توان به تودوزی آلکانترای ارتقا پیدا کرده، شیشه‌های عقب دودی و صندلی‌های ریکاوری سفارشی اشاره کرد. گفتنی است رنو مگان 2020 فیس لیفت در تابستان سال 2020 به بازار اروپا عرضه می‌شود.