بزرگترین حمله سایبری

بزرگترین حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور اتفاق افتاد

معاون وزیر ارتباطات در صفحه شخصی توییتری خود از بزرگترین حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور در روز 19 بهمن 98 توسط هکرها خبر داد.

در روز 19 بهمن 98 به گیت وی بین‌الملل زیرساخت ارتباطی کشور حمله سایبری گسترده‌ای انجام شد که نتیجه آن اختلال در دسترسی کاربران به اینترنت بود. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت این نوع حمله را از نوع دی دات یا حمله منع سرویس اعلام کرد. طبق اعلام شرکت زیر ساخت مبدا حمله نیز شرق آسیا و شمال آمریکا به ایران بود که باعث شد میزان بار ترافیک از حد نرمال افزایش پیدا کند.

جزئیات بزرگترین حمله سایبری

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات در صفحه شخصی توییتری خود نوشت در روز 19 بهمن 98 شاهد بزرگترین حمله سایبری در تاریخ ایران به زیرساخت‌های کشور بوده‌ایم که این اقدام توسط هکرها ایجاد شد، اما توانستیم آن را با موفقیت دفع کنیم. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد این اقدام توسط هکرهای اجاره‌ای صورت گرفته است.

حمید فتاحی در ادامه بیان کرد این هکرهای اجاره‌ای برای انجام این حمله سایبری میلیون‌ها مبدا و میلیون‌ها مقصد را مورد هدف قرار دادند و برای اختلال سراسری در شبکه اینترنت از حمله SYN FLOOD با نرخ 180 میلیون PPS استفاده کردند. وی افزود این حمله دفع شده است و هکرها به دیوار برخورد کردند.