امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark از مدل پرو بالاتر است!

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark اعلام شد. طبق آن، گوشی میت ۲۰ ایکس نه تنها برای دوست‌داران گوشی‌های گیمینگ، بلکه برای علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل نیز گجت بسیار مناسبی است.

جدیدترین گوشی هوشمندی که دوربین آن توسط آزمایشگاه DxOMark مورد بررسی قرار گرفته، هواوی میت 20 ایکس است. حدود چهار ماه پیش، آزمایشگاه DxOMark Audio برای ارزیابی کیفیت اسپیکر گوشی‌های هوشمند تاسیس شد. تعداد زیادی از گوشی‌های هواوی از جمله Mate 20 X در رتبه‌بندی آن مقام‌‌های اول را به دست آوردند. این مرتبه نوبت به ارزیابی امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark رسید.

هواوی میت 20 ایکس، بزرگترین محصول خانواده Mate 20 X بود که با نمایشگری 7.2 اینچی، بزرگتر از تبلت‌های متداول، وارد بازار شد! اگرچه سیستم تشخیص چهره سه بعدی و پیشرفته هواوی میت 20 پرو در این گوشی وجود ندارد، اما از همان ماژول دوربین سه گانه به کار رفته در مدل Pro استفاده می‌کند.

نکته بسیار جالب درباره این گوشی، کسب امتیاز بالاتر از هواوی میت 20 پرو در قسمت عکاسی است. حدود یک سال پیش هواوی میت 20 پرو در DxOMark رویت شد و در عکاسی و فیلم برداری به ترتیب امتیازهای 114 و 97 را به دست آورد. اکنون مدل میت 20 ایکس، با وجود داشتن امتیاز یکسان در بخش ضبط ویدیو، در تصویربرداری به امتیاز 118 دست پیدا کرده است.

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس

سنسور Quad-Bayer اصلی این دوربین دارای رزولوشن 40 مگاپیکسل و اندازه 1/1.7 اینچ بوده و لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 روی آن سوار است. یکی از قابلیت‌های این سنسور، ثبت عکس‌هایی 10 مگاپیکسلی به وسیله ترکیب اطلاعات چهار پیکسل درون یک پیکسل است. به این ترتیب عکس نهایی از نظر کنتراست، نور، نمایش جزئیات و مخصوصا حجم فایل، وضعیت بهتری خواهد داشت.

زیر لنز زوم با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، که از تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند، سنسوری 8 مگاپیکسلی وجود دارد. در نهایت به سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 و از نوع اولترا واید می‌رسیم. سیستم فوکوس خودکار دوربین هواوی میت 20 ایکس لیزری بوده و از قابلیت تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

بر اساس امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark، نحوه مدیریت تور توسط این دوربین موبایل، حین وجود نور کافی در محیط، دقیق بوده و محدوده دینامیکی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. رندرینگ رنگ به خوبی صورت گرفته و رنگ‌ها از نظر اشباع‌شدگی قابل قبول هستند. وایت بالانس در اغلب مواقع دارای دقت بالایی است. در همه شرایط، بدون توجه به وضعیت نور در محیط، سیستم فوکوس خودکار عملکرد سریع و پایداری از خود نشان می‌دهد.

بین نحوه ثبت جزئیات و نویز تعادل خوبی برقرار شده و وضعیت در محیط‌های سربسته به درستی مدیریت می‌شود. امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس نشان داد علاوه بر کاربران نیازمند فبلتی با نمایشگر بسیار بزرگ، دارای پشتیبانی از 5G و مناسب برای گیم، دوست‌داران عکاسی با موبایل نیز می‌توانند روی این گوشی حساب کنند.

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس

طبق امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در DxOMark، حتی در شب و نبود هر گونه نور طبیعی، این دوربین عملکرد خوبی از خود نشان می‌‌دهد. البته حالت فلاش خودکار عملکرد پایداری نداشته و برخی مواقع دچار مشکل می‌شود. در صورت روشن شدن به موقع فلاش، سوژه اصلی حتی در تاریک‌ترین شرایط نیز با جزئیات کافی به ثبت خواهد رسید. این موضوع نشان می‌دهد در تاریکی، برای گرفتن عکسی باکیفیت، باید چندین مرتبه تصویری به ثبت رسانده و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

وقتی از لنز زوم استفاده می‌کنید، رنگ‌ها کمی فلت شده و دقت در ثبت آن‌ها کاسته می‌شود. با این حال جزئیات، مخصوصا اگر تا انتهای محدوده بزرگنمایی اپتیکال زوم نکرده باشید، به خوبی ثبت می‌شوند.

امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس

اما امتیاز دوربین هواوی میت 20 ایکس در بخش فیلم برداری چگونه است؟ در بخش ویدیو، عملکرد فوکوس خودکار، سیستم تثبیت‌کنندگی و نحوه ثبت رنگ‌ها مورد تایید قرار گرفته و وضعیت، عالی اعلام شده است. نویز به خوبی مدیریت شده و محدوده دینامیکی به همراه نور، با دقتی بالا، تحت کنترل قرار دارند. یکی از مشکلات دوربین هواوی میت 20 ایکس عدم عملکرد صحیح سیستم تثبیت‌کنندگی در زمان فیلم برداری از محیط‌های داخلی و نبود نور خورشید است. البته این مشکل همیشه بروز نکرده و برخی مواقع گریبان‌گیر کاربر می‌شود. در این شرایط از دست رفتن جزئیات نیز محتمل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ب احتمال زیاد مقاله تون اشتباه شده ب دلیل اینکه الان ختی پرداختن درباره میت ۳۰نیز چندان خوب نیسا چون قدیمی شدع

  2. ب احتماله زیاد هوآوی لنز دوربینو توی نسخه میت 20 ایکس تغییر داده باشه