پلی استیشن 5 ایکس باکس سری ایکس

کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی‌های نسل قبل را اجرا می‌کنند

طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت در نشست مالی این شرکت، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قادر خواهند بود تقریبا تمام بازی‌های کنسول‌های قبلی را اجرا کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم کنسول‌های نسل بعد PS5 و Xbox Series X که در ماه‌های اخیر تبلیغات زیادی درباره آن منتشر شده، قابلیت دسترسی است. هدف این دو کنسول راحتی و سرعت در استفاده است. برای مثال، به لطف استفاده از درایوهای SSD، سرعت شروع بازی‌ها افزایش خواهد یافت و آپلودها تا حد امکان در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

قابلیت دسترسی همچنین به معنای آن است که بتوانید انواع بیشتری از بازی‌های ویدیویی را در یک کنسول بازی کنید. به عبارت دیگر: سازگاری رو به عقب یا Backward Compatibility. در حال حاضر، هنوز تصور کامل و دقیقی نداریم که قابلیت backward compatibility کنسول پلی استیشن 5 چطور کار خواهد کرد. اما هنوز هم عنصر مهمی است و شرکت یوبی‌سافت نیز به خوبی این موضوع را می‌داند.

کنسول‌های نسل بعد می‌توانند بازی‌های قدیمی را اجرا کنند

کنسول پلی استیشن 5

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت در واقع یک نشست مالی برگزار کرده است؛ در این نشست، مدیر عامل شرکت، ایو گیلموت، توضیح داده است که کنسول‌های PS5 و Xbox Series X قادر خواهند بود که تقریبا تمام عناوین کنسول‌های قبلی را اجرا کنند. این چیز جدیدی برای صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود. این به نسل‌های قدیمی کمک می‌کند تا در سال‌های آتی اهمیت خود را در بازار حفظ کنند. وی حرف دیگری در این رابطه نزد، اما هنوز هم توضیح جالب توجهی بود.

گیلموت به صورت کلی صحبت می‌کند، بنابراین نمی‌توانیم اطلاعات جدیدی درباره کارکرد قابلیت backward compatibility کنسول پلی استیشن 5 به دست آوریم. به نظر می‌رسد که این قابلیت فعلا محدود به PS4 خواهد بود، اما هنوز کاملا مشخص نیست. با این حال، می‌توان دریافت که این قابلیت چطور می‌تواند نقش مهمی را در استراتژی‌های تجاری توسعه‌دهندگان ایفا کند.

قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی باعث می‌شود تا ناشران به تبلیغ عناوین قدیمی ادامه دهند و در کنار فروش بازی‌های جدید، فروش این عناوین را نیز ادامه دهند. این به خصوص در مورد بازی‌های آنلاین حائز اهمیت است که همچنان به ارائه محتوای جدید و جذب مخاطب ادامه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانیم به عنوان Rainbow Six Siege خود شرکت یوبی‌سافت اشاره کنیم که در حال حاضر نیز یک عنوان موفق به حساب می‌آید.

حتی پس از عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تا پایان سال جاری، جوامع قدیمی همچنان ممکن است به تکامل و سودآوری از طریق فروش بازی‌های قدیمی ادامه دهند. به هر حال، در حال حاضر،  این فقط حدس و گمان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. آره جالبه ها نوستالژی ها رو میشه یادآوری کرد

  2. من که ایکس باکس میخرم

  3. بازی های دیسک یا فقط دیجیتالی ها؟

  4. این رو که از خیلی وقت پیش میدونستیم